3.10.2013 20:35
-JeSu- kirjoitti:Miten nuo vanhat laakerit sitten saisi näppärimmin pois, kun niitä näyttää olevan esim. swingissä 2kpl/puoli?
Ja mistähän tuon uuden pinnan nippoineen saisi ostettua, ei viitsisi koko pinnasarjaa tilata.
3.10.2013 23:05
3.10.2013 23:49
rolle1 kirjoitti:tietäiskö joku miksi pyörästäni valuu jäähdytinnestettä ulos vesipumpun alla olevasta pienestä reijästä? ja kuuluisiko siinä olla edes reikä? vesipumpun tiiviste on uusi
3.10.2013 23:52
K2L1 kirjoitti:-JeSu- kirjoitti:Miten nuo vanhat laakerit sitten saisi näppärimmin pois, kun niitä näyttää olevan esim. swingissä 2kpl/puoli?
Jos tallin nurkasta ei löydy niin hae esim.motonetistä,biltsusta tai rautakaupasta pätkä kierretankoa,sekä muttereita ja prikkoja.
Työnnä kierretanko laakereiden/laakerin läpi ja esim.sopivia hylsyjä käyttämällä apuna välissä kiristät/prässäät kierretangon avulla vanhat pois ja samalla kaavalla uudet tilalle.
4.10.2013 1:23
Anssi_L kirjoitti:K2L1 kirjoitti:-JeSu- kirjoitti:Miten nuo vanhat laakerit sitten saisi näppärimmin pois, kun niitä näyttää olevan esim. swingissä 2kpl/puoli?
Jos tallin nurkasta ei löydy niin hae esim.motonetistä,biltsusta tai rautakaupasta pätkä kierretankoa,sekä muttereita ja prikkoja.
Työnnä kierretanko laakereiden/laakerin läpi ja esim.sopivia hylsyjä käyttämällä apuna välissä kiristät/prässäät kierretangon avulla vanhat pois ja samalla kaavalla uudet tilalle.
Tosiaankin vaikka lakruja on kaksi, on se swingissä oleva laakeripesä luultavasti samaa halkaisijaa koko matkalta, eli laakerit voi runtata ulos samalta puolelta.
4.10.2013 7:42
-JeSu- kirjoitti:[
Sama homma ilmeisesti linkuston laakereissa? Yhdeltä puolelta molemmat ulos jos on 2kpl/reikä?
4.10.2013 15:50
4.10.2013 16:58
4.10.2013 22:56
Anssi_L kirjoitti:Valuu siksi, että tiiviste vuotaa. Stefojahan on tuossa vesipumpussa kaksi, toinen pitää öljyt sisällä koneessa ja toinen jäähdytysnesteet niiden kierrossa. Reikä auttaa huomaamaan vuodot, ja kun välissä on ilmaa, ei vesi pääse öljyn sekaan tai toisinpäin.
5.10.2013 11:14
rolle1 kirjoitti:onko iso homma uusia stefa?Anssi_L kirjoitti:Valuu.
5.10.2013 16:23
5.10.2013 23:14
6.10.2013 18:05
Upposi KX450f suohon ja niinhän siinä kävi että imas vettä koneeseen.
Ei heti hoksattu että oli imassu joten polettiin tovi käyntiin, vähänaikaa sitten kävikin, sammu tyhjäkäynniltä ja kusi huohotinletkusta valkosta öljyä.
Nyt huuheltu konetta polttoöljyllä ja vaihettu öljyt pariin kertaan. Öljynsuodattimessa suomujua näytti olevan. Kertaalleen vielä jos öljyt ja suodattimen vaihtas niin uskaltaako tuolla ajaa, ellei pura konetta ja tarkistele jokapaikkaa?!
Kone käy normaalisti ja pelaa. Onko vaarana että kampura tai kiertokanki vaurioitunut, eikä tule kestämään? Tai jotain öljykavavia tukossa? Mistä nuo nelarit sen veden koneeseen imee?
6.10.2013 21:06
6.10.2013 21:18
-JeSu- kirjoitti:Anssi_L kirjoitti:K2L1 kirjoitti:-JeSu- kirjoitti:Miten nuo vanhat laakerit sitten saisi näppärimmin pois, kun niitä näyttää olevan esim. swingissä 2kpl/puoli?
Jos tallin nurkasta ei löydy niin hae esim.motonetistä,biltsusta tai rautakaupasta pätkä kierretankoa,sekä muttereita ja prikkoja.
Työnnä kierretanko laakereiden/laakerin läpi ja esim.sopivia hylsyjä käyttämällä apuna välissä kiristät/prässäät kierretangon avulla vanhat pois ja samalla kaavalla uudet tilalle.
Tosiaankin vaikka lakruja on kaksi, on se swingissä oleva laakeripesä luultavasti samaa halkaisijaa koko matkalta, eli laakerit voi runtata ulos samalta puolelta.
Sama homma ilmeisesti linkuston laakereissa? Yhdeltä puolelta molemmat ulos jos on 2kpl/reikä? Eihän tässä sitten pitäisi olla mitään ihmeellistä, täytynee kokeilla josko nuo saisi vaihdettua sopivilla hylsyillä ja ruuvipenkillä.. Täytyy hakea CRC:tä laakereiden irroitukseen kaveriksi ja laakerirasvaa sitten uusille lakruille. Kiitokset!