Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

7.10.2013 10:03

Sen verran avattu konetta että kytkinkoppa ja venakoppa käytetty auki, ja puhtaalta niistä ainaki näytti. Kampikammioonko se huohotusputki menee mistä se imee veen koneeseen?

Re: Huolto & korjaus

7.10.2013 12:00

8ade8 kirjoitti:Toimiiko tuo tapa myös kotarin iskarin yläpään laakereihin ja linkkuun?
Mitä rasvaa/öljyä kannattaa laittaa uusiin laakereihin?


Toimii. Muistaakseni siellä on kuitenkin lukkorengas, joka on syytä kaivella pois tieltä. Rasitus noissa linkuissa on niin olematonta, että oikeasti lienee aika yks hailee mitä vaseliinia sinne tunkee. Itse olen käyttänyt Bilteman litiumrasvaa. Muistaakseni niissä kotarin häränsilmissä on joskus ollut pinnoite, joka ei kaipaa mitään rasvaa.

Re: Huolto & korjaus

7.10.2013 21:06

Apua kaivataan!Eli pyörä on Honda CR -97 250..vaihdettiin staattori eli virtapää,cdiboxi,puola,ja pyörä käynnistyy muutaman polkasym jlkeen aina muutamaksi sekunniksi ja sammuu..ajoitusnerkit kohdallaan(staattorinlevyn ja lohkon merkki kohdakkain) ja välillä pyörä "aivastaa"kun meinaa käynnistyä... Pitää huomenna käydä johtoja läpi ja olisiko neuvoja?!

Re: Huolto & korjaus

8.10.2013 18:26

Nyt on uudet laakerit & rasvat takahaarukassa, takarenkaassa ja linkustossa. Linkustoon taisin ajatuksissani pistää yhden/yhdet laakerit "pyöreä" puoli ulospäin. Onko tuolla muuta merkitystä, kuin se että ne saa helpommin luettua irroittamatta niitä kun tasainen puoli pitäisi jättää ulos?

Re: Huolto & korjaus

10.10.2013 15:41

Ja huomasin tuossa samalla, että samasta pyörästä on takavanteesta pari pinnaa poikki. Vanne on 19". Mistä tiedän minkälaiset pinnat tuohon sopii? Meneeköhän 205mm pituus / 3mm paksuus pahasti metsään?

Ne on katkennut napojen päästä. Onnistuuko noiden vaihtaminen ilman kumien irroitusta? Nipat on valmiina siis jo vanteissa, pinnat pitäisi vaan uusia. Tarvitsisin pikaista jeesiä, niin saisin tuon monta viikkoa seisoneen pyörän mahdollisimman nopeasti ajoon.

Re: Huolto & korjaus

10.10.2013 21:32

Kuulostais siltä, että tuppi nurin mentäessä kuuluis jonkinlaista pientä kilinää koneesta. Koko vehkeellä ajettu n. 110h hidasta harrastecrossia ja männänvaihdosta 20h. Näillä kaasarin säädöillä on menty parikin vuotta (en aja talvella) ilman mitään nakutuksia ja tulppa on ollut aina hyvän värinen. Mitään sen kummempia muutoksia ei muutenkaan ole koneelle tehty.

Nostin neulaa pykälän, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Täytyy käydä hakemassa huomenna vielä isompi pääsuutin. Onkohan tää nyt detonointia vai onko sieltä menossa jotain muuta paskaksi? Missähän vaiheessa tarttis alkaa remppaamaan alakertaa noinniinkun yleensä? Pyörä on piikkinen Honda.

Re: Huolto & korjaus

10.10.2013 21:58

Minkä lämpöinen tulppa kannattais laittaa kun pyörästä oli mennyt tulppa rikki/kärähtäny?Lämpöarvo oli 8, niin kannattaisiko laittaa 7, vai 9? Pyörä ktm 250 exc-f

Re: Huolto & korjaus

11.10.2013 0:31

FMF kirjoitti:. Onkohan tää nyt detonointia vai onko sieltä menossa jotain muuta paskaksi?

Saattaa joku pulti löysäämässä ja se siellä resonoi. Jos ääni kovenee pikkuhiljaa niin melko varmasti pultti lähössä, eli tarkista koneesta pultit, esim. rungon kiinnityskohassa tekee aika paljo ääntä.

