Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

19.4.2008 19:48

SMK;-) kirjoitti: Mut kyllä tohon 320e saa ihan ovh-hinnoinkin kamat Suomesta, ilman sappaita. Ja kun tinkii vähän, niin sanosin että tohon rahti, tulli ja alv päälle, hyvin liki suomihintaa ollaan. Ellei kauppias tingi kunnolla tuommosen kasan kerralla ostaessas, vaihda kauppiasta. Voin suositella vaikka örtheniä.


Kyseisen 320e päälle ei tule enää mitään kuluja eli todellinen hinta mulle noista kamoista oli 320e. Sulla on sitten hyvät ale% jos suomesta tohon hintaan saat tai edes euroopasta.

19.4.2008 19:56

Ai jaa. Vilkasin tossa BTO:n sivuja, ettne puhu ihan mottipäisiä vanhasta muistista. Alkaen-mallejahan noi on.

Suomesta:
housut alkaen 99e, paidat alkaen 37e, hanskat alkaen 29e. 2*99+2*37+29=301e.
Jos ostat tohon vielä päälle suht järkevät saappaat alkaen 179e, niin ihme on ellei kauppias anna -15--20%. No okei, onhan se nyt silti 384e, tekeehän se toki enemmän ja kun merkin suhteen haluu ronklata niin paita voi olla 49, vaikka housut olis 99 tai saappaat 199, jne. mut ei toi nyt niin eri hehtaarille silti mene.
Mun rosentit alkaa sadasta.

19.4.2008 20:03

SMK;-) kirjoitti:Ai jaa. Vilkasin tossa BTO:n sivuja, ettne puhu ihan mottipäisiä vanhasta muistista. Alkaen-mallejahan noi on.

Suomesta:
housut alkaen 99e, paidat alkaen 37e, hanskat alkaen 29e. 2*99+2*37+29=301e.
Jos ostat tohon vielä päälle suht järkevät saappaat alkaen 179e, niin ihme on ellei kauppias anna -15--20%. No okei, onhan se nyt silti 384e, tekeehän se toki enemmän ja kun merkin suhteen haluu ronklata niin paita voi olla 49, vaikka housut olis 99 tai saappaat 199, jne. mut ei toi nyt niin eri hehtaarille silti mene.
Mun rosentit alkaa sadasta.



En kyllä ymmärrä tota sun logiikka alkuunkaan mutta eipä sen väliä. Jokainen hankkikoot tavaransa sieltä mistä parhaimmakseen näkee, eikö?

19.4.2008 20:13

Veikko Laaksolla on aina jotain eriä halvalla. TLD:n setti makso muistaakseni jotain alle satkun luokkaa, kun viimeksi ostin. Pari kaveria on ostanut sieltä niitä Falcon perussaappaita, hintaa oli jotain vajaa 150e, hintasekseen asiallinen saapas.

19.4.2008 20:16

Kuinkas nopeasti noi BTOSportsin tilaukset yleensä matelee tänne pohjolaan?

19.4.2008 20:51

Alle viikon lähetyksestä.

20.4.2008 0:54

jusba31 kirjoitti:Jokainen hankkikoot tavaransa sieltä mistä parhaimmakseen näkee, eikö?


Pitää hyvin paikkansa. Jenkeistä tilailu on ollut jo pidemmän aikaa tapana, jo 80-luvulla lehtien ilmoituksia selailemalla ja hintataso samoista ajokamoista on keskiarvona ollut noin puolet Suomihinnoista. Ja ei maksa vaivaa vertailla merkkejä ja malleja ristiin, noissa on eroja. Jos Foxin Raceframe + F3-kengät + Arain VX-3 -potta rokottivat kuutisen sataa kotiin toimitettuina ja täkäläiset kauppiaat huutelevat samasta setistä toista tonnia, onko mitään merkitystä sillä että Biltemasta saa noname-potan alle kuuteen kymppin tai että kauppiaalla XYZ sattuu juuri kerran vuodessa olemaan hajakokoja keskinkertaisista crossisaappaista tarjouksessa vähän alle pariin sataan euroon.

