Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

3.2.2010 18:39

itse suosittelen 250 4t rauhallinen ja helppo käsitellä ja vääntävä, mutta painavampi kuin piikki. itse laitoin 250 4t ja ollut todella helppo ajettava

3.2.2010 21:06

http://www.nettimoto.com/honda/cr/866354


Mitäs olette mieltä?

3.2.2010 22:01

Ei ole ainakaan silikonispraytä säästelty. =D No ei vaan ihan hyvältä näyttää, kannatta tosin käydä jonkun kokeneen mp-miehen kanssa tsekkaamassa, että on kaikinpuolin ok. On niin helppo vetää nenästä semmosta, joka ei ole kauheesti aiemmin k.o pyörien kanssa puuhaillut. =)

3.2.2010 22:35

JokkeMaster kirjoitti:http://www.nettimoto.com/honda/cr/866354


Mitäs olette mieltä?

Jos saat jonkun 10h niin osta ihmeessä. Itse puhuin takuun omaan Husabergiin (10h takuu) ja siitä nyt meni kun olin ajanut 8h niin koko kansi melkeinpä vaihtoon ja ehkä muuta pientä no liike onneksi liike maksaa ;)

3.2.2010 23:54

JokkeMaster kirjoitti:http://www.nettimoto.com/honda/cr/866354


Mitäs olette mieltä?


Mulla olis myynnissä vuotta uudempi samaan hintaan. Konettakin juuri rempattu.

4.2.2010 18:42

JokkeMaster kirjoitti:Hyviä kommentteja!

Piikkiä olen itsekkin miettinyt,Koska kyllä ne tehot varmaan tällä osaamisella riittäisi ja sittenhän, kun alkaa tuntua, että tehoja on turhan vähän niin voi vaihtaa isompaan. 4t en suuresti olisi kiinnostunut pelkän rahoituksenkaan takia. Mitä eroja on huoltoväleissä vrt 125 vs 250. Onko pyörissä eroa jousitukseltaan/massaltaan.

Jos meinaat et 250cc 4t:n ja 125cc 2t:n huoltovälejä niin on sanomattakin selvää et nelarissa on pitemmät huoltovälit. Toki hyvin pidetty 125cc 2t on hyvä ja kestävä ja saattaa ajaa kauankin ennenkuin tarvitsee uusia mitään.

4.2.2010 18:59

Tomppo92 kirjoitti:
JokkeMaster kirjoitti:Hyviä kommentteja!

Piikkiä olen itsekkin miettinyt,Koska kyllä ne tehot varmaan tällä osaamisella riittäisi ja sittenhän, kun alkaa tuntua, että tehoja on turhan vähän niin voi vaihtaa isompaan. 4t en suuresti olisi kiinnostunut pelkän rahoituksenkaan takia. Mitä eroja on huoltoväleissä vrt 125 vs 250. Onko pyörissä eroa jousitukseltaan/massaltaan.

Jos meinaat et 250cc 4t:n ja 125cc 2t:n huoltovälejä niin on sanomattakin selvää et nelarissa on pitemmät huoltovälit. Toki hyvin pidetty 125cc 2t on hyvä ja kestävä ja saattaa ajaa kauankin ennenkuin tarvitsee uusia mitään.


Männän vaihtoväli on nelarissa isompi, mutta muuten ne kyllä kuluu ihan samaan tahtiin.
250 4t on noin 10kg painavampi kuin 125cc 2t.

4.2.2010 19:01

Ite suosittelen aloittamista 125cc 2-tahdilla. Ihan vaan sen takia, että oppii heti kättelyyn vaihtamaan vaihteita. Lähinnä haen sitä, että osataan pitää kierrokset tehoalueella, eikä mennä liian suurella/pienellä vaihteella. Toki nelarissa tämä efekti on marginaalisempi kun vääntöä löytyy heti pieniltä kierroksilta asti, mutta stumppailut vähenee ihan varmasti. 2t piikissä se tulee heti alussa opittua, kun pyörä ei liiku mihinkään jos ei ole just oikea pykälä silmässä.

