Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
31.8.2013 18:53
Jos jätät irralleen ei varmaan pelitä ollenkaan ja jos otat sen pois niin ei pahemmin äänet vaimene vaimentajassa. Ja tehot tippuu. Kyl se korjata täytyis.
1.9.2013 22:29
Kertokaa joku nelitahti-ihminen mulle noista niin kummallisista moottoreista niin että minäkin ummarran. Honda crf250r -12 kyseessä ja "onkelma" moottorin nakutus ääni. Pyörään vaihdettu aikasemmin virinokka ja madallettu kansi. Noihan kulkee käsikädessä mun järjen mukaan, eikö? Ajoin pyörällä 2 ajokertaa kunnes alkoi häiritteen keski/yläkierroksilla helposti "edukseen" erottuva venttiilien nakutusääni. Minulle kerrottiin että tuo nakutusääni tuli peliin mukaan kun tehtiin tuo kansi/nokkamodi. Ja samalla pyörä tuli vähän vaikeemmin käyntiin lähteväksi. Mittasin venavälykset ja ne on rajoissaan, pako puolella oli tosin aika tiukka sovitus tuo minimi eli 0,25mm. Laitanko mopon kasaan ja jatkan ajamista seuraten paheneeko tuo ääni vai mitä tässä pitäisi tehdä.
2.9.2013 4:44
Noilla lähtötiedoilla(varsinkin kun nakutus kuuluu muun äänen yli isoillakin kiekoilla) epäilisin, että siellä nakuttaa joku muu kuin venat. Eli että puristukset kasvaneet sellaisiksi, että pitäisi tankkiin pistää korkeaoktaanisempaa bensaa, myöhäistää sytkää tai nostaa kantta.
2.9.2013 4:47
Olmi kirjoitti:Äänenvaimentimen sisältä se huiluosa poikki, vaikuttaako jotenkin ikävästi jos jätän sen kokonaan pois vai jätänkö irralleen sinne sisälle? Hitsivehkeitä kun ei ole käytössä tähän hätään...
Kuten jo (oikeastaan) sanottu, irrallaan se tekee vähän mitä sattuu, ja jos jätät pois, niin eihän siellä villat pysy jolloin pyörä toimii huonommin ja äänet ovat suoraan lähiön pyöräteiltä.
2.9.2013 19:49
Jay_|P kirjoitti:Kertokaa joku nelitahti-ihminen mulle noista niin kummallisista moottoreista niin että minäkin ummarran. Honda crf250r -12 kyseessä ja "onkelma" moottorin nakutus ääni. Pyörään vaihdettu aikasemmin virinokka ja madallettu kansi. Noihan kulkee käsikädessä mun järjen mukaan, eikö? Ajoin pyörällä 2 ajokertaa kunnes alkoi häiritteen keski/yläkierroksilla helposti "edukseen" erottuva venttiilien nakutusääni. Minulle kerrottiin että tuo nakutusääni tuli peliin mukaan kun tehtiin tuo kansi/nokkamodi. Ja samalla pyörä tuli vähän vaikeemmin käyntiin lähteväksi. Mittasin venavälykset ja ne on rajoissaan, pako puolella oli tosin aika tiukka sovitus tuo minimi eli 0,25mm. Laitanko mopon kasaan ja jatkan ajamista seuraten paheneeko tuo ääni vai mitä tässä pitäisi tehdä.
Minkä merkkinen nokka on kyseessä? Kuulosta kylläkin aika normaalille tuo sivuääni.
3.9.2013 23:47
Minkälaiset nokat siihen on laitettu? Jyrkillä vääntönokillahan väljyksen pitäs olla aavistuksen isompi kuin normaaleilla. Samahan pätee toiseen suuntaan et loivien kierronokkien kanssa aavistuksen tiukemmat väljykset. Mut todennäköisemmin veikkaisin et polttoaine ei kestä lisättyjä puristuksia.
4.9.2013 11:17
Miksi laskettu kantta... on varmaan tehot laskeneet ja nyt vielä nakuttaa kun liikaa puristuksi. Noissa on vakiona jo niin kovat puristukset että tuskin mitään hyötyä. Vie pyörä penkkiin säädettäväksi niin näkee onko virityksistä mitään hyötyä. Tai sitten voit kokeilla laittaa 30% E85 bensan sekaan niin oktaanit nousee mutta aloita sitten moottorin säätäminen tarpeeksi isoilla suuttimilla ettei mene laihalle.
4.9.2013 20:21
Mikähän on kun ei tahdo linkun laakerit kestää, vaihdoin all ballssin laakerisarjan ja 10h ajon jälkeen laakerit on rikki siten että ulkokoolit on tavallaan painunut kasaan ja neulat on karannu sinne laakeripesän sisään, hyvässä rasvassa olen laakerit pitänyt. Edelliset laakerit oli hajonneet samalla tavalla. Vähän turhan pieni vaihtoväli satasen laakereille. Osaisiko joku kertoa mistä tämä johtuu, ja onko muilla hajonnut samalla tavalla?
