Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

8.8.2013 15:31

Terzi99 kirjoitti:Mitä ainetta ootte käyttänu 2t pyörän pakoputken ja pakoaukon tiivistykseen? Pyörä on Honda cr 250 ja pakoputki on sen verran kärsinyt ja oiottu että ei enää oikein istu tiiviisti sylinteriin. Kestääko tavallinen kuuman kesto silikoni vai oisko joku auton pakoputken korjausmassa parempi?


itse olen käyttänyt vanhassa hondassa Sikaflexin sikasil gasket moottorisilikoonia(punainen) kestää yllättävän pitkään vaatii kyllä uuden tiivisterenkaan kaveriksi mutta hintaansa nähden toimii... olikohan 12,90 motonetissa isotuubi. lämmönkesto silti vain 260astetta max hetkellinen.

Re: Huolto & korjaus

8.8.2013 15:50

Itellä oli tossa tota würthin moottorisilikonia hetkellinen lämmönkesto tais olla 315 astetta, mutta en kehannut sitä sinne laittaa, niin tyydyin pakoputki massaan. Hyvä kuitenkin tietää jos menee hermot noihin pakoputkimassoihin että kärsii silikonillakin laittaa :D

Re: Huolto & korjaus

8.8.2013 18:29

Suosittelen moottorin alueen tiivistämisiin Permatexin Ultra Copper® Maximum Temperature RTV Silicone Gasket Maker. Toiminu todella hyvin moottoreissa täs parin vuoden ajan. Aikasemmin käytin Loctiten vastaavaa kuparisilikoonia. Speedwaymoottoreissa on kestänyt varsin hyvin pakoputken juuressakin. Joskus joku tuttu kokeili noita pakoputkikittejä, mut ne kovettuu aika kovaksi ja sitten murtuu/varisee pois.

http://www.permatex.com/products/product-categories/gasketing/gasket-makers/permatex-ultra-copper-maximum-temperature-rtv-silicone-gasket-maker-detail

Re: Huolto & korjaus

9.8.2013 10:51

Mikäköhän kotarissa kun pakoputken 10h sitten vaihetut tiivisteet on jo vaihto kunnossa? Kuluuko se niin nopeesti? Vai johtuuko siitä että putki tärisee paljon ja ne sitten kuluu? Oisko pakoputki vikana et on vähän väljä? Pyörä siis 125 sx

Re: Huolto & korjaus

9.8.2013 12:24

Yleisesti 40h sisällä niitä saa vaihdella. Tosi nopeasti ne on vaihto kunnossa.

Re: Huolto & korjaus

12.8.2013 19:23

10 sivua sitten puhuin jarruongelmastani.
Eli ongelma oli takajarrun häviäminen.

Nyt sitten viimeviikonloppuna kävi sellanen juttu, että noin 70 km/h vauheista, johon arvioilta kerkesin jarruttaa. Niin etujarrun kautta ympäri :lol: . jotain pientä jarrua pattia oli ja eturengas taittu sivuttain.

Nyt lähti kyllä jarrusäiliön lisätilavuuden nostajat ja motulin "RACING" jarru nesteen suoraan ostoslistan kärkeen.

Levyt uudet, jarrupalat uudet, nesteet oli ehkä 2 vk vanhat.
Levy ei tällä kertaa ollut mennyt tummaksi.


Onni onnettumuudessa, että edessäni oisi ollu 3 puuta johon olisin suoraan ajanut jos ympäri ei oltai menty. Nilkka sai pieniä ruhjeita ja kiitokset polvituille !

Re: Huolto & korjaus

13.8.2013 10:39

tarviskohan vaihtaa öljymerkkiä kun ei meinaa kytkin irrottaa kunnolla. eli pyörä ei tykkää lähtee lämpösenäkään kytkinpohjassa vaihde päällä käyntiin kuin vasta monen polkasun jälkeen, samaten kylmällä koneella jos koitan vaihde päällä kytkin pohjassa tönätä pyörää niin takarengas on lukossa, tämä tosin on normaalia kylmänä vai ? Eikös tolle kytkimelle oo joku säätökin kruunussa levyjen alla ? epäilen tosin että öljyt ei ole parhaat maholliset koska pyörällä on ajettu 9h vasta ja öljyt vaihdettu kolmeen kertaan (alussa tiheästi). mopo on 250kxf 2013 ja öljyinä on menny noi 24mx:n "kawasakin öljy"

Re: Huolto & korjaus

13.8.2013 11:04

Ihan normaalia on sekin, ettei nelari tykkää vaihde päällä lähteä käyntiin, sytkäkin voi olla sellainen, että vapaalla on eri ajoitus ja vapaalla lähtee helpommin. Jos ajossa ei ole ongelmia, niin en noiden mainitsemiesi oireiden takia lähtisi eri öljyä kokeilemaan.

En ole nähnyt pyörää, jossa kruunun alla olisi säätö, mutta se ei tarkoita sitä, ettei voisi ollakin.