4.2.2010 20:36

Kiitos kommenteista! Nyt vielä sellainen kysymys, että onko pyörissä paljonkin eroja? esim Honda CR vs Suzuki RM?

tässä vaihtoehdot

Suzuki RM
Kawasaki KX
Honda CR

Mihinköhän sais helpoiten osia ja olisi muutenkin minulla sopivin?

4.2.2010 22:09

a.c.e kirjoitti:
Tomppo92 kirjoitti:
JokkeMaster kirjoitti:Hyviä kommentteja!

Piikkiä olen itsekkin miettinyt,Koska kyllä ne tehot varmaan tällä osaamisella riittäisi ja sittenhän, kun alkaa tuntua, että tehoja on turhan vähän niin voi vaihtaa isompaan. 4t en suuresti olisi kiinnostunut pelkän rahoituksenkaan takia. Mitä eroja on huoltoväleissä vrt 125 vs 250. Onko pyörissä eroa jousitukseltaan/massaltaan.

Jos meinaat et 250cc 4t:n ja 125cc 2t:n huoltovälejä niin on sanomattakin selvää et nelarissa on pitemmät huoltovälit. Toki hyvin pidetty 125cc 2t on hyvä ja kestävä ja saattaa ajaa kauankin ennenkuin tarvitsee uusia mitään.


Männän vaihtoväli on nelarissa isompi, mutta muuten ne kyllä kuluu ihan samaan tahtiin.
250 4t on noin 10kg painavampi kuin 125cc 2t.

No miltä kohin ne kuluu samaan tahtiin? ;)
Noista vaihtoehoista jos saisin jokkeman valita niin ostaisisin joko mahdollisimman uuden Rm tai Cr.

4.2.2010 23:13

Tomppo92 kirjoitti:
a.c.e kirjoitti:
Tomppo92 kirjoitti:
JokkeMaster kirjoitti:Hyviä kommentteja!

Piikkiä olen itsekkin miettinyt,Koska kyllä ne tehot varmaan tällä osaamisella riittäisi ja sittenhän, kun alkaa tuntua, että tehoja on turhan vähän niin voi vaihtaa isompaan. 4t en suuresti olisi kiinnostunut pelkän rahoituksenkaan takia. Mitä eroja on huoltoväleissä vrt 125 vs 250. Onko pyörissä eroa jousitukseltaan/massaltaan.

Jos meinaat et 250cc 4t:n ja 125cc 2t:n huoltovälejä niin on sanomattakin selvää et nelarissa on pitemmät huoltovälit. Toki hyvin pidetty 125cc 2t on hyvä ja kestävä ja saattaa ajaa kauankin ennenkuin tarvitsee uusia mitään.


Männän vaihtoväli on nelarissa isompi, mutta muuten ne kyllä kuluu ihan samaan tahtiin.
250 4t on noin 10kg painavampi kuin 125cc 2t.

No miltä kohin ne kuluu samaan tahtiin? ;)
Noista vaihtoehoista jos saisin jokkeman valita niin ostaisisin joko mahdollisimman uuden Rm tai Cr.


No mikä siinä KX:ssä on vikana? En nyt jaksanu tarkemmin selata, ilmeisesti puhutaan käytetystä pyörästä., Jos on monta hyvää vaihtoehtoa niin se minkä merkin edustus on lähellä, jos ei, niin se parhaiten huollettu suhteessa ajomääriin.

5.2.2010 0:56

Edustuksista viis, yks kakki hailee meneekö posteihin 10e/laaki jo laakeja on toisen kans 50 ja toisen kans 2, eli hyväkuntosin yksilö merkkiin katsomatta vaan!!! Ja on on taas ihan kakki hailee jos on vaikka takaratas finaalissa tai palat loppu, jos peli on muuten kaikin puolin ok. Laske kokonaisuus, mieti mitä saat, muista että kaikkiin tulee vuodessa joka tapauksessa paljon huoltoo, romuun saman tien ja 10x mopon arvo jos siitä oikeesti helmen tekee.

