Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
9.9.2013 17:58
Kaasupohjaan vaa nii kylläse siitä!
9.9.2013 20:04
kellää tietoo mikä mahtas olla ku pyörä sammuu ajosta kun lämpenee?
vaihoin pulssianturin ja sillä toimi noin 20 km mitä ajoin 1pv aikana ja sit seuraavana ei enää toiminu vaan sammu keske ajon kun olin ajanut noin 2 km.
pystyy ajaa pair kilsaa ja siit sitä eteen päin kun lähtee käyntii nii noin max 1km verra ja sit taas sammuu.
10.9.2013 0:38
Riippuu ehkä jonkun verran siitä mikä pyörä on kyseessä, mutta kokeile nyt vaikka tulppa vaihtaa ja tsekkaa tulpan johto jos et ole jo. Jos ei noissa niin sitten voisi epäillä vaikka puolaa... ehkä. Sähköviallehan tuo kuulostaa.
10.9.2013 12:13
xQ kirjoitti:Kaasupohjaan vaa nii kylläse siitä!
Testattu jo päälle 10 tuntia, ei auttanut.
10.9.2013 15:26
pyöränä on husaberg ja 04 tekniikasta kyse vaihettu juuri/ edellinen omsitaja viahtanu 500km sisällä:
tulpan hattu+tulppa+johto+puola+cdi-boksi+staattori+pulssianturi vaihettiin ja toimi noin 1 pv mut hetiku koitti uusiks aamulla lähtee liikkeelle nii ei enää toiminu vaan sammu 2 km jälkeen kun kone oli lämmenny lopullisesti kunnolla normi lämpöihin.
12.9.2013 23:01
pitääkö jäähdytysnesteiden laitossa rempan jälkeen tehdä joku ilmaus että neste alkaa kiertämään?
laitoin pari päivää sitten uudet nesteet sisään, ihan täyteen ja sitten laitoin käyntiin niin parin minuutin päästä moottori oli tulikuuma
nyt kävin katsomassa niin syylärin tankki oli tyhjä. eli pitääkö vielä ilmata tai jotain muuta tehdä? ja mistä sen tietää alkaako nesteet kiertämään?
12.9.2013 23:30
Pitää ilmata. Tapahtuu puristelemalla letkuja ja kaatamalla lisää nestettä sitä mukaa kun kuplia tulee ja pinta laskee. Lopuksi vielä kone käyntiin ja jatkaa hetken aikaa puristelua.
13.9.2013 1:15
Onnistuu myös sata kertaa nopeammin polkasemalla kiksiä muutaman kerran tai käynnistämällä kone sekunniks ja täyttämällä taas. Tarvittaessa pari toistoa. Sanoisin että letkujen puristelu on ihan pelkkää ajan kuluttamista. Vasemman syylarin päällä on yleensä myös ilmausruuvi joka kannattaa avata niin saa siltäkin puolelta ilmat pihalle.
13.9.2013 10:44
joo no kokeillaampa tuota. mistä voin olla sitten satavarma että jäähdytys toimii eli neste alkaa kiertämään? kun ei ole mitään lämpömittaria mistä näkis lämpötilan
13.9.2013 10:58
Syylarien yläosat lämpenee jos toimii.
13.9.2013 14:41
korkki auki ja syylärit täyteen sitten odottaa vähän aikaa jos pinta vielä laskee niin laittaa lisää. Sitten korkki kii ja mopo käymään vaikka minuutiksi. Korkki auki ja pistää taas täytee.(avaa varovasti jos on painetta)
Ei tästä kannata vaikeeta tehdä. Jäähdyttäjä on ylin osa niin se ilma kyllä tulee itsestäänkin sieltä pois
13.9.2013 14:42
ja tämä siis kurapyörissä. Katupyörissä sun muissa monipyttysissä tai paisuntakipollisissa mopoissa voi joutua jotain varsinaista ilmausta tekemäänkin.
13.9.2013 19:03
tämmöistä kysyisin että laitoin rempan jälkeen uudet öljyt koneeseen ja sen verran että silmästä näkyi öljy. Laski että sinne meni n. Litra. Sitten kävin ajamassa 100m ja katsoin silmästä uudetaan niin öljyä ei näkynyt enää vaikka kuin kallistin pyörää. Ajattelin että pitää laittaa lisää öljyä niin kaadoin sinne taas sen verran että silmästä näkyi öljy. Sinne meni n. 0,5 litraa. Kävin taas ajamassa pienen kierroksen ja katsoin silmästä niin ei taaskaan näkynyt öljyä vaikka kuinka kallistelin pyörää. Eli kannattaako huolestua? Voiko olla että silmä on jostakin syystä vaan rikki ettei näytä öljyä? Ja menikö sinne nyt aivan liikaa kun lisäsin toisella kerralla?
Kannattaako lähtä ajamaan?
13.9.2013 21:43
No kerro nyt hyvä ihminen mistä pyörästä on kyse.
Jos et muuten tiedä niin kokeile googlettaa paljonko öljyä siihen sun pyörääs pitäis ylinpäätään mennä. Paha nimittäin sanoa onko syytä huolestua jos ei ole tiedossa edes että paljonko siellä pitäisi olla öljyä.
13.9.2013 22:36
Joo se piti laittaa tuohon loppuun mutta unohdin. Eli ktm 250 exc-f.