Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

5.2.2010 23:28

Kyllähän ne tulee, jopa ylikin. Aika tavalliset maksimitehon kierrokset piikeissä kummiskin alle 12 trpm, pikkunelareissa samoissa mut oikeesti ne kiertää jopa 14 trpm. Toi on vaan niin paljon lajista kiinni, ei tässä maassa oo montaakaan semmosta enskapolkua, että tarttis pikkunelariin remppaa tehdä puolikskaan niin usein kun piikkiin.
Tänään kävin täräyttään pikku "yllän jalkaspooreihin, ihan saakelin ihanaa" - testailut 1,5v. tauon, talviajoissa 3v. tauon jälkeen, satasella temmillä. Ei tarvii kauheesti kuvitella vetävänsä 5cm pöpperöö alakierroksilla, enempi taistelua osaako kaasua kääntää tarpeeks varovasti siilloin kun luistit on katossa, kierroksilla vedettävä on HERKKÄÄ. Vaikka kesällä vääntö riittää kivikkoon kolmosellakin, nyt joutuu huudattaan ihan sikana ja ei voi olal muistamatta silloin kun tolla kovaa ajoin, niitä jo alle 50h:iin pudonneita männänvaihtovälejä, IHAN PUUNKIERROSSA. Kalliiks toi tulee, ihan saakelin kalliiks. Itse asiassa täys kausi tolla ja n. 15 kisaa makso kaikkiaan n. 6000e, joitain satasia yli. Ei ikipäivänä maksa 15 enskakisaa C top 1/3 kyydillä 130h noin paljoo!

.....tä?

6.2.2010 16:28

SMK) kirjoitti:Kyllähän ne tulee, jopa ylikin. Aika tavalliset maksimitehon kierrokset piikeissä kummiskin alle 12 trpm, pikkunelareissa samoissa mut oikeesti ne kiertää jopa 14 trpm. Toi on vaan niin paljon lajista kiinni, ei tässä maassa oo montaakaan semmosta enskapolkua, että tarttis pikkunelariin remppaa tehdä puolikskaan niin usein kun piikkiin.
Tänään kävin täräyttään pikku "yllän jalkaspooreihin, ihan saakelin ihanaa" - testailut 1,5v. tauon, talviajoissa 3v. tauon jälkeen, satasella temmillä. Ei tarvii kauheesti kuvitella vetävänsä 5cm pöpperöö alakierroksilla, enempi taistelua osaako kaasua kääntää tarpeeks varovasti siilloin kun luistit on katossa, kierroksilla vedettävä on HERKKÄÄ. Vaikka kesällä vääntö riittää kivikkoon kolmosellakin, nyt joutuu huudattaan ihan sikana ja ei voi olal muistamatta silloin kun tolla kovaa ajoin, niitä jo alle 50h:iin pudonneita männänvaihtovälejä, IHAN PUUNKIERROSSA. Kalliiks toi tulee, ihan saakelin kalliiks. Itse asiassa täys kausi tolla ja n. 15 kisaa makso kaikkiaan n. 6000e, joitain satasia yli. Ei ikipäivänä maksa 15 enskakisaa C top 1/3 kyydillä 130h noin paljoo!

no kyllä nyt täytyy olla eri mieltä!sanot että piikkiin täytyy tehdä PUOLET enemmän remonttia kuin pikkunelariin?PASKAPUHETTA,ja taas tämän palstan perinteistä piikkivastaisuus propagandaa!!!!!
ensinnäkin ei näitä remonttihommia voi verrata keskenään koskaan!joiltain menee palikoita paskaks,toisilta ei niinkään usein,tahdeista,kuskeista,tasosta riippuen!

jos karkeasti tulkitsisin ton viestis,niin pikkunelarilla olisit ajanut kauden 3000 euroon?niinkö?????
mikäs muuten toi sun 6000euron budjetti oikein on?siis mitä se sisältää?kaikki kisamaksut bensat,treenaus kisojen välissä,vai mistä se koostuu?voisitko tarkentaa tätä hieman?
noi männän vaihtovälit on sit jokaisen pyörämerkin,ja kuskin henkilökohtainen juttu!et mitenkään voi yleistää että se on noin vähän alle 50h endurossa.muutamalla enskamallin piikillä voi männällä ajaa huoletta ainakin 70h!jopa 100h enskaa!(harrastekuljettaja).

ps.tänään oli mahtavaa luukuttaa piikillä kerhon omissa sarjakisoissa,on tosi mahtava laite tuupata menemään tuo piikki :) kunto vaan on aivan surkea,kun ei kerkee reenaa.... :(

kumpi?

