Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

7.10.2007 11:18

Mitäs tyyppi vikoja 03vm 125cc rm:ässä on?

7.10.2007 17:35

Misteehän johtuu tulppien syönti nuissa rossipeleissä?
Joko kylmänä käynnistämisen jälkeen taikka sitte jonkun ajan körryyttelyn jälkeen iskee rikki.
Ei ole oma pyörä kysseessä..

8.10.2007 20:04

Mulla on projektina isoveljen vanha rm 125-77, siitä hajos vaihteistosta pari ratasta ja kytkinlevy joskus 10 vuotta sitten. Aloin laittamaan sitä 2000 luvulla, aina kun aikaa on ollut. Ostin toisen koneen siihen, mistä otin vaihteiston rattaat. Sit hommasin uudet kytkinlevyt, koneeseen kaikki tiivisteet, tulpan, tulpanhatun, porautin sylinterin ja pistin uuden männän, joka on ts:än mäntä, ku ei löytyny omaa. Mäntä on muuten samanlainen ku alkuperäinen, mutta se on tasalakinen ja helmasta piti ottaa kolme milliä pois.
Ongelma on nyt sellainen et ei meinaa kylmänä oikein lähteä käymään ja poksuttelee pakoputkesta. Ja kun lopulta saa käymään, toimii nätisti ehkä 5 minuuttia ja sit kone tukehtuu, eikä lähe enää käymään.
Oon kokeillu kaasariin erilaisia suuttimia ja koolla 240 lähti parhaiten käymään, mutta ajossa ei vastannut kaasuun kunnolla ja tarvi kytkintä luistattaa ja kierrättää paikallaan aluks et lähti kulkemaan. Nyt on suutin 220 ja toimii ajossa paljon paremmin, mutta lähtee kylmänä huonommin käymään.

Onko kellään ideoita mikä on vikana???

11.10.2007 19:04

Racinghart kirjoitti:Mulla on projektina isoveljen vanha rm 125-77, siitä hajos vaihteistosta pari ratasta ja kytkinlevy joskus 10 vuotta sitten. Aloin laittamaan sitä 2000 luvulla, aina kun aikaa on ollut. Ostin toisen koneen siihen, mistä otin vaihteiston rattaat. Sit hommasin uudet kytkinlevyt, koneeseen kaikki tiivisteet, tulpan, tulpanhatun, porautin sylinterin ja pistin uuden männän, joka on ts:än mäntä, ku ei löytyny omaa. Mäntä on muuten samanlainen ku alkuperäinen, mutta se on tasalakinen ja helmasta piti ottaa kolme milliä pois.
Ongelma on nyt sellainen et ei meinaa kylmänä oikein lähteä käymään ja poksuttelee pakoputkesta. Ja kun lopulta saa käymään, toimii nätisti ehkä 5 minuuttia ja sit kone tukehtuu, eikä lähe enää käymään.
Oon kokeillu kaasariin erilaisia suuttimia ja koolla 240 lähti parhaiten käymään, mutta ajossa ei vastannut kaasuun kunnolla ja tarvi kytkintä luistattaa ja kierrättää paikallaan aluks et lähti kulkemaan. Nyt on suutin 220 ja toimii ajossa paljon paremmin, mutta lähtee kylmänä huonommin käymään.

Onko kellään ideoita mikä on vikana???


sytkä ei aivan hollillaan... kokeile aikaisemmalle,itsellä joutui keskikohdasta käntämään aika paljonki mutta nyt lähtee laakista ja kulkee itsellä 125,250 ja 400cc vm79
itsellä muistaakseni 230 pää suuttimena piikkisessä
tuohon piikkiseen löysin vielä oman mäntänsä mutta 400cc rämmän kasasin 420 kotarin männällä joka oli tarpeeksi liki... helmaa myös joutui lyhentämään sekä lohkoista sylinteri pinnasta piti pari milliä laskea pois, mutta toimii ja kulkee. näistä löytyy empikin tietoa ja räjäytys kuvia ym...

12.10.2007 13:46

Kiva et jollain muullakin on vanhoja RM:ii:) Joo sytkä on aika keskikohil nyt, säädän aikasemmal ja testaan, jos tulis paremmax. Kiitos neuvosta :)

13.10.2007 19:30

mulla on suzuki RM vm.00 250cc ja nyt tuli tehtyä koneeseen remppa: kaikki laakerit, mäntä, vaihteistöön vaihteitten 1ja 2 rattaat/siirtäjät+ muuta pakoaukon hilua..

kuinkas usein vaihdatte öljyt loodikkoonne??
kuinka aikaisin tuohon pitäisi vaihtaa kun on tuon rempan jälkeen nyt ajettu n. 3h suht rauhallista rata ajelua..!??

ja vielä mistä saisi tuohon rämään edullisesti ketju/ratas puketteja..??

13.10.2007 20:28

itse vaihdan n. 6-8h välein lootaöljyt. Ketjuja&rattaita kannattaa kysyä vaikka indy.fi kaupasta, mielestäni halpa ja hyvä pulju.

13.10.2007 22:20

tietääkö joku mist vois netistä kattoo vuosimallin runkonumeron perusteel suzukin sellaisen

13.10.2007 22:57

fiffi kirjoitti:tietääkö joku mist vois netistä kattoo vuosimallin runkonumeron perusteel suzukin sellaisen


tuota itsekkin mietin, pitää kattella...

14.10.2007 9:18

jokeri racing kirjoitti:
fiffi kirjoitti:tietääkö joku mist vois netistä kattoo vuosimallin runkonumeron perusteel suzukin sellaisen


tuota itsekkin mietin, pitää kattella...

Maahantuojalle soitto riittää.

14.10.2007 11:47

Hei jätkät. Myykää mulle 250cc '86 rämään sopiva ja toimiva stattori?

15.10.2007 9:26

voi kumpa olisi ylinmääräinen, ihmettelen sitä kun 250cc vm.91 rm ässä on joku suzukin oma sytytys mutta mullapa on motoplat, ostin siihen vakio magneeton kopan ja ei siksi käy siihen kun on motoplatti kiinni:D

15.10.2007 14:22

Onko nuo 06-08 suzuki rm 250:set mistään kotoisin ja onko ollut keston kanssa ongelmaa, kun virosta sais 4800euroon paketissa olevan 06:sen.

15.10.2007 14:24

Tietääks kukaa mitä tollane RM:n tanko maksaa? Olisko missää netis myynnis? Taitaa olla joku Acerbis PHS.

E: Pyörä on vm. 06

15.10.2007 15:44

kymco01 kirjoitti:Onko nuo 06-08 suzuki rm 250:set mistään kotoisin ja onko ollut keston kanssa ongelmaa, kun virosta sais 4800euroon paketissa olevan 06:sen.


kyllä tommosen nollakutosen saa Suomestakin jo halvemmalla ku mietit, että uutena listahinta alle 6500¤.