Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
22.4.2009 21:09
joo eli oma kotari lakkas toimimasta ensin ilmeni sellanen vika että alkoi pätkimään ja paukkumaan sen jälkeen sammui eikä lähde käyntiin edes uudella tulpalla. kipinä tulee ja bensaa saa mutta ei lähde käyntiin ja kun polkee niin puhahtelee aina välillä höyryjä pihalle että olisiko läpissä jotain vikaa että ottaisiko tuo kone liikaa menomehua sisään?
23.4.2009 9:28
Ikävä masentaa, mutta kuulostaa sähköpuolen vialta. Itsellä kahdesta pyörästä sittunut sähköt juurikin noilla oireilla. Mutta tietenkin kannattaa tutkia läpät ja stefat yms.
Itsellä vanhasta pyörästä oli sähkökentän puoleinen stefa nuljahtanut pois paikoiltaan.
5.5.2009 11:35
Morjesta pöytään!
Hommasin -89 vuoden kotkan joku aika sitten ja on kuulemma vaihdettu parivuotta uudemman crossin kone? Mitenkä tämän saa selville? Onko olemassa jotain numero sarjaa tms.
Haluis nimittäin valot pelaamaan....
Taka-akselin laakeri remontti menossa. Rattaan puolen laakeri pyörii pesässään ja toiselta puolelata tais olla kuula kateissa.
No, nyt on uuden paikoillaa. laakerin koko muuten 47x25x12. Seuraava koko on 52x25x12. Laakerien tyypit Eka 6005 ja toka 6025 SKF. No, nyt ne on liimattu Logtiten 683 vai oliko se 638 liimalla. Laakeri liikkeen mukaan pitäs pysyä. Jääpi nähtäväksi!
12.5.2009 6:37
Hmm... Taitaa porukka olla vaan ajelemassa kun ei viitsitä täällä jorista.
12.5.2009 7:06
Kone on lähes sama n. 87 97 asti. Sähköjä sem ja motoplat. ittellä oli 89 gs piikissä motoplatti.
13.5.2009 8:00
Ok.
Motoplatti näyttää olevan munkin virityksessä.
Myyjä kerto että ei olis valopuolaa tuossa. Miten sen sääpi selville? Neljä piuhaa lähtee käämeiltä. En ole vielä sen enempää tutkinut että johtuuko valojen palamattomuus jostain muusta.
-S-
13.5.2009 11:09
Jos siinä on käämien sisäpuolinen vaihtipyörä, niin siinä tapauksessa ainakin on crossin virtapää, eli ei valoja. Jos taasen käämit piilossa vauhtipyörän alla, niin pitäisi olla valopuolakin.
14.5.2009 11:02
Selvä homma. Vauhtipyörä on käämien keskellä. Halkasia n. 60mm. Eli ei siis valoja.
Nyt sitten etsimään vauhtipyörää jonka alle mahtu valoja sytkä puolat.
Kiitokset!
-Mika
21.5.2009 17:55
Mistäs pojat ovat ostaneet vm.96 exc/gs MOTOPLAT VALOPUOLALLISEN SYTYTYSJÄRJESTELMÄN?, omasta hajosi vissiinkin kondensaattori joka on muovikuoren alla, muovikuori kyllä avataan koska ei ole mitään menetettävää ja katsotaan saadaanko korjattua... Oireita olivat että pääsee sen 200m kunnes lämpeää jolloin kipinä häviää, työnnät 30m jolloin jäähtyy jonkun sekunnin ja sitten taas työntämällä käyntiin ja taas pääsee 200m:D... Neuvoja?
E= Onko kukaan löytänyt korvaavia sytytyksiä jostain muusta pyörästä, tässä siis vauhtipyörä oikealla.
27.5.2009 15:43
käyntiin lähtemisen syykin selvisi! ei olis pyttyä ja mäntää myynnissä:))))) elikkäs käykö tuohon miten hyvin päikseen 250cc pytty jos käy niin pitääkö kanki myös vaihtaa yms.?
28.5.2009 11:38
Kampiakselin vaihto myös. Onko valkokilpinen pyörä kyseessä? Myy pois. Itsellä on -99 300exc myynnissä.
28.5.2009 12:19
tuo pytty menee ilmeisesti sitten putkitettavaksi! eikös tussa nyt ole se nikosil piunnoite? ja mistä saisi sylinteriputkia ja mäntiä kohtuu hintaan?
30.5.2009 18:37
Elikkä hommasin tossa vähän aikaa sitten tuollaisen 250cc kotkan joka on vuosimallia -89, niin että saakohan tuohon mistään uusia sylintereitä/ sylinterisarjaa? Kun on nykyisessä sylinterissä muutama paha naarmu, ja snadi halkeama pakoaukon reunassa, että saisikohan tuolle sitten tehtyä mitään jos ei uusia/ käytettyjä saa mistään.
Niin ja ei ole tuo kone ole ollut käynnissä miltei vuoteen niin että kun ei ole öljyjä koneessa niin ainakaan nytten ei kytkin vaikuta ollenkaan kun on vaihde päällä niin että onkohan se silleen että kun öljyt pistää sisään niin sitten alkaa pelittämään? Kiitos vastauksista jo ennakkoon!
30.5.2009 22:21
Jos kone on seissyt kauan ilman öljyjä, niin saattaa olla pakka juntturassa. Saattaa aueta öljyjen kera käyttämällä, mutta kannattaisi avata nyt , kun ei ole öljyjäkään sisässä. Samalla voi katsoa levyjen kunnon ja sekä varmistaa, ettei kytkinkorissa ole uria/hakkaumia.
Mikäli on urilla, niin viila käteen ja tasaiseksi. Kannattaa huomioida, että materiaali on pehmeää, joten viila puree hyvin. Ei kannata turhaan viilailla välystä koriin.
31.5.2009 16:20
Nyt tarvitsis nopeasti uuden sylinterin ja siihen uuden männän. Elikkä saa tarjota käytettyjä kunhan on asiallisessa kunnossa taikka laittaa linkkiä mistä saisi uuden kun ei ole vielä ainakaan itse bongannut uutena mistään taikka edes käytettynä ja vuosimalli oli -89 ja 250cc. Niin ja enköhän minä tuossa varmaan jo huomenissa avaa tuon kytkinpuolen katsastan missä kunnossa levyt ovat.