6.2.2010 16:47

kumpi kx vai rm ?

6.2.2010 17:08

No ihan kumpi vain.

6.2.2010 18:00

Molemmat. :)

9.2.2010 14:31

Kumpi pyöräksi?
450cc 4t Suzuki RM-z vm:2008, hintaa 3900€ ajettu 50h vai
250cc 4t Suzuki RM-z vm:2008, hintaa 3950€ ajettu 40h
Itsellä on nyt Husaberg FE 450cc vm:2007 tarkoitus olisi vaihtaa tuota uudempaan. Niin kysynkin kumpi olisi parempi jääpeliksi ja kesällä kikkailluun ja tietenkin se että miten noihin rm:iin saa palikkaa eli onko pyörissä viritys potentiaalia?

9.2.2010 14:45

Tomppo92 kirjoitti:Kumpi pyöräksi?
450cc 4t Suzuki RM-z vm:2008, hintaa 3900€ ajettu 50h vai
250cc 4t Suzuki RM-z vm:2008, hintaa 3950€ ajettu 40h
Itsellä on nyt Husaberg FE 450cc vm:2007 tarkoitus olisi vaihtaa tuota uudempaan. Niin kysynkin kumpi olisi parempi jääpeliksi ja kesällä kikkailluun ja tietenkin se että miten noihin rm:iin saa palikkaa eli onko pyörissä viritys potentiaalia?


Jääpeliksi 450. Palikkaa aivan samalla tavalla kuin muihinkin japskipyöriin =)

9.2.2010 14:47

Tomppo92 kirjoitti:Kumpi pyöräksi?
450cc 4t Suzuki RM-z vm:2008, hintaa 3900€ ajettu 50h vai
250cc 4t Suzuki RM-z vm:2008, hintaa 3950€ ajettu 40h
Itsellä on nyt Husaberg FE 450cc vm:2007 tarkoitus olisi vaihtaa tuota uudempaan. Niin kysynkin kumpi olisi parempi jääpeliksi ja kesällä kikkailluun ja tietenkin se että miten noihin rm:iin saa palikkaa eli onko pyörissä viritys potentiaalia?


Jos välttämättä se pikkunelarin haluat niin osta multa toi Yamaha pois kuukauden päästä. Vaikka onkin -07 niin sillä mitään merkitystä oo ja saman verran ajettukin. Saat samaan rahaan jäärata osat ja renkaat. Boonuksena tuosta löytyy jo kaikki virityspalikat (putki, sytkä, kansityöt, kaasutin), eli kulkua riittää.

9.2.2010 15:00

Mikes kirjoitti:
Tomppo92 kirjoitti:Kumpi pyöräksi?
450cc 4t Suzuki RM-z vm:2008, hintaa 3900€ ajettu 50h vai
250cc 4t Suzuki RM-z vm:2008, hintaa 3950€ ajettu 40h
Itsellä on nyt Husaberg FE 450cc vm:2007 tarkoitus olisi vaihtaa tuota uudempaan. Niin kysynkin kumpi olisi parempi jääpeliksi ja kesällä kikkailluun ja tietenkin se että miten noihin rm:iin saa palikkaa eli onko pyörissä viritys potentiaalia?


Jos välttämättä se pikkunelarin haluat niin osta multa toi Yamaha pois kuukauden päästä. Vaikka onkin -07 niin sillä mitään merkitystä oo ja saman verran ajettukin. Saat samaan rahaan jäärata osat ja renkaat. Boonuksena tuosta löytyy jo kaikki virityspalikat (putki, sytkä, kansityöt, kaasutin), eli kulkua riittää.

Riippuu vähän otatko Husabergiä vaihdossa, tarkoitus olisi se tässä piakkoin hommata mutta varmaan se on 250cc 4tahti peli kun ei nuo vajaa tahtiset innosta.

9.2.2010 16:51

Tomppo92 kirjoitti:
Mikes kirjoitti:
Tomppo92 kirjoitti:Kumpi pyöräksi?
450cc 4t Suzuki RM-z vm:2008, hintaa 3900€ ajettu 50h vai
250cc 4t Suzuki RM-z vm:2008, hintaa 3950€ ajettu 40h
Itsellä on nyt Husaberg FE 450cc vm:2007 tarkoitus olisi vaihtaa tuota uudempaan. Niin kysynkin kumpi olisi parempi jääpeliksi ja kesällä kikkailluun ja tietenkin se että miten noihin rm:iin saa palikkaa eli onko pyörissä viritys potentiaalia?