Ihan sama minkä merkkisiä kamat ovat, laadusta on kysymys ja Neuvostoliitto on jo kuollut ja kuopattu, nykyään sitä että vähän vain sinnepäin olevat ajokamat eivät kelpaa ei kutsuta ronklaukseksi vaan vapaaksi valinnaksi. Nykyään kun voi ostaa mitä haluaa, eikä vain "suht järkevää". Toisaalta, kun mxgiantilta saa merkkikamana housut, paidan, hanskat ja saappaat yhteishintaan alle 200¤, sisältäen postit, tullin ja ALV:n, kotiin toimitettuna n. viikossa, on kolmensadan euron valitut palat -paketin järkevyys enää vain todella suhteellista.

Itse olen sitä mieltä että Suomen hintatasossa ja varsinkaan hinta/laatu -suhteessa ei ole järjen häivääkään.

20.4.2008 12:37

Ainakin jusba, ehkä säkin, ymmärsi mut nyt vähän väärin. Tarkotin nyt lähinnä sitä, että pitäishän täkäläiseltä kauppiaalta edes kysyä ensin. Täällä on markkinat kuitnekin niin pienet, että sisäänostohinnatkin on korkeemmat, silti pitää tehdä ennakkotilaukset jo edellissyksynä ja ne määrät on otettava. No ei siinä tietty mitään jos haluaa pienenkin eron säästää jos vaan pystyy, mutta sitten toiminta menee törkeeksi jos täällä ensin sovittaa ja sitten tilaa muualta halvemmalla saman tuotteen. Moni kuitenkin toimii näin.

Se onkin sitten eri juttu, ettei ainakaan oolwrongi voi lähettää polvitukia sovitettavaksi paikalliselle jälleenmyyjälle, mutta hinta on silti lähes 2X jenkkihintaan nähden. Eli kumpaakana ei pääse sovittamaan, niin kummasta tilaan? Periaatteesta en ainakaan oolwrongista.

20.4.2008 15:54

http://www.chainreactioncycles.com

Meinasin että tilailen tuolta loput ajokamat. Suomen hinnoilla saan maksaa itteni kipeeks, tai ostaa käytetyt saappaat, joista on muutama solki irti sieltä täältä, tai pari saumaa revennyt.

Noilla vielä 21 päivää saa harkita pitääkö kamat, ja saa palautta si, (omilla kustannuksilla tietenkin) jos ei sovi, tai ei vaan tykkää.

130¤ saappaat, ja 125¤ potta. Vielä kun ton polkypyörän sais myytyä, niin olis varaa tuhlata.

20.4.2008 18:05

SMK;-) kirjoitti:Ainakin jusba, ehkä säkin, ymmärsi mut nyt vähän väärin. Tarkotin nyt lähinnä sitä, että pitäishän täkäläiseltä kauppiaalta edes kysyä ensin. Täällä on markkinat kuitnekin niin pienet, että sisäänostohinnatkin on korkeemmat, silti pitää tehdä ennakkotilaukset jo edellissyksynä ja ne määrät on otettava. No ei siinä tietty mitään jos haluaa pienenkin eron säästää jos vaan pystyy, mutta sitten toiminta menee törkeeksi jos täällä ensin sovittaa ja sitten tilaa muualta halvemmalla saman tuotteen. Moni kuitenkin toimii näin.

Se onkin sitten eri juttu, ettei ainakaan oolwrongi voi lähettää polvitukia sovitettavaksi paikalliselle jälleenmyyjälle, mutta hinta on silti lähes 2X jenkkihintaan nähden. Eli kumpaakana ei pääse sovittamaan, niin kummasta tilaan? Periaatteesta en ainakaan oolwrongista.


Sen verran on suomi hintataso selvillä että en pitänyt mitenkään mahdollisena saada niin hyviä alennuksia että olisi edes kannattanut suomessa alkaa kauppoja hieroa.

Laskin tossa äsken suomi ovh hinnoilla tuon tilaamani paketin hinnan ja hinnaksi tuli 730e. Mielestäni säästö on erittäin merkittävä eikä vaan muutama pikku euro.
En mäkään parin kympin eron takia ala kamoja muualta tilaamaan vaan ihan mielisti ostan ne suomalaiselta yrittäjältä, mutta jossain se raja kuitenkin menee.

