Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

honda cr

12.1.2008 12:22

Hei mikähän mahtas olla mun cr 80 vikana,ku pakkasella toimii hyvin,ja kun menee plus asteille nii alkaa räpeltää?onko mahollista että kaasari jäätää?vai mikä on vikana?ja BOOaaa

Re: honda cr

12.1.2008 13:05

zetka kirjoitti:Hei mikähän mahtas olla mun cr 80 vikana,ku pakkasella toimii hyvin,ja kun menee plus asteille nii alkaa räpeltää?onko mahollista että kaasari jäätää?vai mikä on vikana?ja BOOaaa

Jos booaa ni on liian pieni suutin ja jos röpöttää on liian iso.

13.1.2008 18:34

Mikähän mahtaa olla vikana ku kesällä ajelin tolla Hondalla ja sit yhtäkkii sammu. Ei lähteny enää käyntii muutaku lopulta saatii työntämällä käyntii. Ajoin vähän matkaa ni lensi paljon öljyä pakoputkesta. Avattii sit kotona pytty ni pytty ja mäntä näytti olevan hyvässä kunnossa. Piti avata silloin koko kone mut sit sain mopon ni on vähä jääny seki homma. Kerran ennenki ku olin ajamas ni booas ja sammu :/

13.1.2008 20:16

mikä on vm 94 cr 125 vakio pääsutin

14.1.2008 0:34

LÄPÄT!

14.1.2008 11:02

Ei ole läppävika. Tarkista pakoaukonsäätimet, että palauttavatko kunnolla.

14.1.2008 17:15

ostin tos muutama päivä sitten 125cc honda cr:än vm. -91. nii muutamia kysymyksiä ois täs nyt heränny:

1.mikä on ko. hondan pääsuutin vakiona
2.jos suutin on vakio, niin pitääkö sitä isontaa talveksi(riittääkö 10 numeroo)
3.moniko prosenttisilla seoksilla sitä yleensä ajellaan? 3%?
4. viimeisestä koneremontista on kuulema jonkin verran aikaa, mut vielä toimii niin kannataako ajella ja oottaa et pamahtaa ja sitte alkaa osia uusimaan vai kuinka?

kiitoksi niille jotka auttavat noobia hädässä:D

14.1.2008 23:44

Sellainen muistikuva on että original suutin olisi ollut 165 tai 168. Korjatkaa jos meni metsään... Kyllä sen moottorin käynnistä kuulee tarviiko suurentaa, kymmenen numeroa suurempi varmaan riittää.. niin ja 3% hyvää öljyä pitäisi riittää.

15.1.2008 21:51

no niin koeajo suoritettu ja ihan pirtsakaltahan tuo pitkästä aikaa tuntui. huomasin muutamaman asian joten kysäsempä taas pari kysymystä.
1. pytyn ja putken välistä tulee pakokaasua...onko tämä haitallista ja miten homma korjataan(onko siellä tiiviste hajalla vai voiko ne putken jouset olla liian löysät)
2.ei pysy tyhjäkäyntiä yhtään ja pienillä kierroksilla booaa ja sammuu kun vääntää kaasua...isoilla kierroksilla pelittää loistavasti. voiko olla liian pieni suutin vai onko tämä booaaminen normaalia 125cc crossille?
3. miten hiivatissa toi ryyppy toimii, eli onko se päällä kun nostan sen ryyppynapin ylös?(ilmeisesti on, mutta toi ryyppysysteemi ei kuitenkaan pysy ylhäällä)

koittakaa ottaa jotain selvää:D

15.1.2008 22:44

Itellä -92 Honda ja se ryyppy on semmonen p**ka että täytyy itellä pitää sitä ryyppyä ylhäällä sormilla. Joskus mutta harvoin jotenkin itsellä se ryyppy jumittuu niin että ei tarvitte pitää itellä. Itelläkin tulee pakokaasua sylinterin ja putken välistä nyt sanokaahan joku viisaampi tuohon jotain.

15.1.2008 22:53

Voiskoha tuo olla pakokaasu tulla pakoaukonsäätimeltä, ylivuoto tjsp, itellä on sieltä säätimeltä letku moottorin alle joka aina puskee pakokaasua hiukan sitäkin kautta..

16.1.2008 15:43

mutta sitä tulee aika reilusti...ja tasapuolisesti joka puolelta:D

E:pääsuuttimen koko oli 170 joten 180 vai 185 tilalle.

ja pitääkö neulaa liikutella johonki suuntaa:D

17.1.2008 15:35

mono
1. pytyn ja putken välistä tulee pakokaasua...onko tämä haitallista ja miten homma korjataan(onko siellä tiiviste hajalla vai voiko ne putken jouset olla liian löysät)
2.ei pysy tyhjäkäyntiä yhtään ja pienillä kierroksilla booaa ja sammuu kun vääntää kaasua...isoilla kierroksilla pelittää loistavasti. voiko olla liian pieni suutin vai onko tämä booaaminen normaalia 125cc crossille?
3. miten hiivatissa toi ryyppy toimii, eli onko se päällä kun nostan sen ryyppynapin ylös?(ilmeisesti on, mutta toi ryyppysysteemi ei kuitenkaan pysy ylhäällä)


Tuo pytyn ja putken välinen vuoto ei haittaa, mutta jos haluat sen pois niin uusi tiiviste tai silikoonia väliin. Kokeile ilmaruuvin vaikutusta booaamiseen, tarkista, että onko putkessa joku rätti tai änkkähuilu poikki. Tarkista myös pakoukon säätimet, että palauttaa jotenkin ja kato myös lapät, että onko halkemia.

17.1.2008 23:30

ookkeri kirjoitti:mono
1. pytyn ja putken välistä tulee pakokaasua...onko tämä haitallista ja miten homma korjataan(onko siellä tiiviste hajalla vai voiko ne putken jouset olla liian löysät)
2.ei pysy tyhjäkäyntiä yhtään ja pienillä kierroksilla booaa ja sammuu kun vääntää kaasua...isoilla kierroksilla pelittää loistavasti. voiko olla liian pieni suutin vai onko tämä booaaminen normaalia 125cc crossille?
3. miten hiivatissa toi ryyppy toimii, eli onko se päällä kun nostan sen ryyppynapin ylös?(ilmeisesti on, mutta toi ryyppysysteemi ei kuitenkaan pysy ylhäällä)


Tuo pytyn ja putken välinen vuoto ei haittaa, mutta jos haluat sen pois niin uusi tiiviste tai silikoonia väliin. Kokeile ilmaruuvin vaikutusta booaamiseen, tarkista, että onko putkessa joku rätti tai änkkähuilu poikki. Tarkista myös pakoukon säätimet, että palauttaa jotenkin ja kato myös lapät, että onko halkemia.



kiitoksia. pitää kokeilla nuilla keinoilla..kaasuttimesta ei löydy minkään valtakunnan säätöruuveja, joten toi säätäminen on mahdotonta, pitää yrittää suutinta isontaa ja neulaa laittaa rikkaammalla ja kattoo et toimisko paremmin...

yhdessä läpässä oli pieni halkeama yläkulmassa. tuskin haittaa mitään?

E:lämmitin tänään tallin ja polkasin käyntiin vakiosuuttimella ja toimi kuin unelma (lämpötila +15)
pihalla ei toimi, joten taitaa suuttimen vaihto riittää.

18.1.2008 1:35

Lueppa "Huolto ja korjaus", edes muutama sivu. Se on ihan turha säätää kaasaria jos läpissä on MITÄÄN sanomista. Ja missä pyörässä, missä läpät löytyy, ei muka ole kaasarissa mitään ruuveja???