13.5.2007 21:52
eilen ajoin ngk b9es tulpalla ja ei taho kestää? luulisin bensassa olevan liikaa öjyä?[[jugo]] kirjoitti:mikä mahtaa olla kun tuntuu että vika ois tossa bensassa kun tulppa menee ihan märäks ja mustaks ja hajoo?Jode kirjoitti:Ei siitä mitään haittaa ole, Monet valmistajat suosittelevat 3% seoksia.
13.5.2007 21:54
13.5.2007 22:03
[[jugo]] kirjoitti: eilen ajoin ngk b9es tulpalla ja ei taho kestää? luulisin bensassa olevan liikaa öjyä?
13.5.2007 22:04
[[jugo]] kirjoitti:eilen ajoin ngk b9es tulpalla ja ei taho kestää? luulisin bensassa olevan liikaa öjyä?[[jugo]] kirjoitti:mikä mahtaa olla kun tuntuu että vika ois tossa bensassa kun tulppa menee ihan märäks ja mustaks ja hajoo?Jode kirjoitti:Ei siitä mitään haittaa ole, Monet valmistajat suosittelevat 3% seoksia.
13.5.2007 22:07
auttaisko jos nostais neulan rikkaa ylemmäs?[Tonetzki] kirjoitti:[[jugo]] kirjoitti:eilen ajoin ngk b9es tulpalla ja ei taho kestää? luulisin bensassa olevan liikaa öjyä?[[jugo]] kirjoitti:mikä mahtaa olla kun tuntuu että vika ois tossa bensassa kun tulppa menee ihan märäks ja mustaks ja hajoo?Jode kirjoitti:Ei siitä mitään haittaa ole, Monet valmistajat suosittelevat 3% seoksia.
Ei tulpat yleensä mene niin että bensassa on liikaa öljyä, vaan bensan ja ilman seossuhde on perseellään eli saa liikaa bensaa suhteessa ilmaan. Pienempää pää- ja tyhjäkäyntisuutinta peliin. ja kuumempi tulppa.
13.5.2007 22:11
[[jugo]] kirjoitti:auttaisko jos nostais neulan rikkaa ylemmäs?[Tonetzki] kirjoitti:[[jugo]] kirjoitti:eilen ajoin ngk b9es tulpalla ja ei taho kestää? luulisin bensassa olevan liikaa öjyä?[[jugo]] kirjoitti:mikä mahtaa olla kun tuntuu että vika ois tossa bensassa kun tulppa menee ihan märäks ja mustaks ja hajoo?Jode kirjoitti:Ei siitä mitään haittaa ole, Monet valmistajat suosittelevat 3% seoksia.
Ei tulpat yleensä mene niin että bensassa on liikaa öljyä, vaan bensan ja ilman seossuhde on perseellään eli saa liikaa bensaa suhteessa ilmaan. Pienempää pää- ja tyhjäkäyntisuutinta peliin. ja kuumempi tulppa.
13.5.2007 22:13
15.5.2007 21:29
kumpaan suuntaa sitä ilmaruuvia pitää vääntää kun luulisin sen olevan päin v..tuaAnssi_L kirjoitti:Nyt menee jo vähän turhan yksityiskohtaiseksi kun ei tiedä ajotavasta ja vauhdistasi mitään. Neulan laskeminen auttaa, jos ajelet paljon suunnilleen puolikaasulla. Jos taas suurin osa ajelusta on lähes tyhjäkäyntiä, pitää vaihtaa tyhjäkäyntisuutin tai vääntää ilmaruuvia.
Jos vedät päivät pitkät torvi auki vaikka jossain hiekkabaanalla, voi olla syytä miettiä pääsuuttimen vaihtoa. Pääsuuttimen osalta on tosin myös suurin riski saada kone leikkaamaan kiinni jos se käy liian laihalla.
15.5.2007 21:34
15.5.2007 21:39
eli pienempääpääsuutinta?Anssi_L kirjoitti:Ilmaruuvia pitää kääntää aukipäin (vaikka puol kiekkaa kerralla), jos käy liian rikkaalla. Säätövara on ehkä n. 0,5-3 kiekkaa pohjasta ja jossain vaiheessa ruuvi tipahtaa kaasarista.
Jos tulppia kilahtelee tuon takia, vehje on luultavasti niin rikkaalla, ettei säätövara ruuvissa riitä, vaan suutin menee vaihtoon.
15.5.2007 21:42
mistä tietää jos vehje käy rikkaalla?[[jugo]] kirjoitti:eli pienempääpääsuutinta?Anssi_L kirjoitti:Ilmaruuvia pitää kääntää aukipäin (vaikka puol kiekkaa kerralla), jos käy liian rikkaalla. Säätövara on ehkä n. 0,5-3 kiekkaa pohjasta ja jossain vaiheessa ruuvi tipahtaa kaasarista.
Jos tulppia kilahtelee tuon takia, vehje on luultavasti niin rikkaalla, ettei säätövara ruuvissa riitä, vaan suutin menee vaihtoon.
15.5.2007 21:49
ja olen myös havainnu sen että ainaku sammuttaa pyörän kun on ajanu kauan niin antanu levätä sen jonku aikaa max 15min niin heti sen jälkeen menee tulppa.[[jugo]] kirjoitti:mistä tietää jos vehje käy rikkaalla?[[jugo]] kirjoitti:eli pienempääpääsuutinta?Anssi_L kirjoitti:Ilmaruuvia pitää kääntää aukipäin (vaikka puol kiekkaa kerralla), jos käy liian rikkaalla. Säätövara on ehkä n. 0,5-3 kiekkaa pohjasta ja jossain vaiheessa ruuvi tipahtaa kaasarista.
Jos tulppia kilahtelee tuon takia, vehje on luultavasti niin rikkaalla, ettei säätövara ruuvissa riitä, vaan suutin menee vaihtoon.
15.5.2007 21:52
15.5.2007 23:19
[[jugo]] kirjoitti:eli pienempääpääsuutinta?Anssi_L kirjoitti:Ilmaruuvia pitää kääntää aukipäin (vaikka puol kiekkaa kerralla), jos käy liian rikkaalla. Säätövara on ehkä n. 0,5-3 kiekkaa pohjasta ja jossain vaiheessa ruuvi tipahtaa kaasarista.
Jos tulppia kilahtelee tuon takia, vehje on luultavasti niin rikkaalla, ettei säätövara ruuvissa riitä, vaan suutin menee vaihtoon.
16.5.2007 8:36