Se on myös totta että olisin varmaankin tolla samalla rahalla saanut suomesta vastaavan setin jotakin noname halpiskamoja...

20.4.2008 20:51

Oukei, sit ollaan vissiin suht samoilla hetrseillä.

Mut mitä on "noname halppiskamat"? Siis tarkotatko jotain pikkumerkkejä vai mitä? Ainakin XC-ting on aika pieni merkki, muttei mitään halppiskamaa. Luhtis vaan hinnottelee ne samoin kuin muuallakin euroopassa, viime vuonna jopa halvemmalla. Hanx = tuota mitä tarkoitat, 150e paita + housut?

Ihan ohi tän aiheen, mä oon siitä lähtien kun aloin osta amuita kuin 10v. vanhoja 10-20e korin jäännöspöksyjä, panostanu noihin lippulaivamalleihin. Mm. siksi kun niissä on sisäpuolilal polvien kohdalal kunnon vahvikeet, tupla- tai triplasaumat, toppausta siellä täällä, vettähylkivät materiaalit edessä ja hengittävät sivuissa. No nyt ostin sit noi Hanx't (alun perin ostin vaan takkia) ja ne paitsi istuu hyvin, myös hengittää paremmin kuin mitkään mulla koskaan olleet ajopöksyt. Ihan pikkuloiskaukset ei silti mene suoraan läpi. Miinuksia perspuolen alin vaakasauma liika alhaalla mun koossa ja kestävyydestä ei osaa vielä sanoa mitään.

Itse asiassa mun silmään esim. noi FOX't muuttuu koko ajan enempi pyjama ja alusvaatekuoseihin, messuilla vastaavaa oli havaittavissa usemammissakin merkeissä. Ja Hanx'n uudet mallit taas näyttää viimeinkin hillityiltä. Eli siinä myös syy moiseen heräteostokseen.

20.4.2008 22:34

SMK;-) kirjoitti:Itse asiassa mun silmään esim. noi FOX't muuttuu koko ajan enempi pyjama ja alusvaatekuoseihin, messuilla vastaavaa oli havaittavissa usemammissakin merkeissä.


Vielä ollaan tosi kaukana 80-luvun pahimmista/parhaista kuoseista, JT:n K-9 "Dogger" oli oma suosikki pitkään. Suomeen tuotava mallisto aika monelta valmistajalta on todella konservatiivisilla grafiikoilla (sopii juroon ja masentuneeseen kansallisluonteeseen?) ja vaihtelu virkistää.

Kuitenkin, laatu ennen kaikkea muuta. Varsinkin alaraajojen suojauksessa säästäminen on niin väärä paikka kuin vain voi olla. Luita on murtunut tähän mennessä 11 kertaa ja en halua edes ajatella kuinka paljon pahemmin olisi käynyt ilman kunnollisia suojia. Pointti ulkomailta tilaamisessa on siinäkin että huippuvarusteita on tarjolla todella sopuhintaan.

21.4.2008 10:52

Ei ne toppaukset housuissa kyllä muuta ehkäse kuin mustelmia. Ainoastaan lonkkasuojat voi lonkkamurtuman ehkästä. Asia tietty erikseen jotkut housut, mihin ei mahdu polvituet alle.

Mä kattelin yks päivä OOPS 1 ja 2, vitsi ne hirveet pyjaman näköset sini-puna-pilkulliset valkoset, vissiin Sinisalot, ugh ;-) Sit mul on tuossa yhdet -85, -90 ja -93 videot, niissä on oikein tota neonloistoa. Mieluummin sekin kuin pyjama.

21.4.2008 17:45

onko kukaa tilannu tuolta mission controllista ?

21.4.2008 20:01

hq kirjoitti:Vielä ollaan tosi kaukana 80-luvun pahimmista/parhaista kuoseista, JT:n K-9 "Dogger" oli oma suosikki pitkään.


JT mainittu! *kuola valuu*