Re: Huolto & korjaus

13.8.2013 14:14

Piikkisen rm -98 lohkot purettuna ja limppu irrotettuna ihmettelin kun lohkojen runkolaakereiden pesissä ohkaisia alumiinisoiroja irrallaan. Mikä olis voinu tuommoisen tehny, syytä huolestua vai uutta lakrua kehiin ja käkikello kasaan?

Onko vaihderatashässäkän kokoamiseen ja lohkojen kiinni saamiseen jotain erityisiä ja kannattavia kikkakolmosia? Liekkö väliä kummin päin alkaa lohkoja kasailemaan että rattaat pysyvät omilla paikoillaan?

Re: Huolto & korjaus

13.8.2013 16:18

Taitaa olla helpompi kasata kytkinpuolen lohkoon.

Re: Huolto & korjaus

13.8.2013 17:07

Olmi kirjoitti:Piikkisen rm -98 lohkot purettuna ja limppu irrotettuna ihmettelin kun lohkojen runkolaakereiden pesissä ohkaisia alumiinisoiroja irrallaan. Mikä olis voinu tuommoisen tehny, syytä huolestua vai uutta lakrua kehiin ja käkikello kasaan?

Onko vaihderatashässäkän kokoamiseen ja lohkojen kiinni saamiseen jotain erityisiä ja kannattavia kikkakolmosia? Liekkö väliä kummin päin alkaa lohkoja kasailemaan että rattaat pysyvät omilla paikoillaan?
Kaljatölkkiä on leikattu tiivisteeksi laakeripesään,vanha kikka viitonen mutta en kyllä koneeseen tekisi...pyöränlaakerin väliin olen joskus liiman kanssa laittanut

Re: Huolto & korjaus

13.8.2013 17:52

Anssi_L kirjoitti:Ihan normaalia on sekin, ettei nelari tykkää vaihde päällä lähteä käyntiin, sytkäkin voi olla sellainen, että vapaalla on eri ajoitus ja vapaalla lähtee helpommin. Jos ajossa ei ole ongelmia, niin en noiden mainitsemiesi oireiden takia lähtisi eri öljyä kokeilemaan.

En ole nähnyt pyörää, jossa kruunun alla olisi säätö, mutta se ei tarkoita sitä, ettei voisi ollakin.
Joo kyllä pyörä muuten toimii ihan niinkuin kuuluukin. Toi sytkäjuttu kuulostaa kyllä ihan järkeenkäyvältä, että on eri ennakko vaihdepäällä, jolloin ei tykkää helposti lähteä käymään. Mutta kiitos sulle ! Pysytään samassa öljyssä.

Re: Huolto & korjaus

13.8.2013 19:24

mantsapoika kirjoitti:
Olmi kirjoitti:Piikkisen rm -98 lohkot purettuna ja limppu irrotettuna ihmettelin kun lohkojen runkolaakereiden pesissä ohkaisia alumiinisoiroja irrallaan. Mikä olis voinu tuommoisen tehny, syytä huolestua vai uutta lakrua kehiin ja käkikello kasaan?

Onko vaihderatashässäkän kokoamiseen ja lohkojen kiinni saamiseen jotain erityisiä ja kannattavia kikkakolmosia? Liekkö väliä kummin päin alkaa lohkoja kasailemaan että rattaat pysyvät omilla paikoillaan?
Kaljatölkkiä on leikattu tiivisteeksi laakeripesään,vanha kikka viitonen mutta en kyllä koneeseen tekisi...pyöränlaakerin väliin olen joskus liiman kanssa laittanut



Mitähän hyötyä moisesta tölkkiviritelmästä muka on? Tuntuu tyhmältä mutta kysyn nyt kuitenkin: kampuralimpun irroituksen jälkeen lohkosta kampiakseliin jäi luonnollisesti vielä se tiukempi runkolaakeri. Tuossa runkolaakerissa oli vielä joku ohut ja pieni kuminen o-rengas laakerin reunan viisteen mukaisesti. Mikäs ihmeen virka sillä mahtaa olla kun sitä ei räjäytyskuvissakaan näy? Jonkun ranetuksiako?

Re: Huolto & korjaus

14.8.2013 12:06

Mitenköhän kova homma on vaihtaa stefat vesipumppuun 2007 vuoden KXF kawaan? :s

Re: Huolto & korjaus

14.8.2013 16:52

En tiiä onko oikea paikka kysyä mutta menköön.

eli onko minkälaisia kokemuksia Proxin osista? pitäs tehdä vanhaan honda cr250 koneremontti ja ois noita proxin osia parhaiten tarjolla. eli jos laitan proxin männän ja kiertokangen niin kestääkö pyörä hyvin väljistymättä paikat. ei missään kovassa käytössä kun en ole mikään paras kuski mutta pelto/hiekkamonttu ja välillä rataajoakin harrastetaan jonkun verran. vai pitäskö satsata lissää rahaa wisecon osiin?