Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

14.8.2013 17:05

Kyllä nykyään ite melkeempä mieluummin laittaisin rahat proxiin kun wisecoon. Wisecossa kuuleman mukaan laatu hieman heikentynyt, männät kai yhtä hyviä kun ennenkin, mutta kiertokankia mennyt vinoon/poikki. Ja siinä onkin jo kaikki tarvittava täystuhoon.

Re: Huolto & korjaus

14.8.2013 17:22

Mie kun olen luullut että wisecolta tulee laatua

Re: Huolto & korjaus

14.8.2013 17:46

proxit sisään vaan. hyvää tavaraa.

Re: Huolto & korjaus

14.8.2013 20:43

Ennen wisecolta tulikin hyviä osia, ja kai ne männät toimii muutenkin, mutta noista muista osista kuulee hieman pahaa sanottavaa.
Kyllä minä lykkäisin ite proxia kiinni, taitaa jossain merkeissä olla ns alkuperäismäntäkin prox , olisko suzukissa?

Re: Huolto & korjaus

18.8.2013 21:29

Mitä huoltoja kannattaisi YZ 85:seen tehdä 125h kohdalla?

Nyt 75h mittarissa, ja mäntä vaihdettu ja kytkinpaketti. Tulevaisuutta ajatellen, 125h tunnin huollot pähkinänkuoressa kiitos. ;)

Re: Huolto & korjaus

18.8.2013 22:04

Mäntä vasta 75h:n kohdalla vai? Se on todella paljon 85 männällä. viimeistään seuraavan kerran saat oikeestaan 100h paikkeilla vaihtaa männän, Joku/jotkut varmaan alkais vaihtaa jo enemmänkin rautaa moottorista sillon, mutta ite en välttämättä siihen harrastekäytössä ryhtyis.

Re: Huolto & korjaus

19.8.2013 7:01

50-100h pyörällä ajettu, ja se mäntä oli kyllä ihan hyväkuntone. :)

Re: Huolto & korjaus

22.8.2013 18:56

Kysymys 03 250 Husse te: n venttiileistä.

Menee kaikki venttiilit vaihtoon kun imupuolella hävisi väljys koko ajan. Tilasin uudet venat ja pakoset on samanlaiset mutta paikallaan olleissa imuvenoissa on sellaset venttiilin varren kokoiset kolot keskellä, uudet täysin sileät. Voisko nuo paikallaan olevat olla myös orggis husse osaa vaikka niissä ne kolot onkin ja uusissa husselta tilatuissa venoissa ei ole? Jospa nuo ei vääriä lähettäny :roll:

Mihinkään ei tartu magneettiin eli titaania lienee nuo kaikki...

Re: Huolto & korjaus

22.8.2013 21:44

Rosteriinkaan ei tartu magneetti. ;)

Re: Huolto & korjaus

22.8.2013 21:54

Mistäs mää nyt tiedän että onko ne paikallaan olevat venat orggikset kun niillehän ei varmaan passaa samat jouset... ? :D Pakoset näytti tosiaan prikulleen samalta mut imusissa on se pikku kolo lautasen keskellä nuissa vanhoissa...

Tarkka vaakahan sen tietty kertoo, onko paino sama nuilla tilatuilla ja paikallaan olevilla...

Edit: Kuulin semmosen jutun ettei titaani venttiiliä sais säätää muilla kun rosteri limuilla? Liekkö ihan turhaa hifistelyä vai tosi juttu? Kokemuksia kaivataan...

Re: Huolto & korjaus

24.8.2013 11:52

Millanen tuo kawan -14 mallin takaiskari on huoltaa ? säiliön pohjassa kirkas holkki joka on lukiterenkaalla kiinni. Missä se "kaasunippa" on? -06yz250f oli ainaki siin säiliön pohjassa se nippa. Manuuaalissakaan ei sanota mitään takaiskarin huollosta, etupumput on kyllä selitetty ja räjäytetty manuaalissa hyvästi. Lukee että pitää etupumput ja takaiskari huoltaa sisäänajon jälkeen. Kaverilla on rmz250 -13 ja sil meni iskari 8h jälkee löysäks. Siel vissii jotkut "sisäänajo" öljyt/kaasut mitäikinä siel onkaa sisäsässä. Ei amatööri ymmärrä... :roll:

Re: Huolto & korjaus

24.8.2013 11:57

Siellä on tehtaalta ikäänku hionta öljyt sisässä. Semmosta kunnon räkälimppiä :)
Uudella pyörällä sais ajaa max 2h ja sitte koko pyörän kaikki nesteet vaihtoon!

Re: Huolto & korjaus

24.8.2013 12:00

xQ kirjoitti:Siellä on tehtaalta ikäänku hionta öljyt sisässä. Semmosta kunnon räkälimppiä :)
Uudella pyörällä sais ajaa max 2h ja sitte koko pyörän kaikki nesteet vaihtoon!


Joo 1.2h mittarissa. Ölpät ja suodattimen vaihoinki. Tuttu iskarivelhokaan ei oikein puhelimessa osannu tosta takaiskarista mitään sanoo. Pitänee käyä näyttää illemalla... Jäähd nesteit en viel vaihtanu, ihan ok litkulta vaikutti. Mut voiskai sinne uudet tuikata.

Re: Huolto & korjaus

26.8.2013 7:38

Siellä on tehtaalta ikäänku hionta öljyt sisässä. Semmosta kunnon räkälimppiä :)<br />Uudella pyörällä sais ajaa max 2h ja sitte koko pyörän kaikki nesteet vaihtoon!

Ihan normaalit öljyt siellä on, mutta tietenkin uudesta iskarista irtoaa uutena seinästä alumiinipölyä, joka tekee öljystä nopeasti entisen. Ensimmäinen iskarihuolto onkin syytä suorittaa normaalia huoltoväliä aikaisemmin.

Re: Huolto & korjaus

26.8.2013 11:18

Älkääs nyt pojjat höpöttäkö. Niinku shape sanoi niin nykyiskareissa on kyllä iha kunnon öljyt uudesta saakka. Enemmänki säännöksi pitäisi sanoa ettei iskareihin saisi kajota ekan 10h aikana. Jos liian aikasin rupee keppiä säätämään niin iskari jatkaa kulumista ja muuttumista ja menee koko huolto hukkaan ku joutuu taas 5tunnin päästä pajalle viemään.