Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

27.8.2013 13:31

Tuli mentyä radalla nurin ja nyt on kotarista takahäkki vääntyny. Nyt kaipaanki ehdotuksia miten sen sais takasin suoraan ? ideoita/kokemuksia? :D

Re: Huolto & korjaus

27.8.2013 15:56

[^lollero^] kirjoitti:Älkääs nyt pojjat höpöttäkö. Niinku shape sanoi niin nykyiskareissa on kyllä iha kunnon öljyt uudesta saakka. Enemmänki säännöksi pitäisi sanoa ettei iskareihin saisi kajota ekan 10h aikana. Jos liian aikasin rupee keppiä säätämään niin iskari jatkaa kulumista ja muuttumista ja menee koko huolto hukkaan ku joutuu taas 5tunnin päästä pajalle viemään.


Kawasakin manuaalin mukaan elän minä ainaki, 1h jälkeen iskarit huoltoon.

Re: Huolto & korjaus

27.8.2013 19:33

Dappis kirjoitti:Tuli mentyä radalla nurin ja nyt on kotarista takahäkki vääntyny. Nyt kaipaanki ehdotuksia miten sen sais takasin suoraan ? ideoita/kokemuksia? :D


Meillä white trash tyyliin toinen kaveri pitäny kiinni kun toinen on potkassu riisuuttua häkkiä :D On tällä pari häkkiä oikastu eikä metalli oo ainakaan ihan mahottomasti väsyny. Eihän siitä ihan millilleen suoraa saa mutta eipä nää taida näissä ollakaan juuri koskaan suorana.. Taipuneet änkät oikastu sit kosaanilla ja jollain putkenpätkällä.

Re: Huolto & korjaus

27.8.2013 23:59

Jos on joku tukki tai kanto pihalla mihin voi moottorisahailla ja taltalla naputella erilaisia koloja niin semmosessa on tosi hyvä oikoa. Tosiaan jos on....tai sitten vaan häkki pyörässä kiinni, mutta tietysti riisuttuna, lämmittää töhöllä oikastavaa kohtaa ja vääntää jollain patikalla suoraks. Iskarin suojana kannattaa pitää jotain metallilevyä jos joutuu siihen suuntaan lämmittelemään. Pikkusen vasaraakin voi joutua näyttämään samalla kun vääntää jos ei meinaa oieta. Jos murtuu jostain niin hitsarille vaan paikattavaks, mutta kannattaa ennen hitsaukseen vientiä vääntää kaikki kohdat mahdollisimman suoraksi ettei tarvitse moneen kertaan viedä hitsaukseen..

Re: Huolto & korjaus

28.8.2013 13:02

oon tähän asti ulkoistanu iskarihuollot, mutta nyt ajattelin tuon etupään huoltaa itse. 10h nyt mittarissa 250kxf -2013. Eli tonne riittää ilmeisesti nyt alkuun öljyjen vaihto pelkästään ? Mitä erikoistyökaluja tarvin ja tarviiko toi kepit purkaa täysin atomeiks et kaikki öljyt saa ulos vai riittääkö pelkkä yläpään korkin avaus ? Ja joo.. manuskassa on ohjeet mutta ei tosta 30 sivun kuvahelvetistä saa mitään selkoo.

Re: Huolto & korjaus

29.8.2013 16:02

Mistäs vois sillain näppärästi ladata interwebistä crf250 -12 pyörän huoltomanuaalin? Yritin kyllä etsiä jo mutta ei oikein löytyny kun -08 manuaali. Olishan sille tulevaisuudessa muutakin tarvetta mutta nyt pitäis tietää venttiilien välykset, onko täällä joku asiasta tietävä?

Re: Huolto & korjaus

29.8.2013 19:17

Jay_|P kirjoitti:Mistäs vois sillain näppärästi ladata interwebistä crf250 -12 pyörän huoltomanuaalin? Yritin kyllä etsiä jo mutta ei oikein löytyny kun -08 manuaali. Olishan sille tulevaisuudessa muutakin tarvetta mutta nyt pitäis tietää venttiilien välykset, onko täällä joku asiasta tietävä?


Ebaysta saa varmaan 8:lla eerolla

Re: Huolto & korjaus

29.8.2013 19:26

PeakToTheMaX kirjoitti:
Jay_|P kirjoitti:Mistäs vois sillain näppärästi ladata interwebistä crf250 -12 pyörän huoltomanuaalin? Yritin kyllä etsiä jo mutta ei oikein löytyny kun -08 manuaali. Olishan sille tulevaisuudessa muutakin tarvetta mutta nyt pitäis tietää venttiilien välykset, onko täällä joku asiasta tietävä?


Ebaysta saa varmaan 8:lla eerolla

Jep jotain ton verran taisi manuaali maksaa kun kesällä ostin. CD-levyllä.
Ilmaista ei tahtonu löytyä

Re: Huolto & korjaus

30.8.2013 9:55

Sattusko joku pystyä selvittään ne välykset ja toleranssit. Tilaan huoltomanuaalin muttakun sitä tietoo ei saa tähän hätään! :s

Re: Huolto & korjaus

30.8.2013 10:10

Eikö ne maahantuojalla/Keitaalla/Örthenillä tiedä vai?

Re: Huolto & korjaus

30.8.2013 13:24

Jay_|P kirjoitti:Sattusko joku pystyä selvittään ne välykset ja toleranssit. Tilaan huoltomanuaalin muttakun sitä tietoo ei saa tähän hätään! :s


IMU(mm): 0.12 +- 0.03

PAKO(mm): 0.28 +- 0.03

Re: Huolto & korjaus

30.8.2013 14:48

Juu soitin keitaaseen. Ne lähetti mulle viestillä tälläset välykset.
Imu 0,13-0,19mm
Pako 0,25-031mm

Re: Huolto & korjaus

30.8.2013 20:13

Nuo ylemmät on kuitenkin tehtaan arvot..

Re: Huolto & korjaus

30.8.2013 23:33

Okei, kiitti!

Re: Huolto & korjaus

31.8.2013 16:30

Äänenvaimentimen sisältä se huiluosa poikki, vaikuttaako jotenkin ikävästi jos jätän sen kokonaan pois vai jätänkö irralleen sinne sisälle? Hitsivehkeitä kun ei ole käytössä tähän hätään...