Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

24.2.2009 21:01

Onko kellään kokemuksia 2-tahtisiin suunnitelluista putkista mitkä on suunniteltu lisäämään vääntöä? Esim. Fmf:n tekele http://www.fmfracing.com/default_detail ... oss&cat=57

24.2.2009 21:21

-MarkusH kirjoitti:Onko kellään kokemuksia 2-tahtisiin suunnitelluista putkista mitkä on suunniteltu lisäämään vääntöä? Esim. Fmf:n tekele http://www.fmfracing.com/default_detail ... oss&cat=57


Husseen vai mihin? Onko siinä sama putki kuin cr? Jos on, parempaa pilliä ei ole kuin vakio.

24.2.2009 21:50

Ei, meinasin isompaan 250cc-> pyörään

25.2.2009 10:03

-MarkusH kirjoitti:Onko kellään kokemuksia 2-tahtisiin suunnitelluista putkista mitkä on suunniteltu lisäämään vääntöä? Esim. Fmf:n tekele http://www.fmfracing.com/default_detail ... oss&cat=57


Ainakin -08 250 RM:n Gnarly toi lisää jerkkua koko kierrosalueelle. Ja FMF:n pitkä Turbine Core Q on todella hiljainen änkkäri joka tuo lisää vääntöä ainakin vakio alkukäyrän kanssa. Gnarlyn kanssa sen toimivuutta ei ole vielä tarkemmin tutkittu. FMF:n Fatty alkukäyrä ei Suzukissa paljon tuonut muutoksia vakioon nähden.

26.2.2009 22:44

Mulla on tossa hussessa Fatty ja vaimentimena 250cc sx:ään tarkoitettu powercore 2. Tämäkin vaimennin ilmeni hiljaisemmaksi kuin alkuperäinen... Mutta joo, menee jo offtopiciksi

17.3.2009 12:01

pecu_83 kirjoitti:
-MarkusH kirjoitti:Onko kellään kokemuksia 2-tahtisiin suunnitelluista putkista mitkä on suunniteltu lisäämään vääntöä? Esim. Fmf:n tekele http://www.fmfracing.com/default_detail ... oss&cat=57


Osta nelitahti niin ei tarvi niiden putkien kanssa arpoa ja kyllä vääntää!! :D

21.3.2009 22:10

enska vehkeinä tallista löytyy sekä 250 nelari että 250 vajaa tahti ja kyllä tykkään tuosta vajaa tahtisesta enemmän. paljon kevyempi ja ketterämpi ja niin pois päin. moottorijarru on plussa nelarille. silti tuo nelarilla ajo on aika häsläämistä kun on niin pikkutarkka vaihteista ja painaa ku synti :roll:

21.3.2009 22:27

Oma nelari ei ainakaan vaadi minkäänlaista säätöä vaihteiden kanssa, en ole kertaakaan saanut ajossa stumppaamaan. Ja näyttäis painavankin kokonaista 2,6kg enemmän kuin vajaatahti.

Joo PA Joo

21.3.2009 22:43

Ite ostin justiinsa jouluna uuden yamaha ttr 125 4t enduro/krossin. Käväsin sillä sit yks viikonloppu ajelemassa pohjosessa radalla (2) kaverini luona, jotka tykkäs todella paljon pyörästäni, pojilla itsellään on yamaha yz 85:pyörät. Nopeasti opin ajamaan udella pyörällä ja tykkään toden teolla. Yz:talla ennenkin ajettuani kokeilin vaan varta vasten omani ja kaverini pyörän eroa, jolloin 85:tonen meinasi lähteä lentoon ja oli aika tehoton matalilla kierroksilla omaani verrattuna. :) Parin päivän jälkeen opinkin ajamaan ja pärjäsin pojille aika hyvin omallani. Korjatkaa jos on virheitä. :D :P

23.3.2009 16:21

Taitaa tollanen 80, varsinkin 85 2t pyörä viedä voiton versus tt-r. Aikalailla erilaisia vehkeitä, toinen on kuiteski kilpapeliksi tarkoitettu. Kyllä varmaan mukava ajaa tuollasella tt-r:llä, menee hyvin verrattuna mopoon, mutta ei sillä ehkä kannata yzf:iä lähtee kiusaamaan... :D

23.3.2009 18:18

feedom kirjoitti:enska vehkeinä tallista löytyy sekä 250 nelari että 250 vajaa tahti ja kyllä tykkään tuosta vajaa tahtisesta enemmän. paljon kevyempi ja ketterämpi ja niin pois päin. moottorijarru on plussa nelarille. silti tuo nelarilla ajo on aika häsläämistä kun on niin pikkutarkka vaihteista ja painaa ku synti :roll:


vajaatahti senverra kierrosherkempi, tehokkampi et keula nousee herkemmin ja tuntuu kevyemmältä :D

23.3.2009 21:11

feedom kirjoitti:enska vehkeinä tallista löytyy sekä 250 nelari että 250 vajaa tahti ja kyllä tykkään tuosta vajaa tahtisesta enemmän. paljon kevyempi ja ketterämpi ja niin pois päin. moottorijarru on plussa nelarille. silti tuo nelarilla ajo on aika häsläämistä kun on niin pikkutarkka vaihteista ja painaa ku synti :roll:


jos sun mielestä 4 tahtiset painaa kiun synti niin mites on 2 tahtisten laita. enpä oo huomannu että pitäs vaihteiden kanssa häslätä :lol:

24.3.2009 14:24

jopo59 kirjoitti:
feedom kirjoitti:...


jos sun mielestä 4 tahtiset painaa kiun synti niin mites on 2 tahtisten laita. enpä oo huomannu että pitäs vaihteiden kanssa häslätä :lol:
Jaa onkos noi uudet yahamat sit automaatteja kun ei tarvitse vaihteiden kaa häslätä :D :lol:

24.3.2009 15:24

feedom kirjoitti:silti tuo nelarilla ajo on aika häsläämistä kun on niin pikkutarkka vaihteista

Hmmm... Omat kokemukset juuri päinvastaisia. Tosin en pikkunelkulla ole ajanut vaan isommalla. 250/300 2t ja 450/525 4t väännöt on niin paljon eriluokkaa, ettei kukaan voi väittää nelarin olevan tarkempi vaihteissa. Pikkunelkuissa tosin asia voi olla toisinpäin tehonpuutteen vuoksi, tiedä häntä.

24.3.2009 15:29

ricede kirjoitti:Jaa onkos noi uudet yahamat sit automaatteja kun ei tarvitse vaihteiden kaa häslätä :D :lol:
no ei oo 125cc automaatteja :seko: