10.2.2012 18:40
M-Racer kirjoitti:Luin tutkimuksen jossa oli todettiin, että nyrkkisääntönä voidaan pitää 2-tahtisten hiilidioksidi päästöt on noin 5 - 7 kertaiset plus joka toisella tahdilla bensaa raakana putkesta pihalle. Moottorikelkoissa CO päästöt esim. 2-tahti 220g/mi ja 4-tahti 35g/mi...
10.2.2012 19:12
10.2.2012 19:15
M-Racer kirjoitti:Juttelin noiden Ruotsin tyyppien kanssa niiden diilistä ja ne ostivat motocrosslomia järjestävältä MX Heaven yritykseltä kokonaisvaltaisen paketin tammikuusta – syyskuuhun, johon sisältyi kisapyörä ja harjoituspyörä, majoitus, kuljetukset, mekaanikko, bensiinit, kisamaksut, harjoittelu ym. 45 000 eurolla.
10.2.2012 19:17
rossipoika kirjoitti:M-Racer kirjoitti:Luin tutkimuksen jossa oli todettiin, että nyrkkisääntönä voidaan pitää 2-tahtisten hiilidioksidi päästöt on noin 5 - 7 kertaiset plus joka toisella tahdilla bensaa raakana putkesta pihalle. Moottorikelkoissa CO päästöt esim. 2-tahti 220g/mi ja 4-tahti 35g/mi...
Mikähän tää tutkimus mahto olla? Kai 2-t kelkat oli edes suorasuihkutuksella? Ihan höpöä verrata 2-t kaasarikoneita 4-t ruiskuihin, kerran 2-t:kin on mahdollista toteuttaa ruiskulla... Toisekseen mitä se saastuttaa kun tehtailla cnc sorvit pyörii ja lastuaa nelareiden venttiileitä?
Ja ehkä kumminki tän lajin suurimmat päästöt tulee jostain ihan muualta ku pyöristä. Jos kisapaikalle ajetaan isolla kuorma-autolla (joka on jostain 70 tai 80-luvulta) helposti kolme neljä tuntia ja fillarilla ajetaan maksimissaan tunti..
10.2.2012 20:32
10.2.2012 20:49
10.2.2012 21:26
10.2.2012 21:44
201262 kirjoitti:Ensiksi täytyy nostaa hattua Mannisten työlle Suomen crossin puolesta, pitää kuitenkin muistaa minkä merkkisellä pyörällä pojat häärää. Toiseksi, miten se 2t työntää raakaa bensaa joka toisella tahdilla, kun se tekee työtä joka tahdilla?
10.2.2012 22:24
10.2.2012 23:49
11.2.2012 2:30
OA243 kirjoitti:Ekologisuuden kannalta oiskin tosi fiksu päätös, ei varmaan herättäis ollenkaan vastustusta. Zeizein ja JM:n mielestä pitäis siis mennä kehityksessä taaksepäin? Ja tavalliselle kadunmiehelle MX1, MX2 ja MX3 ei tuu ikinä tarkottamaan mitään. Lisäks ne menee vielä eri tavalla kun endurossa.
Radatkin pitäis muuttaa tylsemmiksi ja vähemmän yleisöystävällisemmiksi, sekä vielä erilaisemmiksi kun jenkeissä. Ainoo pointti missä oli jotain ideaa ja mikä ois oikeasti toteutettavissa oli toi aika-ajo- ja rahapalkintosysteemi.
11.2.2012 3:37
M-Racer kirjoitti:OA243:sen kanssa samoilla linjoilla. Kaksitahti fanaatikot voisi mun mielestä mennä nyt vaan ajamaan sitä EMX125 luokkaa ja ottaa IHAN rauhassa...
M-Racer kirjoitti:Ja ettei päästäisi väittämään kaksitahtivastaiseksi
11.2.2012 8:49
11.2.2012 11:27
jo kirjoitti:Niin no siä tehtaallahan niitä pakoaukon säätimiä ja läppiäkin tehdään.
201262 kirjoitti:Kolmanneksi 2t ruisku on niin monimutkainen vehje, että epäilen sen sopivutta crossi, tai enska käyttöön, ainakaan muutamaan vuoteen.
jo kirjoitti:Ja montakohan niitä ruiskupelejä siellä viivalla sitten tulisi olemaan kun mikään valtamerkki ei sellaista ole vielä sarjatuotantona tehnyt?
11.2.2012 14:37
M-Racer kirjoitti:JayDaddy kirjoitti:Jaa niin, Kullas avaa kautensa vkonloppuna Lommelissa. Tässä osallistujalista:
http://www.openingscross.be/piloten.pdf
Aika hyvin tulee eurocrossia seurattua kun MX2 luokan kuskeista olen kuullut ainoastaan Kullaksesta, Takatalosta, Coldenhoffista ja Petrovista...