Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
31.1.2013 21:14
Joku vaan? kirjoitti:mistähän mahtaa johtua hussen pieni nykiminen isommassa nopeudessa? huomaa asvaltilla ajettaessa. onko ihan normaalia, vai huolestunko? eli nopeus tuntuu hidastuvan erittäin vähän ja sitten nousee samanverran.
Joku laakeri kenties?
31.1.2013 23:46
outs, koitan huomenna tarkistella kun kurapyörä foorumilla jollain samaa, niin hänellä oli imuvuoto putkessa tms. toivottavasti kuitenkaa laakeri
lainaus foorumilta oireet aikalailla samat kun minulla:
" Pyörä toimii muuten hyvin pientä nykimistä lukuunottamatta. Nykimisen huomaa ainoastaan maantiellä tasanopeus ajossa. Pyörä selkeästi pätkii. Mutta kun siirrytään radalle tai metsään, tai kun hiemankin reilummin kiihdytetään niin ei tietoakaan nykimisestä. Samoin käyntiinlähtö on hyvä kylmänä ja kuumana. Onko kenelläkään ajatuksia oireista? "
1.2.2013 8:20
Joku vaan? kirjoitti:outs, koitan huomenna tarkistella kun kurapyörä foorumilla jollain samaa, niin hänellä oli imuvuoto putkessa tms. toivottavasti kuitenkaa laakeri
lainaus foorumilta oireet aikalailla samat kun minulla:
" Pyörä toimii muuten hyvin pientä nykimistä lukuunottamatta. Nykimisen huomaa ainoastaan maantiellä tasanopeus ajossa. Pyörä selkeästi pätkii. Mutta kun siirrytään radalle tai metsään, tai kun hiemankin reilummin kiihdytetään niin ei tietoakaan nykimisestä. Samoin käyntiinlähtö on hyvä kylmänä ja kuumana. Onko kenelläkään ajatuksia oireista? "
Älä säikähdä, se oli vain yksi veikkaus! Jossen väärin muista niin oma husse teki joskus samaa, entiedä sitten nykyään ku ei oo taas hetkeen kadulla käyny.
1.2.2013 10:04
Onks sulla kaasarissa vakio säädöt?
Näillä keleillä maantiellä käy kone kylmänä varsinkin jos ei oo pahvia/reippiä syylärien edessä. Ja kylmä kone + kylmä ilma vaatis enempi kakkua. Koeta esim nostaa neulaa pykälällä.
10.2.2013 19:45
noniin paukkumien ja pätkiminen loppui kummallisesti kun tarkistin ventiilit ja vaidoin tulpan
EDIT(ei loppunutkaan muutakun pätkiminen:D) öljynvaidossa tapahtui moka, eli tarkistus ruuvista meni yllättävän helposti kierteet paskaksi(kiristin liikaa), pysyy kiinni tietyssä momentissa, lisää jos kiristää niin pamahtaa tipan verran löysemmäksi. onko muilla tapahtunut? miten olette toimineet? ja onko n1,4litraa 10w60 oikea määrä tuolle 450te husselle?
Viimeksi muokannut Joku vaan? päivämäärä 19.2.2013 21:30, muokattu yhteensä 1 kerran
10.2.2013 23:30
Suodattimen kanssa 1,7l ja ilman noin 1,5 l.
Muista pestä ne 2 sihtiä sieltä vasemmalta puolelta. Ei siellä juurikaan mitään oo ainakaan mulla ollut mutta sieltä tulee vielä aikapaljon öljyä pois.
11.2.2013 10:57
okei ne sihdit jäi vasemmalta katsomatta, mutta vanha öljy oli ihan uuden näköistä eikä öljypohjan magneetissa juuri yhtään metallia, meni tyhjennyksen jälkeen 1,4 litraa suodattimen kanssa. vanhaomistaja tainnut juuri öljyt vaihtaa.
19.2.2013 21:25
minkä kokoisia suuttimia teillä hussessa kiinni? itsellä paukkuu putkeen aika huolella ja lyö liekkiä satunnaisesti. pääsuutin kokoa 190, vaihdoin 180 ja tuntuu paukkuvan vielä enemmän. minkälaista lähtisi tässä ostelemaan? + kone pysyy heikosti käynnissä kylmänä, kun kaasua avaa niin putki paukahtaa ja kone sammuu (pyörä lämpimässä tallissa) . venat ja tulppa ok, juuri tarkistettu. t: amatööri
19.2.2013 22:04
Mulla säädettiin pyörä Mp-racingillä ennen ostoa, lyö se mullaki joskus pientä liekkiä, jossei kukaan nyt vastaa niin koitan keretä joku pv kattomaan suuttimet!
19.2.2013 22:10
Lyö liekkiä ja käy huonosti kylmänä nii laihallahan se on.
20.2.2013 17:31
joo laihalla se taitaa käydäkkin, nyt kun ajee niin moottorijarrutuksessa/hiljentäessä satunnaisesti pyörästä kuuluu "naks" ja husse sammuu... tyhjäkäynti 1900-2000. ei tolla uskalla mihinkään pitkälle nyt lähteä kun niin epävarmasti käyttäytyy:S
edit:
kävin ottaa lyhyen videon jossa päänvaivaa tuottava ongelma on. tapahtuu siis myös ajossa tuota sammumista.
http://www.youtube.com/watch?v=Zn3uY0Bg ... e=youtu.be
21.2.2013 16:44
Kaasarin pohjasta tk-seos ruuvia vähän (1/8 -1/4 kierr) auki.
Ehkä myös pykälän suurempi tk-suutin.
Se sun aiempi pääsuuttimen muutos vaikuttaa vaan liki täydellä kaasulla.
Ja tällä kelillä puolet syyläreista peittoon... No ei ehkä spoorin avauksessa
21.2.2013 19:27
kiitos paljon Hsippe! seosruuvin säädöllä sain kohilleen. nyt on seosruuvi 1,3 kierrosta auki (edellisen omistajan jäljiltä oli alle kierroksen:S) taisi olla ohjekirjan mukaan 1,3-1,5 kierrosta auki?. lenkin jälkeen tuntuu että pelittää tosi hyvin eikä pauku moottorijarrutuksessakaan.
6.3.2013 20:55
Mitähän johtopäätöksiä pitäs vetää kun koneen avasin ja männän päällinen oli melko öljynen? Ei siis perus karstaa vaan tuommosta minkä sai rätillä pyyhittyä pois ja cleenerillä loput.
7.3.2013 8:18
Vantage kirjoitti:Mitähän johtopäätöksiä pitäs vetää kun koneen avasin ja männän päällinen oli melko öljynen? Ei siis perus karstaa vaan tuommosta minkä sai rätillä pyyhittyä pois ja cleenerillä loput.
Mulla oli 300cc kans sama.. Joten jos joku tietää niin asiaa helpottaa !