Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

25.1.2006 19:52

Prkle. laittakaa ny niitä tullimaksuja näkyville ja muutenki paljo tuli maksamaan tuolta BTO:sta kaikkinen kuluineen paketit...eikä mitään paskaa vaan jauheta... Kiitos...olis kiinnostusta tilata tuolta tavaraa muttei tiärä kuinka riski hommaa on noitten tullien+alvien kans...

25.1.2006 20:05

Google on ystävä.
http://www.tulli.fi/fi/Yleiset/UKK/Yksi ... _55501.jsp

25.1.2006 20:12

Mutta tulli EI!

25.1.2006 21:32

Mulle riitti se setti, kun oli 2000 euron tavarat tullissa ja siihen pläjähti tullit ja alvit oikeiden hintojen mukaan päälle. Siinä sitä sitten makseltiin... Halvemmalla ja nopeemmin ois saanut, kun olis suomesta ostanut omilta sponsoreilta vastaavat kamat.

edit: kirjoitusvirhe
Viimeksi muokannut wert päivämäärä 26.1.2006 13:47, muokattu yhteensä 1 kerran

25.1.2006 22:02

wert kirjoitti:Halvemmalla ja nopeemmin ois saanut, kun olis suomesta ostanut omilta sponsoreilta vastaavat kamat.


Mitäs noi on?

25.1.2006 22:17

Iskä, äiskä ja sit yks prätkäkorjaamo helsingin suunnalla.

26.1.2006 13:36

Siwan makkarasponsseja :)

Mitä pirua sä sieltä 2000e tilasit?
Putken jne?

26.1.2006 13:49

En mä tilannut kaikkea itse, vaan siinä oli pari sälliä mukana. Mutta kyllä se mun osuuskin tuli ihan hyvän hintaseksi sen vero/tullipaukun jälkeen.

26.1.2006 14:31

Isot pojat puhuvat, että UPS toimittaa jenkeistä kaiken lahjana, jos niin haluaa.

Ainakin yksi ystäväni tilasi jenkeistä ja mitään tulleja ei maksettu. HEHE!

26.1.2006 15:08

Niin oon mäkin kuullu.. riittää kun pistää lähetyslapussa ruksin ruutuun, jossa lukee "ei tullattavaa"

26.1.2006 15:12

InterCeptor kirjoitti:Isot pojat puhuvat, että UPS toimittaa jenkeistä kaiken lahjana, jos niin haluaa.

Ainakin yksi ystäväni tilasi jenkeistä ja mitään tulleja ei maksettu. HEHE!


Pässi. Ei voi muuta sanoa.

26.1.2006 15:19

Ennen kun rupeet henkilökohtaisuuksiin, niin kerro miksi olen pässi? Onko Suomessa kova riski tavaroilla jäädä tulliin? Valaise minua Tampereen West Siden Jay-Ziii

26.1.2006 15:40

InterCeptor kirjoitti:Ennen kun rupeet henkilökohtaisuuksiin, niin kerro miksi olen pässi? Onko Suomessa kova riski tavaroilla jäädä tulliin? Valaise minua Tampereen West Siden Jay-Ziii


Voinhan mä valaista. Riski on aina et se jää tulliin. Jos sulla on joku kikka millä se ei jää tulliin, ni miks kerrot sen yhdellä Suomen suurimmista MP-foorumeista?

Asiaa voi verrata noihin ACNnän kännykkäliittymiin jossa puhelut oli ilmaisia ACNnän liittymien välillä: senhän sitten joku keksi et soitonsiirrolla pysty soittaan kaikkiin liittymiin ilmatteeks. No ei siinä mitään, se ois varmaan toiminukin aika pitkään, mutta kun joka foorumilla oli joku joka selitti et kun tekee näin ja näin, ni sit näin. Ei aikaakaan kun muut operaattorit paukautti soitonsiirrot maksullisiks muiden operaattorien liittymiin. Siinä saivat syyttää itteään...

Opetus: keksi jotain millä huijata, mut älä kerro sitä muille.

Ja toi lahjahommakin toimii tietyssä mielessä, mut jos ihan aletaan asiaa tutkimaan, ni kaikista Euroopan ulkomailta tulevista paketeista pitäis löytyä lista missä on paketin sisältö ja arvo. Lahja kun ylittää 55¤ (se on joku tämmönen summa, Wertti on selvittäny) niin siitäkin pitää maksaa verot.

Ja on tossa käyny niinkin, että yhdestä t-paidasta on tullissa taisteltu. Kaikki muut oli listattu ja hinnoteltu mut sitten sinne oli heitetty mukaan t-paita.
"Tälle ei löydy mistään hintaa..."
"No kuule, jos tehään niin että sä pidät sen T-paidan ja teet sillä mitä tykkäät."
"Ei käy, kaikki pitää tullata. Paketti pysyy täällä."

26.1.2006 15:47

Eikös tuo lahjahomma ole jo vanha juttu täällä foorumissa. Ainakin jotkut tilas noita kiinalaisia "minejä" lahjana Suomeen..

26.1.2006 16:05

InterCeptor kirjoitti:Eikös tuo lahjahomma ole jo vanha juttu täällä foorumissa. Ainakin jotkut tilas noita kiinalaisia "minejä" lahjana Suomeen..


Mut eihän ne ylitäkään 55¤. :D

Onhan noissa aina kaikennäkösiä metkuja. Ja ainahan voi/kannattaa yrittää, mut sit ei pidä yllättyä jos ei onnistukaan. Sitten vaan nielastaan kiukku ja maksetaan kiltisti. Sitä on yritetty taistella tosissaan vastaan, mut tukkaan tuli. Toi on oikeesti aika prklee typerää. Ymmärrän jos esim. yrityksille läväytetään tuontitulleja tai vastaavia, mut miks yksityinen henkilö joka on maksanu niistä kamoista jo verot Amerikkaan (tai johonkin muualle) ni joutuu uudestaan maksaan. Sama kun siitä rahdista menee verot, sekin on aika sopivan typerää.

Aina kun tavaraa tilaa, ni riski on et se menee tulliin. Koska niinhän se kuuluis mennä. Ja jos harkitsee tilausta ni kannattaa kertoo loppusumma vaikka 1.4-1.5 ni ei tuu pettymyksiä. Se alkaa oleen jo sellanen kerroin et kaikki muut alkaa oleen kotiinpäin. :)

Eli kuten Sami tossa aikasemmin totes, Suomesta kun ois kamat hommannu ni ois tullu halvemmaks. Eri asia on sitten kun hommataa jotain über speciaalia ni Amerikan serkku vie voiton (ihan vaan sillä erotuksella et Suomesta/Euroopasta on hemmetin vaikee löytää). Ja toisaalta hinnat voi olla niin paljon kovempia, että jos vaan enemmän tilaa kerralla ni tulee Jenkeistä halvemmaks. Siinä kannattaa muistaa se ~100¤ rahtia. Se tasottaa jo aika hyvin loppusummaa.