Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
10.2.2010 22:12
Tomppo92 kirjoitti:allue kirjoitti:Jäällä sitä potkua ei ole koskaan liikaa = D Onko tuohon 50h ajettuun rm-z uusittu vielä mitään? ei tuo 50h ole paljoakaan tolle isolle nelarille, mäntä vaihtoon varmaan piakkoin mutta mitään isompaa tuskin tarvii tehä noilla tunneilla, vasta toisen männän jälkeen jos silloinkaan. Huoltovälikin on vähän pidempi kuin pikkunelarissa. Jos itse ajaisin jäällä ja kesällä satunnaista kikkailuja niin valitsisin 450, vaikka itsellä nyt harkinnan alla pikkunelari, koska tulee ajettua vain rossia.
Kikkailulla lähinnä tarkoitan montulla pyörimistä. Paljonko tuohon tulee maksamaan mäntä jos ei ole jo vaihdettu kun en itse liikkeeseen ole soittanut. Mitäs käytännössä toisen männän vaihdon jälkeen. Eikös 08vm ole jo ruiskulla? Itsekun en ole näitä japsipyöriä liiemmin käsitellyt niin ei kunnon tietoa näiden huolloista. Eikös japsi pyöriin ole halvemmat osat kuin esim KTM, Husaberg?
Mäntä taitaa olla 150e luokkaa. Toisen männän jälkeen, jos tunteja kertynyt mukavasti niin kiertokanki, mäntä, venat, ketju ja koneen laakerit. ei taida vielä -08 olla ruiskulla (?) varma en kyllä ole. Osatkin ovat kyllä hitusen halvemmat japsipyörissä, kun löytyy enemmän tarvikeosiakin.
10.2.2010 22:32
allue kirjoitti:Tomppo92 kirjoitti:allue kirjoitti:Jäällä sitä potkua ei ole koskaan liikaa = D Onko tuohon 50h ajettuun rm-z uusittu vielä mitään? ei tuo 50h ole paljoakaan tolle isolle nelarille, mäntä vaihtoon varmaan piakkoin mutta mitään isompaa tuskin tarvii tehä noilla tunneilla, vasta toisen männän jälkeen jos silloinkaan. Huoltovälikin on vähän pidempi kuin pikkunelarissa. Jos itse ajaisin jäällä ja kesällä satunnaista kikkailuja niin valitsisin 450, vaikka itsellä nyt harkinnan alla pikkunelari, koska tulee ajettua vain rossia.
Kikkailulla lähinnä tarkoitan montulla pyörimistä. Paljonko tuohon tulee maksamaan mäntä jos ei ole jo vaihdettu kun en itse liikkeeseen ole soittanut. Mitäs käytännössä toisen männän vaihdon jälkeen. Eikös 08vm ole jo ruiskulla? Itsekun en ole näitä japsipyöriä liiemmin käsitellyt niin ei kunnon tietoa näiden huolloista. Eikös japsi pyöriin ole halvemmat osat kuin esim KTM, Husaberg?
Mäntä taitaa olla 150e luokkaa. Toisen männän jälkeen, jos tunteja kertynyt mukavasti niin kiertokanki, mäntä, venat, ketju ja koneen laakerit. ei taida vielä -08 olla ruiskulla (?) varma en kyllä ole. Osatkin ovat kyllä hitusen halvemmat japsipyörissä, kun löytyy enemmän tarvikeosiakin.
Joo, varmaan se sitten on Suzuki RM-Z 450cc minkä seuraavaksi hommaan riippuu tietenkin mitä liike sanoo siihen olevan tehtynä, tuttu ainakin suositteli tuota pyörää kun ei kovin kauheasti ole ajettukaan.Täytyy käydä tämän tai ensikuun alussa katsastamassa molemmat pyörät 250cc että 450cc ja koekäyttää kumpaakin. Jos ei 450cc niin varmaankin samasta liikkeestä sitten 250cc
10.2.2010 22:40
-08 450 Rmz on ruisku.
10.2.2010 22:58
näissä isoissa -08 suzukeissa ollut lohkojen kanssa jotain ongelmia?
mennyt takuisiin uusia tjsp?
10.2.2010 23:07
zeizei125 kirjoitti:näissä isoissa -08 suzukeissa ollut lohkojen kanssa jotain ongelmia?
mennyt takuisiin uusia tjsp?
Yhellä tutulla meni joo maahantuojalle korjaukseen, tais saada kokonaan uuden lohkon/lohkot.
10.2.2010 23:10
Joo, varmaan se sitten on Suzuki RM-Z 450cc minkä seuraavaksi hommaan riippuu tietenkin mitä liike sanoo siihen olevan tehtynä, tuttu ainakin suositteli tuota pyörää kun ei kovin kauheasti ole ajettukaan.Täytyy käydä tämän tai ensikuun alussa katsastamassa molemmat pyörät 250cc että 450cc ja koekäyttää kumpaakin. Jos ei 450cc niin varmaankin samasta liikkeestä sitten 250cc
[/quote]
Ja rosvomatti vie rahat. nuita liikkeitä on jotka ovat sanoneet että kaikki on kondiksessa, mutta sitten levinnytkin hetim melkein kättelyssä.
10.2.2010 23:18
QueQ kirjoitti: Ja rosvomatti vie rahat. nuita liikkeitä on jotka ovat sanoneet että kaikki on kondiksessa, mutta sitten levinnytkin hetim melkein kättelyssä.
