Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Vittu

7.3.2008 17:52

Noni!
Ilmeni tämmönen vika,että kun vehkeen laittaa käyntiin,käy helvetin nätisti ja tasasesti,mutta kun kaasua vääntää tuntuu jotenki "laiskalta" ja sit poksauttelee putkeen.Olen putsannut tankin,kaasarin,tulpan kattonu ja kaikkee pientä,ostin kaasariin uuden pääsuuttimen,tyhjäkäynti ruuvin ja seos ruuvin ja säätämällä tilanne ei muutu miksikään.Eli missä vika? alkaa vituttaa jo hiljalleen ton laittamine :S

16.3.2008 17:25

tm... mulla on ongelma vaihteiden ja kytkimen kanssa. otetaan eka vaihde ongelma. Eli ylöspäin vaihtaa nätisti mutta alaspäin vaihteet ei mee millää muutaku säkällä. ku normaalisti vaihde "loksahtaa" paikalleen niin tässä se "loksahdus" jää pois. halkasen kohta lohkon mutta ajattelin kysyä täältä ensin jos joku tietää mikä on vikana. ja sitten kytkin, joka ei irrota ollenkaan jos on vaihde silmässä ja yrittää työntää pyörää kytkin pohjassa nii on sama kun ei olisi kytkintä ollenkaan eli ei irrota. oon räpeltäny jo jonkun aikaa kytkimen kanssa eikä oikein missään vaiheessa oo pelittänyt kuin pitäisi. tulipa pitkä:D

16.3.2008 17:30

ja onko kellää muute tohon -94 temmii sopivia sähkökäämityksiä myynnissä? sain paskottua omat:D älkää kysykö miten.

16.3.2008 18:58

pimp_it kirjoitti:tm... mulla on ongelma vaihteiden ja kytkimen kanssa. otetaan eka vaihde ongelma. Eli ylöspäin vaihtaa nätisti mutta alaspäin vaihteet ei mee millää muutaku säkällä. ku normaalisti vaihde "loksahtaa" paikalleen niin tässä se "loksahdus" jää pois. halkasen kohta lohkon mutta ajattelin kysyä täältä ensin jos joku tietää mikä on vikana. ja sitten kytkin, joka ei irrota ollenkaan jos on vaihde silmässä ja yrittää työntää pyörää kytkin pohjassa nii on sama kun ei olisi kytkintä ollenkaan eli ei irrota. oon räpeltäny jo jonkun aikaa kytkimen kanssa eikä oikein missään vaiheessa oo pelittänyt kuin pitäisi. tulipa pitkä:D


Kytkimen kanssa mullakin oli ongelmaa. Ootko avannu sen jo, että pelaako se työntö tanko oikein?
Mulla oli painelaakeri paskana. Yks ylimääränen olis, koska tuut hakeen sen pois t:Riku

16.3.2008 19:22

Missäs tuossa on vaihteistoöljyn tarkistusreikä kun en löytänyt. Ja meneekö lootaan 5,5dl vai 6,5dl öljyä kun TM:n sivuilla manuaalissa luki 550/650ml.

16.3.2008 19:32

AlluMan kirjoitti:Missäs tuossa on vaihteistoöljyn tarkistusreikä kun en löytänyt. Ja meneekö lootaan 5,5dl vai 6,5dl öljyä kun TM:n sivuilla manuaalissa luki 550/650ml.


Hmm,mun mielestä siel ei ole mitään tarkistus reikää.
Mutta en ole varma,voi tietty olla mut purolla sanottii mulle ainakin että 6,5dl öljyy koneesee.

16.3.2008 19:45

Taisin laittaa 5,5dl viimeksi kun vaihdoin, mutta rupesin tässä vaan miettimään että minkä verran nyt on se oikea määrä kun manuaalissa vähän epämääräsesti ilmaistu se.

Mistä muuten johtuu kun vaihteistoöljyä tulee jostain ylivuotoletkusta(?) kun ajaa. Tänään ajoin n. 1,5h ja aluksi tiputti jonkun verran mutta sitten tiputus loppui. Olinko laittanut liikaa öljyä vai onko tuohon jotain muuta syytä?

16.3.2008 19:48

AlluMan kirjoitti:Taisin laittaa 5,5dl viimeksi kun vaihdoin, mutta rupesin tässä vaan miettimään että minkä verran nyt on se oikea määrä kun manuaalissa vähän epämääräsesti ilmaistu se.

Mistä muuten johtuu kun vaihteistoöljyä tulee jostain ylivuotoletkusta(?) kun ajaa. Tänään ajoin n. 1,5h ja aluksi tiputti jonkun verran mutta sitten tiputus loppui. Olinko laittanut liikaa öljyä vai onko tuohon jotain muuta syytä?


Voi olla et sulla on koneessa liikaa öjlyä ja oon kuullu et jos kytkimenpuoletn stefa on paskana niin heittää ylivuotoletkusta öljyy,mut en tiiä onko sekään totta :D

16.3.2008 23:25

Vedä se huohotusletku 20-30mm ylempää niin lakkaa tuokin ja oikee määrä on 6dl.

17.3.2008 0:01

SMK;-) kirjoitti:Vedä se huohotusletku 20-30mm ylempää niin lakkaa tuokin ja oikee määrä on 6dl.


Kiitoksia paljon!

17.3.2008 13:16

SMK;-) kirjoitti:Vedä se huohotusletku 20-30mm ylempää niin lakkaa tuokin ja oikee määrä on 6dl.


Onse jännä juttu että kaikki sanoo ihan eri määriä.
Nyt olen kuullut et 5,5dl,6dl,6,5dl,7dl ja 7,5dl mihin voi luottaa? maahntuojaan 6,5? :D

17.3.2008 16:27

Maahantuoja on oikeassa, mutta on kertonut sinulle "varman päälle" määrän, eli määrän mikä laitetaan jos kone on ollut auki. Oma kokemus on osoittanut, että 6.1-6.2dl on aivan maksimi normaalissa öljynvaihdossa ja 6dl olen pistäny yli 200h ajot eikä yhdessäkään rattaassa ollut mitään huomauttamista, laakerit vaihdoin vaikkei ollut niissäkään.

17.3.2008 17:16

SMK;-) kirjoitti:Maahantuoja on oikeassa, mutta on kertonut sinulle "varman päälle" määrän, eli määrän mikä laitetaan jos kone on ollut auki. Oma kokemus on osoittanut, että 6.1-6.2dl on aivan maksimi normaalissa öljynvaihdossa ja 6dl olen pistäny yli 200h ajot eikä yhdessäkään rattaassa ollut mitään huomauttamista, laakerit vaihdoin vaikkei ollut niissäkään.


Okei okei. Voitko kertoo mikä mun pyörässä on vikana? :D :D vituttaa niin paljon et kohta se on kaatiksel.

17.3.2008 21:18

Kytkimen kanssa mullakin oli ongelmaa. Ootko avannu sen jo, että pelaako se työntö tanko oikein?
Mulla oli painelaakeri paskana. Yks ylimääränen olis, koska tuut hakeen sen pois t:Riku[/quote]

oon moneen kertaan vaihdellu levyjä ja painelaakeri on vaihdettu vähä aika si. mut kyllä se niitä levyjä liikuttaa n.5mm että luulis sen riittävän:S koska sulle käy että tuun hakee??

25.3.2008 21:19

ah valojen käämit 160:) ei kellää ois käytettyjä??