Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
16.6.2013 14:26
sklitva kirjoitti:Julle1 kirjoitti:Noniin, tuli lopulta tuo JD neula ja suutinsetti ja voin sanoa, että toimii
Punanen neula, prikka keskelle ja #400 suutin, ero vakiosettiin kuin yöllä ja päivällä.
E: Tein tuon wetlinetestin. Se wetline loppuu tuohon putken laipan alkuun, joka tulee pyttyyn kiinni
Elikkä vois sanoa, että alkukäyrästä sentti eteenpäin, käsittääkseni se mitataan männänhelmasta putkeen? Sain tulokseksi ~10cm, eli vielä käy rikkaalla, vaikka potkua on..
hmm..mulla wetline on reilut parisenttiä putken alusta ja sain mittaustulokseksi vähä reilut 70mm..otitko mittaukses huomioon että putki menee pakokanavan sisälle palan matkaa?
Aivan! 1-1.5 cm oli putken alku märkänä, elikkä aika hyvin alkaa olemaan kohdallaan.. Eilen oli vielä vähän kylmempi ilma, mutta mahtunee tuohon kymmenen celssiuksen sisään, samalla säädöllä.. Juuri kävin kankaita pitkin päästelemässä ja vetoja tuntuu olevan joka alueella, eikä röpellä missään vaiheessa.. Nyt on prikka ylimmässä ja tuo 400 suutin..
16.6.2013 14:40
hartzu kirjoitti:oon kokeillu ihan uudella vakio tulpalla BR8EG> ei apua
vauhtipyörässä oli pieniä jälkiä joten on ryykännyt mutta jännä että toimi kuitenkin pari ajoreissua.
täydelliset sytyn osat käytettynä tiedossa joutunee varmaan ne ostamaan jos tässä ei muuta keksi.
talvella mittasin yleismittarilla staattorin käämien ohmiarvot ja puolan myös.
puola kunnossa mutta staattorin toisen käämin arvot oli alhaisemmat mitä manuaali kertoo. 94-120 ohmia ois pitäny olla mutta oli vain 50ohm.
tuo vähän arveluttaa että ei täysin rikki mutta vähän viallinen kuitenkin.
Noi puolan arvotkaan oikein kerro täyttä totuutta, ne pitäisi saada mitattua just silloin kun se ei kipinää anna ja silloinkaan se ei kerro täyttä totuutta jos se kipinä menee vain puolan sisäisesti maihin. Ite jotenkin vain epäilen puolaa, koska tiedän vastaavan tapauksen ja itteä jotenkin epäillyttää että voisko staattori tehdä tollaista vikaa että se hetken toimii. En minäkään nyt tietysti varmaksi osaa sanoa. Jos sulla on täydelliset sytytyksen osat tiedossa ni helpointa se olis ne ostaa, jos ei oo kauhian arvokkaat. Yks kerrallaan kun niitä osia alkaa ostelee, ni se vika on kumminkin siinä viimeisessä vaihtoehdossa
16.6.2013 17:20
Puolituinen89 kirjoitti:hartzu kirjoitti:oon kokeillu ihan uudella vakio tulpalla BR8EG> ei apua
vauhtipyörässä oli pieniä jälkiä joten on ryykännyt mutta jännä että toimi kuitenkin pari ajoreissua.
täydelliset sytyn osat käytettynä tiedossa joutunee varmaan ne ostamaan jos tässä ei muuta keksi.
talvella mittasin yleismittarilla staattorin käämien ohmiarvot ja puolan myös.
puola kunnossa mutta staattorin toisen käämin arvot oli alhaisemmat mitä manuaali kertoo. 94-120 ohmia ois pitäny olla mutta oli vain 50ohm.
tuo vähän arveluttaa että ei täysin rikki mutta vähän viallinen kuitenkin.
Noi puolan arvotkaan oikein kerro täyttä totuutta, ne pitäisi saada mitattua just silloin kun se ei kipinää anna ja silloinkaan se ei kerro täyttä totuutta jos se kipinä menee vain puolan sisäisesti maihin. Ite jotenkin vain epäilen puolaa, koska tiedän vastaavan tapauksen ja itteä jotenkin epäillyttää että voisko staattori tehdä tollaista vikaa että se hetken toimii. En minäkään nyt tietysti varmaksi osaa sanoa. Jos sulla on täydelliset sytytyksen osat tiedossa ni helpointa se olis ne ostaa, jos ei oo kauhian arvokkaat. Yks kerrallaan kun niitä osia alkaa ostelee, ni se vika on kumminkin siinä viimeisessä vaihtoehdossa
kiitoksia vinkeistä!
kohtuu hintaan osat tiedossa. mukava ois saada puokki vanhus vielä ajoon
18.6.2013 16:23
Mistä helvetistä hyvät läpät honda cr 250cc vm02 ? Scattetrilta eka tilasin mutta loppu ovat eika lisää tuu, 24mx ei viittis tilata ko paketti jo sieltä tulossa ja olivat niin kalliit siellä.
