Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Suzuki RM-Z

11.3.2013 20:45

Yeah, tollaset kuluttaa miestä. Samaan tyyliin mut tuulenpuuska tökkäs pyörän pukilta ja kytkimen keskiö rikki pari kesää sitten.

Re: Suzuki RM-Z

13.3.2013 9:44

saakohan tuota kantta hitsaamalla pitämään? siinä on n. 3-4cm pitkä halkeama.

Re: Suzuki RM-Z

13.3.2013 10:51

Vähän epäilen ettei kannen ulkopuolinen hitsaus ole kauhean järkevää.
Mutta laita silti kuvaa ihmeessä.

Re: Suzuki RM-Z

13.3.2013 13:04

PKS kirjoitti:mistähän olisi halvin tilata uusi sylinterikansi 450 -09 RM-z:aan? Kaverilla kaatu pyörä pukilta yöllä ja lattialla ollut käsipaino löi halkeaman kanteen :| Nuita kansia ei taida pystyä hitsaamalla korjaamaan jos koneistamolla käyttää?

Menikö ketjukotelon kohdalta? Se ei kai ole kovin kriittinen käytön kannalta, mutta myydessä joskus hitsipatentit tms. kemialliset metskut ei auta myyntiä..

Re: Suzuki RM-Z

13.3.2013 13:33

juu samaa mietin että en kyllä itse ostais ikinä semmosta pyörää josta on kantta hitsailtu/paikkailtu jollain. En ole oikein perillä näistä nelitahtimoottoreista, mutta se halkeama tuli vaihdepolkimen puolelle, ja sitten kun siinä venttiilikopassa on semmoiset "puoliympyrät" niin sen eturengasta lähempänä olevan "puoliympyrän" kohdalta alapuoleta lähtee semmonen pystysuuntainen 3-4cm halkeama. Toivottavasti edes suunnilleen ymmärsitte missä kohin se halkeama sijaitsee :)

Re: Suzuki RM-Z

13.3.2013 13:48

Kyllä osaava alumiinihitsari saa sen tehtyä.

Re: Suzuki RM-Z

13.3.2013 21:00

Jaa, noniin luulisi siinäkohdassa hitsauksen onnistuvan.

Re: Suzuki RM-Z

13.3.2013 22:29

Kyllä hitsaus onnistuu kuhan muistaa lämmittää ensin ja jälkeen.... säilyys se kide rakenne oikeana.... sit kestäis ainakin....

Re: Suzuki RM-Z

14.3.2013 8:05

Lämmitys ja tasainen jäähtyminen on tärkeätä. Siksi todellakin amattimiehelle kannattaa viedä hitsattavaksi. Kansi kun ei saa nytkähtää vinoon viiletessään. Kannattaa tsekata jotain tasaista pintaa vasten hitsaamisen jälkeen esim. lasilevy.

Re: Suzuki RM-Z

16.3.2013 15:30

2004 250 RM-Z. Kestääkö kannentiiviste puristaa 2 kertaa? Tuossahan on se peltinen monikerroksinen tiiviste..

Vaihdoin tiivisteen ja kun kasasin nokat paikalleen ja vetelin momenttiavaimella nokkapukkien pultit korjausmanuaalin mukaan 12Nm, niin sylkäsi yhestä pultinreijästä jonkun helicoilin pihalle. :paha:

Otin kannen irti ja käyn nakkaamassa sen moottorikoneistamolle, mutta laitanko tuolla kerran puristetulla tiivisteellä vai joutuuko uuden tilaamaan..?

Vielä semmonen homma että mikä perkele tuossa kannessa kuulus olla, kun on kannen ulkopuolelta peltilätkällä jonkinsortin kanava tukittu. Kanava tulee käynnistyspolkimen puoleisen pakoventtiilinostimen viereen.

Re: Suzuki RM-Z

16.3.2013 17:30

Kannentiiviste ei kestä uusintakäyttöä, pytyn alatiiviste kestää

Re: Suzuki RM-Z

16.3.2013 18:15

Näin arvelinkin, kiitoksia.

Re: Suzuki RM-Z

3.4.2013 9:38

Morojens..

Miten noiden iskareiden huotaminen onnistuu omassa tallissa? Vaatiiko jotain speciaali työkaluja vai onnistuuko ilman, tai väsäämällä itse työkalut?
Manuaalissa sanotaan, että takaiskariin laitetaan typpikaasua ja jos sitä ei ole saatavilla, voi mahdollisesti käyttää paineilmaa? Onko tästä jollakin kokemuksia?

Mitä osia tarvii muuten tilata tätä huoltoa varten?

t. vmj

Re: Suzuki RM-Z

3.4.2013 16:24

Eipä kyllä voi paineilmaa käyttää typen tilalla. ;)

Re: Suzuki RM-Z

3.4.2013 19:44

Keulapumput ainakin saa tehtyä ilman spesial työkaluja. Tosin seal driveri helpottaa pirusti. Mutta ei niitä tiivisteitä ookkaan pakko vaihtaa, jos vaan öljynvaihdon tekee. Mun mielestä kyllä voi harrastelija tasolla laittaa ilmaa typen tilalle. Eri juttu jos veetään isoo kovaa tunti putkeen niin sitten se ilma kyllä sekottaa iskarin toiminnan.