5.2.2010 8:51

Tomppo92 kirjoitti:
a.c.e kirjoitti:Männän vaihtoväli on nelarissa isompi, mutta muuten ne kyllä kuluu ihan samaan tahtiin.
250 4t on noin 10kg painavampi kuin 125cc 2t.

No miltä kohin ne kuluu samaan tahtiin? ;)
Noista vaihtoehoista jos saisin jokkeman valita niin ostaisisin joko mahdollisimman uuden Rm tai Cr.


Käytännössä KAIKKI osat kuluu ihan samaan tahtiin.
Rungon osista jarrut, ketjut, rattaat, renkaat, iskarit, jne. vaatii ihan yhtälailla huoltoa oli moottorina 2t tai 4t
Moottorissa mm. kytkin ja alakerran laakerit kuluu samaan tahtiin, esim. männän kohdalla voi tulla eroa. Tosin nelarissa senkin vaihtaminen on kalliimpaa kuin 2t:ssä.

5.2.2010 22:12

a.c.e kirjoitti:
Tomppo92 kirjoitti:
a.c.e kirjoitti:Männän vaihtoväli on nelarissa isompi, mutta muuten ne kyllä kuluu ihan samaan tahtiin.
250 4t on noin 10kg painavampi kuin 125cc 2t.

No miltä kohin ne kuluu samaan tahtiin? ;)
Noista vaihtoehoista jos saisin jokkeman valita niin ostaisisin joko mahdollisimman uuden Rm tai Cr.


Käytännössä KAIKKI osat kuluu ihan samaan tahtiin.
Rungon osista jarrut, ketjut, rattaat, renkaat, iskarit, jne. vaatii ihan yhtälailla huoltoa oli moottorina 2t tai 4t
Moottorissa mm. kytkin ja alakerran laakerit kuluu samaan tahtiin, esim. männän kohdalla voi tulla eroa. Tosin nelarissa senkin vaihtaminen on kalliimpaa kuin 2t:ssä.

Rungon osat kyllä kuluu samaan tahtiin mutta laakereista ja kytkimestä en ois niinkää varma ja etenkää laakereista. Ja ajetaanhan nelarilla vähä pienemmillä kierroksilla kuin 2t peleillä.

5.2.2010 23:10

Tomppo92 kirjoitti:
a.c.e kirjoitti:
Tomppo92 kirjoitti:
a.c.e kirjoitti:Männän vaihtoväli on nelarissa isompi, mutta muuten ne kyllä kuluu ihan samaan tahtiin.
250 4t on noin 10kg painavampi kuin 125cc 2t.

No miltä kohin ne kuluu samaan tahtiin? ;)
Noista vaihtoehoista jos saisin jokkeman valita niin ostaisisin joko mahdollisimman uuden Rm tai Cr.


Käytännössä KAIKKI osat kuluu ihan samaan tahtiin.
Rungon osista jarrut, ketjut, rattaat, renkaat, iskarit, jne. vaatii ihan yhtälailla huoltoa oli moottorina 2t tai 4t
Moottorissa mm. kytkin ja alakerran laakerit kuluu samaan tahtiin, esim. männän kohdalla voi tulla eroa. Tosin nelarissa senkin vaihtaminen on kalliimpaa kuin 2t:ssä.

Rungon osat kyllä kuluu samaan tahtiin mutta laakereista ja kytkimestä en ois niinkää varma ja etenkää laakereista. Ja ajetaanhan nelarilla vähä pienemmillä kierroksilla kuin 2t peleillä.


Laakerit kuitenkin lyödään uudet akseliremontin yhteydessä ja taitaa 2t vehkeessä tulla se ensin ainakin siinä 125cc. Mites muuten pikkuluokan pyörät, paljonko se 125cc 2t kiertää? Taitaa nuo pikkunelarit tulla samoilla kierroksilla..