Jos välttämättä se pikkunelarin haluat niin osta multa toi Yamaha pois kuukauden päästä. Vaikka onkin -07 niin sillä mitään merkitystä oo ja saman verran ajettukin. Saat samaan rahaan jäärata osat ja renkaat. Boonuksena tuosta löytyy jo kaikki virityspalikat (putki, sytkä, kansityöt, kaasutin), eli kulkua riittää.

Riippuu vähän otatko Husabergiä vaihdossa, tarkoitus olisi se tässä piakkoin hommata mutta varmaan se on 250cc 4tahti peli kun ei nuo vajaa tahtiset innosta.

Ikävä kyllä vaihtuu vaan rahaan, kun mulla tuo 250cc 2t Yamaha on jo kurapyöränä ja jäälle sitten jotain pikkunelaria ens syksynä.

10.2.2010 18:34

allue kirjoitti:
Tomppo92 kirjoitti:Kumpi pyöräksi?
450cc 4t Suzuki RM-z vm:2008, hintaa 3900€ ajettu 50h vai
250cc 4t Suzuki RM-z vm:2008, hintaa 3950€ ajettu 40h
Itsellä on nyt Husaberg FE 450cc vm:2007 tarkoitus olisi vaihtaa tuota uudempaan. Niin kysynkin kumpi olisi parempi jääpeliksi ja kesällä kikkailluun ja tietenkin se että miten noihin rm:iin saa palikkaa eli onko pyörissä viritys potentiaalia?


Jääpeliksi 450. Palikkaa aivan samalla tavalla kuin muihinkin japskipyöriin =)

Onko se nyt näin että ostan 450cc... Onko 250cc tehoa tarpeeksi jos olen jo tottunut ajamaan 450cc? Itse olisin jo kallistumassa 450cc mutta himottaisi tuo 250cc kun siihen vasta uusittu venttiilit ja lähes tulkoon kaikki koneen osat. Eihän tuommoiseen 50h ajettuunkaan tarvitse vielä uusia mitään radikaalia?

10.2.2010 19:30

[/quote]
Onko se nyt näin että ostan 450cc... Onko 250cc tehoa tarpeeksi jos olen jo tottunut ajamaan 450cc? Itse olisin jo kallistumassa 450cc mutta himottaisi tuo 250cc kun siihen vasta uusittu venttiilit ja lähes tulkoon kaikki koneen osat. Eihän tuommoiseen 50h ajettuunkaan tarvitse vielä uusia mitään radikaalia?[/quote]

Jäällä sitä potkua ei ole koskaan liikaa = D Onko tuohon 50h ajettuun rm-z uusittu vielä mitään? ei tuo 50h ole paljoakaan tolle isolle nelarille, mäntä vaihtoon varmaan piakkoin mutta mitään isompaa tuskin tarvii tehä noilla tunneilla, vasta toisen männän jälkeen jos silloinkaan. Huoltovälikin on vähän pidempi kuin pikkunelarissa. Jos itse ajaisin jäällä ja kesällä satunnaista kikkailuja niin valitsisin 450, vaikka itsellä nyt harkinnan alla pikkunelari, koska tulee ajettua vain rossia.

piikki

10.2.2010 19:33

piikki jammu,piikki kotari vai 150cc kotari.

10.2.2010 19:38

Avaruus sukkula.

10.2.2010 19:54

allue kirjoitti:Jäällä sitä potkua ei ole koskaan liikaa = D Onko tuohon 50h ajettuun rm-z uusittu vielä mitään? ei tuo 50h ole paljoakaan tolle isolle nelarille, mäntä vaihtoon varmaan piakkoin mutta mitään isompaa tuskin tarvii tehä noilla tunneilla, vasta toisen männän jälkeen jos silloinkaan. Huoltovälikin on vähän pidempi kuin pikkunelarissa. Jos itse ajaisin jäällä ja kesällä satunnaista kikkailuja niin valitsisin 450, vaikka itsellä nyt harkinnan alla pikkunelari, koska tulee ajettua vain rossia.

Kikkailulla lähinnä tarkoitan montulla pyörimistä. Paljonko tuohon tulee maksamaan mäntä jos ei ole jo vaihdettu kun en itse liikkeeseen ole soittanut. Mitäs käytännössä toisen männän vaihdon jälkeen. Eikös 08vm ole jo ruiskulla? Itsekun en ole näitä japsipyöriä liiemmin käsitellyt niin ei kunnon tietoa näiden huolloista. Eikös japsi pyöriin ole halvemmat osat kuin esim KTM, Husaberg?