Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

25.10.2008 14:40

`Antti` kirjoitti:
`Antti` kirjoitti:Paljo pitäis olla pitkä et ylettyis jalat maaha cr:ässä? :D :D
Et saako sitä madallettuu et 158 cm pystyis ajaa yhtää :DDDD



Tiiän et joku 80cc mut sit taas ku ens kesänä on sen 167 cm ni sit halus 125cc? :|


On se 80cc parempi. Mieki ajoin kassarilla siihen asti että olin 180cm:S Nyt kun on piikki, just ja just yltää kummakki jalkapohjat maahan kunnolla. :D

25.10.2008 17:01

Paskat. Ite vaihdoin tänä keväänä 80cc pyörän 125cc pyörään ja ero on ihan valtava. 125 kuutioinen on aikuisten pyörä, joten siihen ja sen kehitystyöhön satsataan aina enemmän kuin 80 tai 85cc malliin. Itse en ikinä saanut kasikympistä juuri mitään tehoja irti. En nyt väitä saavani piikkisestä kaikkia tehoja irti, mutta paljon enemmän kuitenkin. Ajaminen helpottui paremman alaväännön ja luonnollisemman ajoasennon takia. Piikkisessä se teho tulee paljon tasaisemmin ulos kuin kasikympissä. Ja isommat pyörät auttaa pateissa. Osta vaan se piikkinen.

25.10.2008 17:55

Osku19 kirjoitti:Paskat. Ite vaihdoin tänä keväänä 80cc pyörän 125cc pyörään ja ero on ihan valtava. 125 kuutioinen on aikuisten pyörä, joten siihen ja sen kehitystyöhön satsataan aina enemmän kuin 80 tai 85cc malliin. Itse en ikinä saanut kasikympistä juuri mitään tehoja irti. En nyt väitä saavani piikkisestä kaikkia tehoja irti, mutta paljon enemmän kuitenkin. Ajaminen helpottui paremman alaväännön ja luonnollisemman ajoasennon takia. Piikkisessä se teho tulee paljon tasaisemmin ulos kuin kasikympissä. Ja isommat pyörät auttaa pateissa. Osta vaan se piikkinen.


On jo niitä nähty, kun isi ostaa isonpyörän ettei tarvi seuraavana keväänä ostaa uutta. Sitten niille pitää nostella niitä pyöriä ja eivät pääse liikkeellekkään ilman apua. On nimittäin aikas paljon painavampi tuo piikki. Itelläkin tekee tiukkaa nostaa tuo pyörä ilmaan, kun on kunnon homot heittäny johonki mutapaskaan. Ja kuten joku tuolla jo totesi: ''mun mielestä ajoneuvoja on aina voinu myydä sekä vaihtaa''

25.10.2008 18:32

PäRi kirjoitti:
Osku19 kirjoitti:Paskat. Ite vaihdoin tänä keväänä 80cc pyörän 125cc pyörään ja ero on ihan valtava. 125 kuutioinen on aikuisten pyörä, joten siihen ja sen kehitystyöhön satsataan aina enemmän kuin 80 tai 85cc malliin. Itse en ikinä saanut kasikympistä juuri mitään tehoja irti. En nyt väitä saavani piikkisestä kaikkia tehoja irti, mutta paljon enemmän kuitenkin. Ajaminen helpottui paremman alaväännön ja luonnollisemman ajoasennon takia. Piikkisessä se teho tulee paljon tasaisemmin ulos kuin kasikympissä. Ja isommat pyörät auttaa pateissa. Osta vaan se piikkinen.


