Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

28.11.2003 15:52

No ota nyt tuostakin selvää?!? :eek:

28.11.2003 17:09

jasso kirjoitti:Joskolle: Ei voi verrata keskenään laitettua Yamahaa ja vakio Hondaa. Totta kai tehoa on enemmän viritetyssä pelissä - pettymys jos näin ei olisi.


onko sulla lukihäiriö? vai ookko muuten vaan tyhmä? :eek:
missä vaihees mä sanoin että se vertas sitä omaa pyöräänsä vakio hondaan?
se tarkoitti yleisesti verrattuna noita pyöriä.
sillä oli ollu vaikka mitä pyöriä. ja tottahan se varmaan on 10v. kilpailu uran aikana on joitain kavereita saanut joilta saa neuvoja ja omaakin kokemusta varmaan oli... :roll: tais olla -94 ku ajoi viimeistä kauttaa sm:ää ja pyörä oli rm.

se ajoi yz:lla koska oli todennut se hyväksi monien muiden kuskien kanssa. en ymmärrä mistä sait päähäs että vertailin vakio cr:ää ja tota laitettua yz:aa.????

se sano että honda oli puolikkas vahvoilla.

28.11.2003 17:21

Josko tossa veikin jo jalat suustani. Ja toi 40hp. Juu juu... Mut mä en jaksa enää olla vastarannan kiiski, koska kukaan ei tahdo uskoo et Hondan piikki on tullu viimisen 5 vuoden aikana rotinalla alas sieltä valtaistuimelta. :roll:

28.11.2003 17:34

jasso taitaa olla näitä kuuluisia mopomiehiä joiden oma mopo on aina paras ja menee täysiä :wink: . kuinka ollakkaan hänellä on honda :eek:

29.11.2003 1:39

josko kirjoitti:tohon teho juttuun: juttelin -02 kesällä radalla yhden äijän kans joka oli ajanut n.10v. 125cc:llä kilpaa. oli tosin lopettanut jokunen vuosi sitten.
se kerto että honda on piikeistä tehottomin. ja sanoi että yamaha tehokkain. se ainakin puhu kokemuksen pohjalta. itte se ajoi yz:lla. oli muuten melko pirteä peli. aki ajo oli kasannu sen ja pistäny konetta ja muuta pyörää vähä uuteen uskoon. pääsin koittamaanki sitä kapistusta ja oli pirun hyvä ajaa..


Ei lukihäiriötä, eikä muitakaan suurempia häiriötä. Itse arvostelisin itseäni seuraavasti: Ei heikouksia.

Näköjään motot.netissä on monilla yleinen tapa aina perustella yksi oma väite, lukea vastaväite, hermostua vastaväitteestä, vittuilla vastaväittäjälle; "oon vittu oikeassa" "toisin ajattelevat kuin minä, ovat kusipäitä, ja sitä rataa...

Jos oikein paneudutaan sitten tuon yllä olevan tekstisi kielelliseen rakenteeseen, oikein nussitaan sitä pilkkua... Mikäli ei tarkoita, että tekstissä mainitut asiat liityvät suoranaisesti toisiinsa, yleinen käytäntö on erottaa asiat eri kappaleisiin tai edes jotenkin selkeämmin. Kyseisestä tekstistä sain selvästi sen käsitteen, että tämä Hondaa kommentoinut asiantuntija oli muodostanut mielipiteensä Hondan tehottomuudesta vertaamalla omaa laitettua Yamahaansa. Mies puhui kokemuksen pohjalta, sillä hän itse ajaa laitetulla YZ:lla joka on pirteä peli.


Mutta se siitä. Toivon, että ei alennuta tässä topicissa siihen yleiseen toisille vittuiluun, vaan jatketaan rakentavaa keskustelua.


Kuinka ollakaan Hondan kannattajana olen ostanut Hondan myös itselleni. Merkillistä... En myöskään väitä omaa pyörääni parhaaksi. Itseasiassa nostin ensimmäisenä tässä topicissa esille myös Hondan heikkoksia.

Pahoittelen, jos olen loukannut erinnäisiä henkilöitä kirjoituksillani. Vetoan väärinkäsitykseen, sillä loukkaaminen ei ole ollut tavoitteeni. Sivistyneenä herrasmiehenä pyrin kestämään myös itseeni kohdistuvaa kritiikkiä, jopa perusteetonta, paremmin.

