Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

3.1.2009 1:34

_Topi_ kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä saa tuohon 92 cr:ään viritys osia... vaiko onko niitä enää maan päällä olemasakaan? kyseessä siis 125cc


Ainakin Boyesenilta löytyy Power reeds läppiä ja rad valveja:

http://www.boyesen.com/cwo.php?store=bo ... ubmit.y=19

6.1.2009 21:15

tonzkaa kirjoitti:Ajoin jäällä tolla 125cr:llä ,yhtäkkiä hävis tehot ja ei vastannu enään kaasuun.
Kun rupesin polkemaan niin männän luota kuului semmost vinkumista,
eikä enää käynnistynyt. Sitten poljin meni "lukkoon" eli käynnistyspoljin ei liikkunut yhtään.
Luulin että leikkasi kiinni, avasin yläkerran ja ihan ehjältä näyttää .
Missä vois olla vika ?
Uskallanko jo kasata yläkerran ?
Ennen tätä meni tulppa ja vaihoin uuden sit tapahtu tämä. Tulpat olivat oikeita.
Säädöissä jotain vikaa ? Ainakin pääsuutin on liian pieni 178, mutta en usko että tuo sen takia tapahtu.

Pikaisia vastauksia, kiitos !


Noni kiertokangen alapään laakerihan se sieltä on menny .
Tietäskö joku mistä saan sinne uuden laakerin ?
Vai voiko sitä laakeria edes vaihtaa ostamatta uutta kiertokankea ?

6.1.2009 23:05

ei muuta kun lähimmälle koneistamolle kanki ja laakeri vaihdettavaksi. Ei niitä taida erikseen saada ja vaikka saisikin niin ehdottomasti myös kiertokanki vaihtoon.

6.1.2009 23:45

Ei saa erikseen laakeria, tyhmää niitä olisi edes myydä. Hajoasi vähänpäästä koska ovathan kanki ja tappi hyvin kulahtaneet. Orkkiksena muuten saa muistaakseni vain koko kampiakselin, eikä pelkkää kankea

Saahan cr:ään uutta kankea tarvikkeena, voi olla että tulee koneistamon ukolta ärräpäitä koska... limput (kampuran puoliskot) ovat ns. peltikuoriset, sitä kun alkaa rihtaamaan niin jo tulee melkoinen lontti reunaan, vaikka löisitkin messinki/kuparivasaralla. Eli mahd lähelle nollaa täytyy saada limput jo kasausvaiheessa, että selvitään mahdollisimman vähillä iskuilla.

125ccn kampura on sama vm90-04. En kuitenkaan mene vannomaan että kaikissa on samanlainen peltikuorisysteemi.

7.1.2009 0:05

Purin tuossa pyöräni (-96 125) ja homma tyssäsi siihen, etten saanut svingin linkun pulttia irti rungosta. Kaikki muu lähti vaivatta, mutta se %¤/&#) pultti ei tullu pois sitten millään. Yritin lähes kaikkea ulosvetäjästä ydinpommiin, mutta nyt alko arveluttamaan että onkohan siihen jokin kikka? Räjäytyskuvista päätellen siinä ei pitäisi olla muuta kuin normaali pultti+puslahärdelli, mutta voisko se olla niin pahasti jumissa jos esim. se pultti on banaanilla?

7.1.2009 15:09

Tuskin se pultti banaanille vääntyy, mutta ruosteessa se voi olla.
Jollet muuten saa sitä pois, niin irroita rungosta kaikki muut osat ja vie se johonkin prässättäväksi.

7.1.2009 17:38

Ai että kun alkais ajokelit jo 8)

Käyttelin hondaa tuossa pihalla ja pientä leikkimistä harjoitin, nätisti veti luistossa kuluneella kesägummilla takapihan poikki kun 10 astetta pakkasta ja 10cm hankea :D Ainut vaan että tuppas kylymä tulemaa pitemmänpäälle :lol:

7.1.2009 18:28

asmo_91 kirjoitti:Ai että kun alkais ajokelit jo 8)

Käyttelin hondaa tuossa pihalla ja pientä leikkimistä harjoitin, nätisti veti luistossa kuluneella kesägummilla takapihan poikki kun 10 astetta pakkasta ja 10cm hankea :D Ainut vaan että tuppas kylymä tulemaa pitemmänpäälle :lol:

Ei talven tarvitse olla esteenä ajamiselle; piikkigummit alle vaan, ajopaidan tilalle takki ja muutama pyöräytys kaasarista. Noin kärjistettynä. Kunhat et semmoista idiotismia harrasta mitä täällä takahikiällä joskus näkee, eli että crossipyörällä (ja piikkirenkailla) ajetaan kevyenliikenteen väylää luisutellen :paha:
Jos mulla ei olisi niin kova itsesuojeluvaisto, niin hyppäisin alle ja vaatisin mahtavat korvaukset.

7.1.2009 21:09

Melkeen tarttis se talvi harrastelu pilkkihaalarit varusteiksi :D ja jotkut kunnon lapaset... meinaan oli sormet pikkusen jäisen oloiset kun sisälle talliin palasin. Kyllä se kesäkeli houkuttelee huomattavasti enempi ;)

EDIT: Ps. Kuvia lisätty pari kappaletta itse monttukoneesta 8)

9.1.2009 20:19

Hei onko kellään kokemusta laittaa tätä pyörää rekisteriin, itte himottas laittaa CR 125 vm:2000, paperit löytyy. Tietysti penkitys, kuristukset ja tie vermeet.

9.1.2009 22:00

renesanss| kirjoitti:Hei onko kellään kokemusta laittaa tätä pyörää rekisteriin, itte himottas laittaa CR 125 vm:2000, paperit löytyy. Tietysti penkitys, kuristukset ja tie vermeet.


Ei onnistu, punakilpisenä sillä voi enskakisoissa vaikka ajella mutta valkokilpiä et siihen tule saamaan, tai jos saa se maksaa usean pyörän verran ja vuosien väännön

9.1.2009 22:20

okei, kiitos :D

9.1.2009 22:34

renesanss| kirjoitti:Hei onko kellään kokemusta laittaa tätä pyörää rekisteriin, itte himottas laittaa CR 125 vm:2000, paperit löytyy. Tietysti penkitys, kuristukset ja tie vermeet.

ilmeisesti ainakin runkovuosimallia -90 ceeärrän saisi valkokilpiin. itse ainakin tiedän yhden joka on rakennettu valkokilpiseksi ja katsastettu on... siihen liittyy ilmeisesti jotain että alkuperäinen pyörä täytyy olla tarpeeksi vanha tai jtn..

9.1.2009 22:46

renesanss| kirjoitti:Hei onko kellään kokemusta laittaa tätä pyörää rekisteriin, itte himottas laittaa CR 125 vm:2000, paperit löytyy. Tietysti penkitys, kuristukset ja tie vermeet.

Joku firma näitä kuulemma laitto 90-luvulla kilpiin, mutta uudempia kun -90 ei oo kai koskaan kilpiin saanu. :eek:

10.1.2009 13:06

MM. Cellen mc rakenteli aivan 90-luvun alussa CR:istä kilvellisiä enskapelejä. Homma muuttui muistaakseni noin -94 vuonna kun rekisterteröinnin yhteydessä alettiin vaatimaan jotakin tyyppihyväksyntä(??) todistusta jota oli mahdotonta saada crossipeleihin.