Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

11.8.2008 18:03

täytyy tutkia noi vuotokohdat.
voiskohan imupuolen läpät oireilla noin. nekin kyllä ehjille päälle päin näyttää.

toinen mikä mietityttää on pakoaukon säätimet jos ne ei aukee oikein. mitenhän vaikuttaa käyntiin?

onkohan cdi sytyssä miten tarkka se magneeton alla oleva levy missä käämit kiinni. sitähän voi hahloissa siirtää. laitoin laakeri rempan yhteydessä merkkeihin mistä purkaessa irroitin.
joutuukohan ihan jollain mittarilla säätää sytyn ajoitusta?

12.8.2008 16:12

Jaha, taas ois uus rahakaivo hommattu. Eli 250 cr vuosimalli ilmeisesti -91, ellei -92? Syylärinmuovit viittasi uudempaan vuosimalliin. http://i63.photobucket.com/albums/h128/jutila/Cr/lj.jpg
Eihän se mikään ruusu o, mutta kuulemma pottuki kukkii... WP:n kepit eessä ja takana. Varaosiaki tuli kylkiäisenä jonku verran, niinku tämän ikäseen pyörään sais aina tulla. :roll:
Löytyskö keltään tietoa minkälaiset on tuon kaasarin vakiohilut? Pyörässä on nyt paikallaan hgs:n tehoputki ja boyesenin läpät. En o vielä kerenny tarkistella minkä kokonen suutin on tällähetkellä.
Käyntiinpolkiessa saattaa joskus vetästä tyhjää ja ääntää ikävästi. Onko näissä ollu vastaavanlaista "tyyppivikana" vai onko vaan joku ratas loppu/väärin asennettu?

Ja ennenku tulee ne perinteiset päänaukomiset niin mainitaan vielä, että pyörä on tulossa tuommoseen mettätie/sänki/soramonttupyöritykseen, eikä o koskaan aikomustakaan radalle lähtä ajeleen.

Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

12.8.2008 17:50

jutila kirjoitti:Jaha, taas ois uus rahakaivo hommattu. Eli 250 cr vuosimalli ilmeisesti -91, ellei -92? Syylärinmuovit viittasi uudempaan vuosimalliin.

kyllä tuo on uudempi mitä 91. Varmaankin siis 92 (92-94 on nuo muovit yms. hilppeet).

12.8.2008 18:17

Jep, näyttäis 93-94vm. Hienosti penkki jesarilla korjattu. ;)
Kyllähän tommonen hyvin menee soramonttupyörityksessä jos vain muuten on iskussa.

12.8.2008 18:24

joo kyllä toi uudempi on koska mulla 90/91 niin siinä on erilainen sylinteri ja pakoaukonsäädin systeemi.

tossa mulla on keihinin kaasari ja siinä 175 pääsuutin pitäis olla vakio.
ja muistelen että 55 tyhjäkäynti suutin.

porattu vaan jo muutamia kertoja niin en tiedä pitäskö pääsuutinta minkäverran isontaa?185 olen kokeillu. ei oikein silläkään pelaa. pitäsköhän olla vieläkin isompi?

Fatbar stonga

12.8.2008 22:11

Moroo, eli siis olisin kyselemässä tässä lähinnä sellaista että tarkoitus olisi ostaa fatbar stonga. Pitääkö ostaa myös uudet hilppeet esim kaasurulla, ne jarrujen kiinnikkeet ynm vai löytyykö varaa Noin 4mm?

13.8.2008 13:17

Fatbar on päistä 22mm, eli vain tangon kiinnikkeet pitää vaihtaa.

14.8.2008 14:55

hartzu kirjoitti:
tossa mulla on keihinin kaasari ja siinä 175 pääsuutin pitäis olla vakio.
ja muistelen että 55 tyhjäkäynti suutin.


Näkyy mullaki olevan 175. Vois varmaan vähän isontaakki ku on fmf:n putki ja boyesenin läpät+läppärunko.
Voiko nuita boyesenejä käyttää ilman rajoitinläppiä. Muistaakseni ainaki jossain boyesenin asennusohjeessa puhuttiin, että revplatet riittäis? Mietin vaan ku tuossa näky toisesta rajotinläpästä puuttuvan puolikas, että käytänkö ilman vai rakennanko uuden rajoittimen.

Aloitin pienen käyttöönottohuollon pyörään. Öljyn vaihtoa putsarin pesua jne. Putsari oliki jo aika tukkosessa kunnossa. :paha: Samalla testailla toimiiko tuo mukana tullu valopuola.

E: mopo taas läjättynä. Löytyhän tästäkin vaan ne perinteiset tsäkpotit: Vauhtipyörän puolelta kampuralta kierre kaput...tosin korjaantuu varmaan kuhan vetäs kierrepalikalla läpi, ei vaan löytyny sopivaa tähän hätään. Sitte pohjapropulta oli joskus kierre menny, noh se oli korjattua normi M12 kierteeksi, mutta vedetty kieroon tiivistepintaan nähden nii vähän haasteellinen saaha tiiviiksi.

16.8.2008 9:38

jutila kirjoitti:Käyntiinpolkiessa saattaa joskus vetästä tyhjää ja ääntää ikävästi. Onko näissä ollu vastaavanlaista "tyyppivikana" vai onko vaan joku ratas loppu/väärin asennettu?



kyllä mullakin joskus tyhjää menee toi käynnistyspoljin ja rusahtaa ikävästi.
edellinen omistaja sanoi sen korjanneensa kun oli ollu kokonaan rikki siis vissiin rattaan ja akselin vaihtanu.
on tuo monta vuotta tuoltaan toiminu.
nyt kun tein laakeri rempan ja purin koneen niin ei tuolla päällisin puolin vikaa näkyny käynnistimen osissa.

16.8.2008 22:29

kellään tietoa, mistä voisin saada -90 piikkiseen cr:ään vasemman puolen syylärin?

23.8.2008 15:44

mulla on tollanen -96 vuosmallia Cr 125. tarttis saada vähän inffoo elikkäs:

-paljonko etupumppuihin menee öljyä ja mitä sinne kannattaa laittaa?

-mistä sais jonkunnäkösen korjauskirjasen kyseiseen malliin kun en ohjekirjaa saanut mukaan.

23.8.2008 16:33

elite kirjoitti:kellään tietoa, mistä voisin saada -90 piikkiseen cr:ään vasemman puolen syylärin?


Purkaamolta? Tuossa ainakin yksi mesta,josta löytyy paljon osaa crosseihin.
http://www.purkuosat.net/

23.8.2008 22:42

asmo_91 kirjoitti:mulla on tollanen -96 vuosmallia Cr 125. tarttis saada vähän inffoo elikkäs:

-paljonko etupumppuihin menee öljyä ja mitä sinne kannattaa laittaa?

-mistä sais jonkunnäkösen korjauskirjasen kyseiseen malliin kun en ohjekirjaa saanut mukaan.


storm-motorilta saa semmosat korjausopusta missä on räjäytyskuvat, sähkökaavio, kaikki kiristys tiukkuuksia, öljymääriä jne

ainut huonous mikä siinä on niin laakeri kokoja ei kerrota tai sitä numeroa tosin näin taitaa olla kaikissa opuksissa...

25.8.2008 16:53

Mistä saan nopeasti 270mm etulevyn honda cr:n kiinnikkeille? eli navassa honda cr kiinnitykset..

25.8.2008 22:33

tänään tilasin moisen kirjan kaupasta, mut menee siin sit 2 viikkoo nii eikö kellää oo -96 vuotista 125 kuka ois vaihtan keulanstefoi? et paljo menee öljyy.