Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

12.3.2009 15:21

Huomasin tossa että oma pyörä ruvennu tekee sitä, että vaihteistoöljy menee moottoripuolelle :s mikäs siellä on sillon kyrvähtäny?
ja pyörä oli 250 CRF -06

12.3.2009 15:41

Kampiakselin oikeanpuoleinen stefahan se siellä varmaan vuotaa.

12.3.2009 18:40

Dirt kirjoitti:Kampiakselin oikeanpuoleinen stefahan se siellä varmaan vuotaa.

Jeps, tällästä tietoa tuli offroadprolla:kin. Millanen homma vaihtaa?

13.3.2009 17:10

Peltsi990 kirjoitti:
Dirt kirjoitti:Kampiakselin oikeanpuoleinen stefahan se siellä varmaan vuotaa.

Jeps, tällästä tietoa tuli offroadprolla:kin. Millanen homma vaihtaa?
Enpä muista saako sitä vaihettua ilman lohkojen auki ottamista. Joka tapauksessa jäähynesteet pois ja oikea koneen poski irti ja kampiakselin ratas irti. Sittenhän sen näkee pystyykö siitä jollain koukulla sen stefan kaivamaan pois.

13.3.2009 19:38

mikähän tuossa cr:ssä rupeaa hankaamaan/kahisemaan kun lähtee esim kolmosella kiihyttämään, kahina jatkuu vaikka pysäytän ja laitan pienempää vaihetta ja myös kytkin pohjassa kaasutettaessa kuuluu.
Kahina loppuu kun sammutan ja voin ajella 1 tai 2 rauhallisesti jonkun aikaa mutta sit taas sama homma uudestaan kun kiihdytän enemmän.

Luulin aiemmin et kuului männästä/sen renkaista kun oli männällä ajettu jo yli 40h, mutta
vaihdoin männän ja kaikki sen hilppeet ja kaikki on oikein kasattu, eik' asettunut.


Missä vika ?


pikaisia vastauksia kiitos :)

13.3.2009 23:03

Ääniä on monenmoisia ja miten kukakin ne kuulee ja käsittää niin sen perusteella on vaikea sanoa tarkalleen mikä on vikana.

Katoppa ekana onko runkolaakereissa väljää, klappia ei saa olla.

14.3.2009 23:04

ääni loppui itsekseen, en tiiä mikä oli :D

honda cr 125-99 ongelma

15.3.2009 0:04

Honda cr125 -99

Noniin.
Ongelma on seuraavanlainen.

Tyhjäkäynnillä kuuluu tikittävä/nakuttava ääni, mutta kierroksia vähänkin nostettaessa ääni häviää tahi sitä ei ainakaan enää kuule. ääni ei ole kovinkaan kova, mutta kuuluu kuitenkin selkeästi.

Muuten toimii normaalisti, vetää hyvin, käynnistyy ihan ok jne.

Kk-laakeri? männäntapin neulalaakeri? joku muu?

15.3.2009 12:43

Ihan normaalia tuo raksutus, ei tarvitse huolehtia se on "ominaisääni" lähes kaikissa piikkisissä.

15.3.2009 15:21

sape kirjoitti:Ihan normaalia tuo raksutus, ei tarvitse huolehtia se on "ominaisääni" lähes kaikissa piikkisissä.



Ookoo.

Pitänee vielä hiukan kuunnella ja jos se ääni ei kovene tai muutenkaan muutu niin antaa sitten tikittää.
Mäntä menee kuitenkin vaihtoon keväämmällä ihan varmuuden vuoksi kun tarkempia tuntimääriä ei ole tiedossa.

Mutta kiitti vaan informaatiosta sape, muutamaan vuoteen kun en ole crossipyöriä enää harrastellut ja nyt lämmittelen taas harrastusta niin tulee varmasti jatkossakin kysymyksiä ym. kun on hommat jo hiukan unohduksissa.

16.3.2009 0:15

Kulunu mäntä tottakai "keikkaa" enempi ja voi pitää hyvinkin ääntä. Samalla se syö myös enemmän pyttyä, joten mäntä on väärä paikka säästää.

Kuvailluiden perusteella on yleensä vaikea sanoa, kyllä se on itse kuultava ennenkuin lähtee tekemään johtopäätöksiä. Mutta jokatapauksessa tuo tyhjäkäynnillä raksuttaminen on normaalia.

18.3.2009 1:15

Jepjep.
Ei ole tosiaan tarkoituskaan säästää männässä.
Ennen kun alan taas ajelemaan niin vaihdan kyllä männän, tänään itseasiassa kattelin sylinterin kupeesta tiedot talteen ja mäntäähän tässä voisi alkaa tilailemaan.
Tällaiselle hissuttelija-noviisi-kuskille menisi varmaan esim. prox:n mäntäsarja ihan hyvin.(edullinen)

Hirmuisesti on meinaan mennyt taas rahaa harrastuksen herättelemiseen kun tuli ostettua uusi crossikypärä, lasit. polkkarit ja kyynärsuojat, acerbiksen saappaat jne. Ja kaikki tietty uutena :roll:
Mutta joo. pitänee laittaa se mäntäsarja, tiivisteet ja tapin neulalaakeri tilaukseen.

18.3.2009 23:04

Ja nyt on mäntäsarjakin oheistarvikkeineen tilattuna..

Viikonloppuna puuhastelemaan

22.3.2009 14:13

Ja kyllähän se vaan niin meni että mäntä oli jo vaihtokunnossa.
Neulalaakerikin alkoi olla jo tiensä päässä.

kk-laakerissa ei onnekseni kuitenkaan ollut minkäänlaista välystä.

Sylinteriin tuli kevyt harjaus ja uusi mäntä tilalle.
Sylinteri ei kuitenkaan ollut pahasti kiillottunut tms. Hyvältä näytti :)

Sisäänajoa ei ilmeisesti sen enempää tarvitse ajaa?
Antaa vaan moottorin lämmetä kunnolla ennen ajoja(kuten normaalistikin) ja ei muuta kuin baanalle.

Kierroksillahan kuitenkin pitää ajaa jo heti alkuun ettei puhalla ohi.
Männänrengashan tarvitsee kunnolla painetta alleen tiivistyäkseen.
Viimeksi muokannut JoniB päivämäärä 22.3.2009 19:16, muokattu yhteensä 1 kerran

22.3.2009 18:28

JoniB kirjoitti:Ja kyllähän se vaan niin meni että mäntä oli jo vaihtokunnossa.
Neulalaakerikin alkoi olla jo tiensä päässä.

kk-laakerissa ei onnekseni kuitenkaan ollut minkäänlaista välystä.

Sylinteriin tuli kevyt hoonaus ja uusi mäntä tilalle.
Sylinteri ei kuitenkaan ollut pahasti kiillottunut tms. Hyvältä näytti :)

Sisäänajoa ei ilmeisesti sen enempää tarvitse ajaa?
Antaa vaan moottorin lämmetä kunnolla ennen ajoja(kuten normaalistikin) ja ei muuta kuin baanalle.

Kierroksillahan kuitenkin pitää ajaa jo heti alkuun ettei puhalla ohi.
Männänrengashan tarvitsee kunnolla painetta alleen tiivistyäkseen.

Hoonaus...?Eikös siinä ole pinnoitettu sylinteri?