Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
13.9.2013 22:36
Joo se piti laittaa tuohon loppuun mutta unohdin. Eli ktm 250 exc-f.
14.9.2013 11:21
muistaakseni noihin menee se 1.3l öljyy, suodatin desi suunnillee.
14.9.2013 13:56
Ai pitääkö jonnekin suodattimeenkin laittaa vai mitä tarkoitat?
14.9.2013 14:44
rolle1 kirjoitti:Ai pitääkö jonnekin suodattimeenkin laittaa vai mitä tarkoitat?
Jos vaihat ösuodattimen niin sillon 1 desi enemmän, äkkiä laskettuna 1.4L.
14.9.2013 17:32
Kuinka pitkään swingin laakereilla yleensä ajaa? Keväällä vaihdoin ja taas alkaa olemaan välystä sen verran että vaihtoon menee.
tunteja jotain 40 ja piikki kotari siis kyseessä
14.9.2013 19:09
Täysin kiinni siitä miten niitä rasvailee, stefojen kunto ja painepesurin käyttö/käyttämättömyys on kans aika ratkasevia juttuja.
15.9.2013 17:43
Mikähän vois olla 250sx-f 07 kotarissa ongelmana kun välillä ei meinaa kuumana käynnistyä millään. Kylmänä käynnistyy ihan ok sekä kuumana joskus vahingossa lähtee tosi helposti mutta yleensä saa polkee sen 20 polkasua. Venttiilit on toleransseissaan, tulppaa on vaihdettu ja kaasarissa ohjekirjan mukaiset suuttimet. Yleensä jos ei käynnisty niin on pitäny laittaa bensahana kiinni ja polkee vaan helvetisti niin jossain kohtaa käynnistyy.
Välillä taas auttaa kun pitää kaasua 1/4 osan avattuna samalla kun polkee
17.9.2013 19:31
Tuli otettua kotarista takakatteet pois ja tuli huomattua että takahäkkiin oli katteet kuluttanu kummallekki puolelle urat. Onko näin käynyt monella muillakin. Pyörä on ktm sx 125 2012 jolla ajettu 60h. Mikä sen aiheuttaa? Saakos ne paikattua ihan alumiini hitsillä? Kuluuko enää uudestaan sen jälkeen? Vai kannattaako sellasesta pienestä kulumasta huolestua. Se kulunut ura on noin 1mm syvä.
17.9.2013 19:56
8ade8 kirjoitti:Tuli otettua kotarista takakatteet pois ja tuli huomattua että takahäkkiin oli katteet kuluttanu kummallekki puolelle urat. Onko näin käynyt monella muillakin. Pyörä on ktm sx 125 2012 jolla ajettu 60h. Mikä sen aiheuttaa? Saakos ne paikattua ihan alumiini hitsillä? Kuluuko enää uudestaan sen jälkeen? Vai kannattaako sellasesta pienestä kulumasta huolestua. Se kulunut ura on noin 1mm syvä.
Tsek tämä EXC-keskustelu
20.9.2013 15:23
Kotari pomputtaa kovassa vauhdissa kun löysää kaasua keulaa ihan helvetisti. Eli, jotain häikkää etupäässä.. Liekkö menny vanne soikeaksi, kun piikit vaihoin nappuloihin keväällä, sen jälkeen se mun mielestä alko ilmenemäänkin. Itse on kyllä ihan äkkiseltään huomaa mitään suurempaa vääntymystä vanteessa, mutta tartteeko siinä paljoa ollakkaan, että rupeaa kovalla ja kovemmassa vauhdissa pompottaan?
Sitten semmonen homma, että tuo oikean etupumpun yläpäässä eli siis sarvien päässä oleva säätönuppi pyörii myötäpäivään niin että ei stoppaa ollenkaan, mitä viddua? Se stoppaa kyllä vastapäivää pyörittäessä, mutta ei myötäseen. Ööö, mikähän siellä on vikana?
21.9.2013 20:26
Tuli vaihettua pari pv sitte laatikko öljyt kotariin ja tänään tuli huomattua et vuotaa öljyä. No sitten kun hetken etti vuoto kohtaa niin tuli huomattua, että pienemmän öljyropun reiän kohalta lähtee pieni halkeama moottorin lohkossa. Öljyroppua en kiristänyt silloin paljon yhtään. Öljyropun reikään on tehty kierteet uusiksi keväällä. Saakos sitä halkeamaa mitenkään paikattua? Paljonkos uusi lohko maksaa? Mikä olis järkevin ratkaisu tähän ongelmaan? Pyörä on kotarin sx piikki.
21.9.2013 21:23
8ade8 kirjoitti:Tuli vaihettua pari pv sitte laatikko öljyt kotariin ja tänään tuli huomattua et vuotaa öljyä. No sitten kun hetken etti vuoto kohtaa niin tuli huomattua, että pienemmän öljyropun reiän kohalta lähtee pieni halkeama moottorin lohkossa. Öljyroppua en kiristänyt silloin paljon yhtään. Öljyropun reikään on tehty kierteet uusiksi keväällä. Saakos sitä halkeamaa mitenkään paikattua? Paljonkos uusi lohko maksaa? Mikä olis järkevin ratkaisu tähän ongelmaan? Pyörä on kotarin sx piikki.
Ongelman aiheuttajaa en osaa arvioida, mutta jos kyseessä on oikeasti vain pieni halkeama niin yrittäisin korjata esim. kemiallisella metallilla. Uusi tuikku lohko on kuitenkin tietääkseni +300 euroa vähintään ellei purkuosina löydä. Joskin voi sitten taas monesti olla yksi tai useampi laakeripesä hajalla...
21.9.2013 21:53
Tuo kemiallinen metalli toimii hyvin jos on pieni lohkeema. Kaverin pyörästä korjattiin ja hyvin on kestäny.
Puhistaa hyvin ja hioo vielä sen lohkeeman kohan nii paremmin tarttuu kiinni.
25.9.2013 11:54
Upposi KX450f suohon ja niinhän siinä kävi että imas vettä koneeseen.
Ei heti hoksattu että oli imassu joten polettiin tovi käyntiin, vähänaikaa sitten kävikin, sammu tyhjäkäynniltä ja kusi huohotinletkusta valkosta öljyä.
Nyt huuheltu konetta polttoöljyllä ja vaihettu öljyt pariin kertaan. Öljynsuodattimessa suomujua näytti olevan. Kertaalleen vielä jos öljyt ja suodattimen vaihtas niin uskaltaako tuolla ajaa, ellei pura konetta ja tarkistele jokapaikkaa?!
Kone käy normaalisti ja pelaa. Onko vaarana että kampura tai kiertokanki vaurioitunut, eikä tule kestämään? Tai jotain öljykavavia tukossa? Mistä nuo nelarit sen veden koneeseen imee?
25.9.2013 13:03
Villekeko kirjoitti:Upposi KX450f suohon ja niinhän siinä kävi että imas vettä koneeseen.
Onko vaarana että kampura tai kiertokanki vaurioitunut, eikä tule kestämään? Tai jotain öljykavavia tukossa? Mistä nuo nelarit sen veden koneeseen imee?
On vaarana!
Itse avaisin koneen suosiolla (nimim. suomutaa imeneen moottorin nähnyt). Se muta menee kaikkialle mihin öljykin ja periaatteessa sieltä voi mennä kaikki paskaks.
Se yleensä imasee sen huohotusletkun kautta koneeseen, mä oon omissa pyörissä vetäny sen huohotinletkun koneen yli syylärin taakse, juuri sen takia ettei se imisi vettä/kuraa lätäköstä.