16.5.2007 16:16
käytän br9es tulppaa ja castrollin 2t öljyä ja ajan 3% seoksella.Monttis kirjoitti:[[jugo]] kirjoitti:eli pienempääpääsuutinta?Anssi_L kirjoitti:Ilmaruuvia pitää kääntää aukipäin (vaikka puol kiekkaa kerralla), jos käy liian rikkaalla. Säätövara on ehkä n. 0,5-3 kiekkaa pohjasta ja jossain vaiheessa ruuvi tipahtaa kaasarista.
Jos tulppia kilahtelee tuon takia, vehje on luultavasti niin rikkaalla, ettei säätövara ruuvissa riitä, vaan suutin menee vaihtoon.
Pyörität sen tyhjäkäyntiruuvin aivan kiinni, ja avaat siitä noin 1,5-2 kierrosta sitä, silloin on "normaalit" säädöt ilmaruuvin puolesta. Laitappas jotakin infoo minkä kokosia suuttimia käytät, ja millaisia tulppia? Ngk:n br9eg on aivan hyvä tulppa, kuin myöskin häiriösuojaamaton b9eg.. Öljyksi Castrol TTS 2-3% seoksella, niin ei tulppien menoon voi ainakaan itse tulpat tai 2t-öljy olla Kiertääkö pyöräsi kunnolla, ja vääntää lämpimänä hyvin alhaalta asti? Huononeeko pyörän tehot huomattavasti ryyppy päällä ajettaessa, vai alkaako vetämään jopa paremmin?
Edit:Eli siis ilmaruuvin kans ensin pyörität sen myötäpäivään ihan kiinni, ja avaat siitä n.1,5-2 kierrosta vastapäivään.
Edit2:Niin ja vaihda sen es tulppas tilalle eg, jos se auttais, eli siis br9eg...
16.5.2007 17:12
16.5.2007 20:19
nyt kävin ostaan br10eg tulpan ja huomena käyn testaan saa nähä miten kestää kauppias sano että nyt kestää ei mee enää tulppia. ja ilma ruuvi on normaali säädössä. mutta huomena sen näkeeJayDaddy kirjoitti:Mikä hitto siinä on että ei voi laittaa sitä kerran mainittua EG tulppaa siihen? Yammut on maailman sivu tullu sillä tulpalla, piikit ysillä ja puolikkaat kasilla.
Ihmetellään kun tulppia menee eikä tuu mieleenkään koittaa sellasta tulppaa kun sinne oikeesti kuuluu. Jos sekään ei kestä niin sillon kannattaa alkaa etsiä vasta vikaa. Voithan sä räjäyttää sen koko pyörän ja kasata uudelleen. Laittaa taas sen ES tulpan sinne ja totee et ei tää toimi... "kyllä nyt on jotkut tähdet varmaan väärässä asennossa".
Voin vielä tähän lisätä että esim. uudemmat Yammut (vanhoista en tiedä) ei toimi oikein "ilman-R":rää. Tästä saa taas olla eri mieltä, mut kannattaa joskus ajaa kaasupohjassa niin huomaa missä klikkaa.
16.5.2007 20:23
16.5.2007 20:26
JayDaddy kirjoitti:No niin, toivotaan et homma speelaa. Piikissä toi kymppikin kyllä menee. Pr0t ajelee kybällä, et vauhti sen mukaseks.
17.5.2007 17:42
nyt kesti ajaa ei menny tulppa mutta saa nähä huomena kun käyn ajaan kans niin kestääkö sitte toivotaan että kestäis[[jugo]] kirjoitti:JayDaddy kirjoitti:No niin, toivotaan et homma speelaa. Piikissä toi kymppikin kyllä menee. Pr0t ajelee kybällä, et vauhti sen mukaseks.
niimpä antaa vähän hanaa mutta sitten kyllä sormi menee suuhun jos ei toi kestä mikähä mahtaa sitte olla
18.5.2007 20:39
18.5.2007 21:16
_made_ kirjoitti:montakos hevosvoimaa tuossa yz125 2002 vuosimallissa on ?
18.5.2007 22:00
18.5.2007 22:09
noin 25-30 tuntia harraste käytössä. Kannattaa vaihtaa jos kilinää kuuluu jos ei sit oo jo myöhästä!Sawolaenen#13 kirjoitti:Kuinka pitkään yleensä Yz 85 männällä ajaa?
Nyt itse olen jonkun 5 tankkia ajanut ja entisen omistajan ajomääristä ei pahemmin ole tietoa.
Ja kannattasko mäntä vaihtaa jos kilinää kuuluu sylinteristä?
18.5.2007 22:13
19.5.2007 16:32
19.5.2007 17:46
Molemmat on hyviä, Wiseco vaan pitää lämmitellä kunnolla ennen ku lähtee jyystämään.Sawolaenen#13 kirjoitti:Juu, pitää hommata. Kannattaako ostaa Prox:in vai Wisecon mäntä? Ei oo paljon hintaeroakaan..
Ja tuo kilinä kuuluu siis vähän ennen puolta kaasua kiihdytyksessä ja jatkuu niin pitkälle, kuin jaksaa huudattaa.
19.5.2007 21:53
20.5.2007 12:53