Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
29.4.2015 21:14
veljes kirjoitti:Hei!
Meikällä on tossa remontin alla Kawasaki KX 250 ja venttiilien välykset pitäisi säätää. Pakopuolella on uusi nokka-akseli ja ongelmana on se että nyt on 3.5mm kiekko alla ja silti menee 0.9mm rakotulkki väliin o_0. Eli jos ~0.20mm välyksen haluaisi jättää niin tarvisi 4.2mm kiekon ja se kuulostaa kyllä aika suurelta
. Sama välys molemmissa venttiileissä.
Paikalliset puljut eivät noin suurta edes tarjoa, onko teillä tarjota vinkkiä mistä kiikastaa? Satulat on tiukalla jne.
Kiitos jo etukäteen.
eikös pitäs olla 2.4
29.4.2015 22:10
Niin siis minkä?
30.4.2015 17:01
veljes kirjoitti:Niin siis minkä?
no se "kiekko"
jos rako on liian pieni niin sillohan sitä halutaan kiekkoa pienentää että rako kasvaa
30.4.2015 17:07
Jos ymmärsit viestiäni (varmaan aika sekava oli) niin ongelma on juuri se, että isoimmalla shimmillä jonka löysin (3.5MM) rako on silti vielä 0.9mm suuri. Jos haluaisin siis jättää 0,2mm raon niin tarvisin 0,7mm paksumman shimmin eli sen 4.2.
Ihmetyttääkin miksi se rako on niin suuri? Nokka-akseli on uusi, mutta alkuperäisosa sekin.
30.4.2015 19:17
ihan kuin uusi nokka ei olisi oikea osa?mittaa paksuus ja vertaa vanhaan?
3.5.2015 19:16
moi taas. tänää avasin kawan pytyn ja huomasin hirveen viivan pakoaukon kohal eikä sitä voi korjata mistä sais halvalla -05 kx 85 pytyn vaikka vähän käytettynä
15.5.2015 18:17
Mistähän löytyisi pohjapanssari kx 250 -08? 4-tahtisiin näyttää hyvin löytyvän, meneekö pienellä modaamisella 2tahtiseen?
16.5.2015 7:20
Piikki ja puolikas on samalla rungolla, nelari on aivan erilainen
23.5.2015 16:34
moro, kannattaisko tollasta kawasaki kx 125 -03 hommata ekaks monttupyöräks en ole ikinä crossilla ajanu
ja jos on kokemuksia kyseisestä pyörästä niin laittakaa ihmeessä ja kertokaa toki ensimmäisen ajelun fiilikset tämän tyylisillä vehkeillä
23.5.2015 19:29
Olis tarkotus käydä ens vklp katsomassa -05vm 250kx kawaa niin onkos eritysiä paikkoja mitä kannattaisi syynätä ja minkälaista Männän vaihtoväliä näillä on ja millä tunneilla alakertaan kannattaa kajota? Aikasemmat pyörät ollu nelareita mutta nyt kovasti houkuttelee tuo vanhan kansan kaks-tahti
10.6.2015 12:23
Oon katellu näitä kooäxiä ja onko näilllä 2000luvu puolella tehyissä käksissä mitään suuria eroja? Ja minkälaisia tyyppivikoja näis on?
11.6.2015 1:40
Mistä saisi Tilattua kawaski 85 kx 06 vesipumpun rattaan? en löydä mistään..
E bayssa oli mutta se oli 2002 vuotiselle, onko 02 ja 06 85 koneet samat?
En paljoa tiedä kawasakin 85 kx ästä ku sellane tulee hankittua ja iskettyä derbiin siitä tekniikka , ratas täytyisi löytää jostakin
30.6.2015 23:12
Moro! Nyt täs vähä kyselisin viisammilta. Pyörä on tosiaan kawasaki kx 125 vm.02. Ja pyörässä ei ole alavääntöä melkein yhtään... liikkeelle lähdössäkin pitää luistattaa kytkintä urakalla, ettei sammu. Ja kyllä tiedän, ettei 2-tahdeissa ole alavääntöjä paljon ja itsellä vielä yksirenkainen mäntä ja procircuitin yläkiertonen putki,mut silti... ku esim kaverin kotkaa testasin, nii siinä oli ihan erilailla alavääntöjä. Ja, kun kawalla ajaa esim. vaikka 3 vaihteella suht pienillä kierroksilla ja lyö lämän tiskiin nii kuuluu vaa booooooo... ja menee vähä aikaa ja sit vasta lähtee kiertämää. Voisko olla, vaik häikkää pakoaukonsäätimen säädöissä, kun ei kerta ole noita alavääntöjä, vai missä vika voisi olla?
1.7.2015 14:26
Kaasuttimen säädöt laihalla? Kokeile nostaa neulaa pykälällä tai parilla.
1.7.2015 23:35
hämppä kirjoitti:Moro! Nyt täs vähä kyselisin viisammilta. Pyörä on tosiaan kawasaki kx 125 vm.02. Ja pyörässä ei ole alavääntöä melkein yhtään... liikkeelle lähdössäkin pitää luistattaa kytkintä urakalla, ettei sammu. Ja kyllä tiedän, ettei 2-tahdeissa ole alavääntöjä paljon ja itsellä vielä yksirenkainen mäntä ja procircuitin yläkiertonen putki,mut silti... ku esim kaverin kotkaa testasin, nii siinä oli ihan erilailla alavääntöjä. Ja, kun kawalla ajaa esim. vaikka 3 vaihteella suht pienillä kierroksilla ja lyö lämän tiskiin nii kuuluu vaa booooooo... ja menee vähä aikaa ja sit vasta lähtee kiertämää. Voisko olla, vaik häikkää pakoaukonsäätimen säädöissä, kun ei kerta ole noita alavääntöjä, vai missä vika voisi olla?
Alavääntöä saat säädettyä tyhjäkäyntisuuttimella eli joko putsaat nykysen tk suuttimen tai vaihat isompaan!! sillä säädetään kiertävyyttä sillä kohalla kun ei ota piikkiä vielä!