29.11.2003 11:24

Ookoo. Mä ainakin ymmärsin ton joskon tekstin niin, että vakiopyöristä Honda on tehottomin ja Yamaha tehokkain. Sillä retrokuskilla nyt sattu vaan oleen Ajon laittama Yamaha. No, mutta... Kun tässä nyt aletaan menee tähän henk.koht.vittuiluun ni taidanpa etsiä vähän faktoja käsiini ni päästään taas asiaan. :D

29.11.2003 11:43

Tossa on ensimmäinen... Ja sivulla 7 on lopputulokset.
http://www.biketestusa.com/Article_Page ... =70&Page=1

Yritän ettiä vielä jotain vanhempaa...
Tääkin on 2003, prkl...
http://www.dirtrider.com/tests/141_0308_mxs/

2002:
http://www.adbmag.com/html/pages/bikete ... shoot.html

Tohon väliin nyt ei tahdo osuu mitään, mut tollasen löysin lehdestä. 1998:
http://www.geocities.com/mxmayhem2003/SH.htm

Ja keskustelua voidaan taas jatkaa... :D

29.11.2003 13:20

Tuli noistakin testeistä mieleen, että aika turha lukea enää testejä jos haluaa tietoa ktm:n piikki crossista, koska tulos on aina sama: Voittaa moottorin puolesta, mutta iskarit saa haukkuja.

Sama tulos oli jo tossa vanhemmassa testissä minkä ilmeisesti skannasit. :)

29.11.2003 14:12

Höh, mä oon aina luullut että white powerin alusta on parempi kuin showan tai kayaban. No perskeles sentään, ehkä pitääkin ostaa toi white powerin kallein iskarisatsi :)

29.11.2003 16:06

Oli miten oli, ei kisoja paperilla voiteta. Ei mulla ainakaan oo hondan tehoista tai väännöstö valittamista. Kyllä se on kuitenkin 90 prosenttisesti kuski joka ne kisat voittaa.. ei pyörä..

30.11.2003 0:53

Kervine kirjoitti:Oli miten oli, ei kisoja paperilla voiteta. Kyllä se on kuitenkin 90 prosenttisesti kuski joka ne kisat voittaa.. ei pyörä..


No, tohon on helppo yhtyä. Vaikka olis maailmanmestarin pyörä mut jannu ei osaa ajaa, ni siitä ei tuu lasta ei paskaa...

Eli ilmeisesti honda pärjäis ihan kivasti ku se panostais tohon moottoripuoleen vähän enemmän, muilla sektoreilla noi asiat näyttäis olevan kunnossa.

Mut hei anyway, eiköhän tollakin harrastaja pärjää, jos vähänkin kuskin vikaa on. Ja sit ku menee SM:iin, nii vaihtaa tehokkaampaan tykkiin. 8)

30.11.2003 0:58

eikä tarvii ees vaihtaa.. onhan noita sm:ssäkin...

23.12.2003 17:11

Kervine kirjoitti:eikä tarvii ees vaihtaa.. onhan noita sm:ssäkin...

Toki. Eritoten sponssien kautta

23.12.2003 17:49

Pieni vinkki piikkisten hondien omistajille millä saa hieman lisää kierrosten ottavuutta koneeseen. Otat läppäventtiilin irti ja taivutat ne rajoitin läpät niin maksimiin kuin pystyy . Ja vaihdat änkkärin sisällä olevan reikäputken pari milliä isompaan ja änkän ulostulon samanlaiseksi. Auttaa jonkin verran mutta ei niin radikaalisti. kokeiltu tuossa eilen ja totesin että on hyvä noin.

Ja tuohon edellä olevaan hondan koneen haukkumiseen vastaisin näin; otettiin viikonloppuna kaverin kanssa viivoja jäällä. pyörissä samat välitykset ja molempien koneet vakiot. Ei ollu kulkemisessä eikä lähtemisessä mitään eroa. Mun pyörä siis honda CR 125 vm. 01 ja kaverin Kawasaki KX 125 vm.03.

Että vois lopettaa sen koneen haukkumisen.. Jos honun tehot ois niin paljon huonommat kuin muissa niin munhan ois pitäny jäädä aivan saatanasti kun tuo kawakin on noin uus.

23.12.2003 19:39

kyllääää....ei tarvii morkata sitä honun piikkiä...