Re: Huolto & korjaus

11.10.2013 7:10

FMF kirjoitti:Kuulostais siltä, että tuppi nurin mentäessä kuuluis jonkinlaista pientä kilinää koneesta. Koko vehkeellä ajettu n. 110h hidasta harrastecrossia ja männänvaihdosta 20h. Näillä kaasarin säädöillä on menty parikin vuotta (en aja talvella) ilman mitään nakutuksia ja tulppa on ollut aina hyvän värinen. Mitään sen kummempia muutoksia ei muutenkaan ole koneelle tehty.

Nostin neulaa pykälän, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Täytyy käydä hakemassa huomenna vielä isompi pääsuutin. Onkohan tää nyt detonointia vai onko sieltä menossa jotain muuta paskaksi? Missähän vaiheessa tarttis alkaa remppaamaan alakertaa noinniinkun yleensä? Pyörä on piikkinen Honda.

Ei neulan korkeudella ole mitään vaikutusta täyskaasulla ajettaessa, kelit on kylmentynyt jo niin paljon että pääsuutinta pitäisi ehdottomasti suurentaa, muuten jysähtää kiinni. Sulla on todennäköisesti vauhti kasvanut parissa vuodessa, joten täysillä ajoakin tulee enemmän. Piikki Hondissa on kyllä ollut detonointi ongelmia...

Re: Huolto & korjaus

11.10.2013 23:32

Kyselisin täällä vähän piikkisen Wr hussen sisäänajosta :) Eli,miten kannattais ajaa uus mäntä sisään,pitäskö tehdä se ''hard break-in'' eli melkein heti suht reilusti hanaa,vai antaa käydä tyhjäkäyntiä kuumaks ja antaa jäähtyä vai miten? Ja pitäiskö eka tankillinen tehä 2t Mixillä,männänrenkaan sopivaksi kulumisen vuoksi? :P

Re: Huolto & korjaus

14.10.2013 11:58

rolle1 kirjoitti:Minkä lämpöinen tulppa kannattais laittaa kun pyörästä oli mennyt tulppa rikki/kärähtäny?Lämpöarvo oli 8, niin kannattaisiko laittaa 7, vai 9? Pyörä ktm 250 exc-f

varmaan kannattanee vakiotulpalla mennä sen kanssa kuitenkin pitäs toimia vakiosäädöillä

Re: Huolto & korjaus

14.10.2013 21:32

_nigge_ kirjoitti:Kyselisin täällä vähän piikkisen Wr hussen sisäänajosta :) Eli,miten kannattais ajaa uus mäntä sisään,pitäskö tehdä se ''hard break-in'' eli melkein heti suht reilusti hanaa,vai antaa käydä tyhjäkäyntiä kuumaks ja antaa jäähtyä vai miten? Ja pitäiskö eka tankillinen tehä 2t Mixillä,männänrenkaan sopivaksi kulumisen vuoksi? :P


Kai ihan normi seoksella. 10min vähä rauhallisemmin sen jälkeen normaalisti. Näin ite tein.

Re: Huolto & korjaus

24.10.2013 15:18

Mites sais kotarista linkusta laakerit pois kun laakeripesä ei oo sama halkasiljaltaan koko matkalta? Siitä kolmio kappaleesta sain kaikki pois hyvin teijän ohjeilla.

Re: Huolto & korjaus

24.10.2013 22:04

Kuumenna ja lyö vastakkaiselta puolelta sitä jollain eli niinku putken läpi ulospäin.
TAI
Lyö ruuvarilla sitä laakerikehää lyttyyn sisäänpäin niin että saat pihdeillä revittyä irti.

Re: Huolto & korjaus

25.10.2013 10:16

janiM91 kirjoitti:Apua kaivataan!Eli pyörä on Honda CR -97 250..vaihdettiin staattori eli virtapää,cdiboxi,puola,ja pyörä käynnistyy muutaman polkasym jlkeen aina muutamaksi sekunniksi ja sammuu..ajoitusnerkit kohdallaan(staattorinlevyn ja lohkon merkki kohdakkain) ja välillä pyörä "aivastaa"kun meinaa käynnistyä... Pitää huomenna käydä johtoja läpi ja olisiko neuvoja?!


Onkos tulppa jo vaihdettu? Yleensä mainitsimiesi osien vajaatoiminta käy myös tulpan päälle. Missäs jamassa itse magneetto?