4.9.2013 21:18
Joonazzs kirjoitti:Mikähän on kun ei tahdo linkun laakerit kestää, vaihdoin all ballssin laakerisarjan ja 10h ajon jälkeen laakerit on rikki siten että ulkokoolit on tavallaan painunut kasaan ja neulat on karannu sinne laakeripesän sisään, hyvässä rasvassa olen laakerit pitänyt. Edelliset laakerit oli hajonneet samalla tavalla. Vähän turhan pieni vaihtoväli satasen laakereille. Osaisiko joku kertoa mistä tämä johtuu, ja onko muilla hajonnut samalla tavalla?
Selitystä en täysin ymmärtänyt, pilkkujen ja pisteiden käyttö lauseissa auttaisi. Eihän neulat oikein voi painua ulkokooleihin, ellei laakeripesät ole väljät -> ulkokoolit eivät saa tukea? Nämä tarvike linkunlaakerisarjat ovat tosin monesti hyvin huono laatuisia, joten ei ne väljissä pesissä montaa tuntia kestä. Alkuperäiset laakerit tulee paljon halvemmaksi pitkässä juoksussa.
4.9.2013 22:01
Pistin viestiä vanhalle omistajalle katotaan josse tietäis että mikä nokka siinä on. Ostin pyörän liikkeestä mutta sattumoisin ekalla ajoreissulla pyörän vanha omistaja tuli jutteleen varikolla. En olisi ikinä kuullutkaan että tuossa on tehty tollanen remppa. Tunteja on 53 eli tuskin tässä nyt on haettu mitään lisäpuristuksia. Kokeilen huomenna vaikka v-powerilla josse sattus auttamaan jo sekin. Laitan tähän vaikka infoo kun tiedän mikä nokka tossa on kyseessä.
4.9.2013 22:58
pmc kirjoitti:Joonazzs kirjoitti:Mikähän on kun ei tahdo linkun laakerit kestää, vaihdoin all ballssin laakerisarjan ja 10h ajon jälkeen laakerit on rikki siten että ulkokoolit on tavallaan painunut kasaan ja neulat on karannu sinne laakeripesän sisään, hyvässä rasvassa olen laakerit pitänyt. Edelliset laakerit oli hajonneet samalla tavalla. Vähän turhan pieni vaihtoväli satasen laakereille. Osaisiko joku kertoa mistä tämä johtuu, ja onko muilla hajonnut samalla tavalla?
Selitystä en täysin ymmärtänyt, pilkkujen ja pisteiden käyttö lauseissa auttaisi. Eihän neulat oikein voi painua ulkokooleihin, ellei laakeripesät ole väljät -> ulkokoolit eivät saa tukea? Nämä tarvike linkunlaakerisarjat ovat tosin monesti hyvin huono laatuisia, joten ei ne väljissä pesissä montaa tuntia kestä. Alkuperäiset laakerit tulee paljon halvemmaksi pitkässä juoksussa.
Asensitko ohjekirjan mukaan? Pirun hankala selittää mutta ainakin koiranluuhun ne piti muistaakseni asentaa tietylle etäisyydelle laakeripesän ulkoreunasta, joutu aina tönärillä kattomaan.
5.9.2013 6:19
Joonazzs kirjoitti:Mikähän on kun ei tahdo linkun laakerit kestää, vaihdoin all ballssin laakerisarjan ja 10h ajon jälkeen laakerit on rikki siten että ulkokoolit on tavallaan painunut kasaan ja neulat on karannu sinne laakeripesän sisään, hyvässä rasvassa olen laakerit pitänyt. Edelliset laakerit oli hajonneet samalla tavalla. Vähän turhan pieni vaihtoväli satasen laakereille. Osaisiko joku kertoa mistä tämä johtuu, ja onko muilla hajonnut samalla tavalla?
laitoitko millä ne laakeri t sinne paikalleen? Jos ulkokooli kasassa niin vois johtua liiasta väkivallasta eli niitä ei hakkaamalla oikein saisi laittaa
5.9.2013 8:18
Oon 2 pyörään vaihtanu svingin ja linkun laakerit ite. Todistetta ei tosin oo et onko ne kestänny kun ne on just ton 10h jälkeen lähteny vaihtoon(siis pyörät), mut ite tein semmosen kierretankoprässi hässäkän, ja yhen ulkokoolin sain kasaan ku puristin hivenen liian tiukkaan ja sillon se laakeri on jo paskana. Mut ei niitä ainakaa lyömällä
2x Proxin laakerit, hyviä ovat
8.9.2013 14:19
http://www.mc-scatter.com/crossi-enduro ... 24688.htmlEikös tuo levy pitäisi käydä myös ktm sx 125 -12 pyörää? Kellään kokemuksia tosta jarrulevystä? Mitä mieltä ootte, kannattaako satsata kalliimpaan alkuper. Takaiskarin yläpään laakeri sarjaan vai ostaa proxin halvempi sarja?
9.9.2013 15:45
RM 250cc -03
Ei lähde lämpöösenä ollenkaan käyntiin! Kylmänä riittää pari polkaisua mutta kuumana saa polkea yli 10 min, jolloin on jo vähän jäähtyny (?) ja käynnistyy. Mikä risoo?
Kaikki muu tsekattu ja vaihdeltu paitsi alakerta ja sähköt. Alakerran huolloista ei aikaisempaa tietoa. Kumpaanko perehtyä ensin?