18.6.2013 20:09
No siinäpä ne vaihtoehdot tais ollakki. Jos et sit osta sitä levyy josta voi leikkaa, tästä ei mitään kokemusta ole. Ja sekin maksaa 50e.
V forceista puhumattakaan.
tossa näyttäs olevan, itellä oli nuot, en tiiä mikä niille tuli ko löysty tai ei istunu oikeen ikinä kunnolla toisen puolen läppä, oisko jo läppärunko sitte kulunu, laitoin ohuemmat mitkä löysin niin istu tosi hyvin..
http://www.storm-motor.fi/osat/crossit/ ... ulapat-12/
18.6.2013 21:05
Mäkin ajattelin uusia läpät kun vanhat vähän raotti. Ostin malossin levyä jonka piti olla myyjän mukaan hemmetin hyvää ja kestävää. No ensinnäkin ne levyt oli valmiiksi ihan käppyriä, eli niistä kun leikkasin uudet läpät ni ne raotti ihan yhtä paljon kun vanhatkin, Sit ehtisin tunnin ajaa sillä kun käynti alko sekoilee ja sit se sammu kokonaan. Vaihdoin tulpan ja laakista käymään, pääsin muutaman kymmenmetriä ja taas alko käynti sekoomaan, tyhjäkäyntiä se kävi jotenkin mutta kierroksia ei yhtään. putsasin kaasarin, eikä vaikutust, no sit aloin sitä käyntiä kuuntelemaan että imuääni kuullostaa jotenkin oudolta. Ei muutakun satula ja ilmanputsari pois, ni se imu oli sellasta puhaltamisen ja imemisen sekaista. No sit sen jo arvaskin että läpissä on vika, läppärunko pois, yks läpistä oli revenny kokonaan irti ja se oli poikittain toisen läpän välissä. No sit leikkasin siitä malossin levystä sellaiset yhtenäiset läpät, ni on ainakin vielä kestänyt. En ole kyllä paljoo ehtinyt ajamaan sillä, jos vielä hajoo ni sit laitan vanhat läpät takasin. Jos ite noita läppiä leikkaatte ni koittaa piruuttain tehdä yhtenäiset läpät, eli kun monessakin on tavallaan 2 tai 3 läppää rinnakkain ni tekee vaan sellasen ison yhtenäisen läpän. En tiedä kuvittelenko vain, mutta mielestäni omassa pyörässä vääntö parani ja tuli muutenkin jotenkin pirteemmän oloinen.
18.6.2013 22:14
Joo siis mulla on mielestäni tossa vakiona, tai ainakin kun ostin ton niin oli jo yhtenäiset läpät. En kyllä mitään muuta lähtiskään yrittään.
Millä sä leikkaset ne ja kuinka paksua 0.30,0.40 vai 0,50mm
19.6.2013 8:56
^^jaani^^ kirjoitti:Mistä helvetistä hyvät läpät honda cr 250cc vm02 ? Scattetrilta eka tilasin mutta loppu ovat eika lisää tuu, 24mx ei viittis tilata ko paketti jo sieltä tulossa ja olivat niin kalliit siellä.
Yritän tänään muistaa katsoa kotoonta, pitäisi olla koko kallis spesiaali läppärunko läppineen tallella.
Minkähän vuotisissa on samat läpät, tai läppärunko?
20.6.2013 19:50
Mikäs on helpoin tapa vaihtaa swingin ja linkun laakerit, liikkeessä käytön ja prässin jälkeen?
suomeksi siis ilman prässiä itse tehtynä
20.6.2013 20:31
Sopivat hylsyt ja viilapenkki ja kenties se tärkein = lämpö.
p.s vasaralla saat kaikki rikki.
20.6.2013 21:26
SimplemÄÄn kirjoitti:Sopivat hylsyt ja viilapenkki ja kenties se tärkein = lämpö.
p.s vasaralla saat kaikki rikki.
Ja uudet laakerit pakkaseen nii menee hyvin pakoilleen.
20.6.2013 21:52
Kiitti
Kannattaako laakerien neulat laittaa vasta jälkikäteen kiinni?
20.6.2013 22:19
Neulat paikallaan, muuten voi mennä kehikko paskaksi vahingossa.
21.6.2013 8:51
Ite vaan nakkasin öljyy väliin ja pamauttelin uudet paikalleen.
Vanhat tuppas oleen aika tiukas mut kyl neki lähti ko pari kertaa pamautteli
21.6.2013 9:49
Parta779 kirjoitti:Ite vaan nakkasin öljyy väliin ja pamauttelin uudet paikalleen.
Vanhat tuppas oleen aika tiukas mut kyl neki lähti ko pari kertaa pamautteli
mielummin käyttää laakerirasvaa ku öljyy. . Rasva pitää epäpuhtaudet loitolla, öljy vetää puoleensa