On jo niitä nähty, kun isi ostaa isonpyörän ettei tarvi seuraavana keväänä ostaa uutta. Sitten niille pitää nostella niitä pyöriä ja eivät pääse liikkeellekkään ilman apua. On nimittäin aikas paljon painavampi tuo piikki. Itelläkin tekee tiukkaa nostaa tuo pyörä ilmaan, kun on kunnon homot heittäny johonki mutapaskaan. Ja kuten joku tuolla jo totesi: ''mun mielestä ajoneuvoja on aina voinu myydä sekä vaihtaa''


Nii ei se sit kyl oo kivaa ajaa jos ei pääse ite liikkelle eikä jaksaa kannatella sitä. Täytyy sit varmaa ruveta kattoo kasikymppistä. ;)

25.10.2008 19:42

suosittelisin kyllä lämpimästi sitä 8)

?

25.10.2008 20:40

Oisko hyvä yamaha yz -05? ;) vai kotari sx -04? ;D molemmat 80cc no laitetaan vielä honda cr -02 ;:DDD
Viimeksi muokannut `Antti` päivämäärä 25.10.2008 20:59, muokattu yhteensä 1 kerran

25.10.2008 20:44

`Antti` kirjoitti:Oisko hyvä yamaha yz -05? ;) vai kotari sx -04? ;D molemmat 80cc

Miten uskallat tulla honda-miehille riitaa haastamaan? :D

25.10.2008 21:29

PäRi kirjoitti:On jo niitä nähty, kun isi ostaa isonpyörän ettei tarvi seuraavana keväänä ostaa uutta. Sitten niille pitää nostella niitä pyöriä ja eivät pääse liikkeellekkään ilman apua. On nimittäin aikas paljon painavampi tuo piikki.


Joo no ei tullut tuo mieleen. Itsellä ei ole tuon kanssa ollut ongelmaa, mutta mulla toisaalta on vähän raskaampi ruumiinrakenne.

28.10.2008 21:30

minkäslaisia kokemuksia teillä on honda cr 125 vm 85-89? onko millane ajettava? paljon vikoja? paljonko siitä irtoo potkua? varaosia noihin näyttäisi ainakin löytyvän helposti

28.10.2008 21:41

saattaa tuohon perusosat löytää (mäntä, jarrupalat, vaijerit yms.) mutta entäs sitten kun koneen sisältä hajoaa joku hieman harvinaisempi osa? Ei taida edes maahantuojalta saada enää.

31.10.2008 20:37

Moro ! olet tässä ostamassa Honda cr 125cc vuosimallia 1993. mikähän tässä olisi istumakorkeus? ja mikähän on korkeus maasta rungon pohjaan? jos joku tietää tai viitsisi mitata niin olisin erittäin Kiitolinen =)

31.10.2008 20:43

Istumakorkeus piikeissä yleensä 96-98cm. Tosta muutama sentti jompaankumpaan suuntaan. Ei näytä oikein löytyvän tietoa mistään. Mihin tarvitset tietoa maavarasta?

31.10.2008 21:43

maavaraa vois olla joku 35cm

31.10.2008 22:56

Moro !
Mulla on semmonen ongelma, että nyt kun sain Hondani kasaan, nii muuten toimii loistavasti,
paitsi että toi lorottaa jäähdytysnesteet pihalle.

Vettä vuottaa tippoina vesipumpun kotelon alla olevasta reiästä.
Ongelma on siinä, että nestettä vuotaa vaan kun pyörä on käynnissä, ja se reikä eii oo tullu mistään,
vaa sen kuuluu vissiin ihan olla siinä. :D

Aattelin vaan et onko sillä mitään tärkeetä merkitystä, vai voiko sen vetästä jollakin tukkoon.

31.10.2008 23:07

Ei vesipumpun kotelossa kuulu olla muuta kuin tyhjennysruuvi, se voi vuotaa esim. jos se on jäänyt löysälle tai kierteet on korkannu. Se että nestettä tippuu koneen ollessa käynnissä, johtuu pelkästään siitä että jäähdytysjärjestelmään kehittyy aina painetta. Jos kannentiiviste vuotaa, niin silloin jäähdytysnesteet puhaltaa pihalle ylivuotoletkusta.