Ei ole niin tyhmä ettei pyydä takuuta vaikka jonkun 10h takuun... Kyllä se liike sen yleensä antaa jos ovat oikeasti katsoneet että kone on todella hyvä kuntoinen.
10.2.2010 23:25
Pistin Shercon myyntiin, nyt olis sitten vuoden ajetuista pyöristä varmasti vähiten kulunu ja paras pyörä tarjolla. Tähän on kaikki ihastunu ketkä on koittanu, painii omassa sarjassaan, eikä varmasti ole heti edessä koneen laittoa tms. isoa. Valkokilpinen, mikä maksaa jo yksin muutamaa euroa vaille 1500e lisää katsastus- yms. maksuineen, veroineen, automaattikytkin mittojen mukaan (ja toimii sit paljon hienommin kuin rekkulan Pro), yms. Hinta on kiintee 7800e.
Vaihdossa käy vain ja ainoostaan valkokilpinen piikkinen temmi tältä vuostuhannelta, -01--08, ei supermoto vaan rehellinen rupulikumipyörä ja enssijasesti -05--06, ei alumiinirunkoista ainakaan!
Kyllästyin kaatuilemaan paikaltani ja ajelen talvet tästä lähin välikokovalkokilpipiikillä... kesiksi rakentelen NX-Skyteam-risteytyksen matkaendurotyylisiin surautteluihin.
11.2.2010 12:14
motocrossman125 kirjoitti:piikki jammu,piikki kotari vai 150cc kotari.
Mikkolox kirjoitti:Avaruus sukkula.
tää oli mahtava
asiallinen vastaus mikkolox
11.2.2010 20:17
moro mietin tässä jos vaihtais minicrossin tämmöseen
http://www.nettimoto.com/snowhawk/600/892691 (en olevarma kuuluuko juttu ees tänne) että kannattaako ees miettiä tommosta ei mua noi telat kiinnosta mutta jos renkaat laittaa
11.2.2010 21:48
rockstar94 kirjoitti:moro mietin tässä jos vaihtais minicrossin tämmöseen
http://www.nettimoto.com/snowhawk/600/892691 (en olevarma kuuluuko juttu ees tänne) että kannattaako ees miettiä tommosta ei mua noi telat kiinnosta mutta jos renkaat laittaa
No hinta ainakin on tippunut 5350€.
6200€
nyt 850€
Tainnu tulla painovirhe
14.2.2010 1:00
Tässä alkanu harkihtemaan vakavasti crossipyörän hankkimista ja neuvoja kaipaisi!
Elikkäs ensimmäistä crossia olisin hankkimassa joten kannattaako 125cc vai 250cc/4t ? Kuinka vanhaa uskaltaa vielä harkita ja mitä merkkejä suosittelette. Itse katellu tuota Yamahan yz 125 hinta ei olisi liian korkea ja varaosiakin näyttäisi saavan ihan hyvin.
14.2.2010 9:45
HeeBoF kirjoitti:Tässä alkanu harkihtemaan vakavasti crossipyörän hankkimista ja neuvoja kaipaisi!
Elikkäs ensimmäistä crossia olisin hankkimassa joten kannattaako 125cc vai 250cc/4t ? Kuinka vanhaa uskaltaa vielä harkita ja mitä merkkejä suosittelette. Itse katellu tuota Yamahan yz 125 hinta ei olisi liian korkea ja varaosiakin näyttäisi saavan ihan hyvin.
jos yli 2v. vanhaa olet ostamassa nii 125cc,hyvä pyörä opetella lajia niin ajaen kun huoltaen
14.2.2010 14:04
lerppa kirjoitti:HeeBoF kirjoitti:Tässä alkanu harkihtemaan vakavasti crossipyörän hankkimista ja neuvoja kaipaisi!
Elikkäs ensimmäistä crossia olisin hankkimassa joten kannattaako 125cc vai 250cc/4t ? Kuinka vanhaa uskaltaa vielä harkita ja mitä merkkejä suosittelette. Itse katellu tuota Yamahan yz 125 hinta ei olisi liian korkea ja varaosiakin näyttäisi saavan ihan hyvin.
jos yli 2v. vanhaa olet ostamassa nii 125cc,hyvä pyörä opetella lajia niin ajaen kun huoltaen
Huoltaen? Ei se nelari sen vaikeampi ole huoltaa kuin 2t peli, eihän siellä ole kuin yksi ketju lisää ja sen seurauksena kansi on erillainen. 4t peli on helppo huoltaa kunhan muistaa muutamat perusasiat. Itse ainakin aloitus pyöräksi suosittelisin 250cc 4t peli enemmän vääntöä kuin 2t 125cc:ssä eli olisi montulla parempi. Mutta ei se 125cc 2t:kään ole huono vaihtoehto. Tietenkin 250cc 4t antaa vähän enemmän anteeksi virheitä kuin 125cc 2t johtuen juuri tuosta väännöstä eli ei ole pakko olla juuri oikea vaihde silmässä kun ajaa mäkiä ylös, kun taas 125cc 2t se on oltava juuri se oikea. Helpompi olisi omasta mielestä aloittaa 250cc 4t pelillä ja sitten siirtyä vuoden tai parin päästä isompaan.
14.2.2010 14:30
Kyllä 125nen 2t vaan ensipyöräkksi oppii kunnolla kytkimen ja vaihteiden käytön. Sitten voi sen jälkeen vaihtaa pikku nelariin niin vauhti on huomattavasti kovempaa.