Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
23.11.2011 13:54
Menkööt tähän topikkiin, koska puhutaan vetomiehestä crossissakin.
Dietrich Seistolan ja Salmisen tallikaveriksi
26.11.2011 2:07
http://www.offroadpro.fi/uutinen/125-lu ... uussarjaanMitäs tää ny o? Eikö puolta isommilla huijauskoneilla saa osallistua.. Kuinka ne kehtaa tällaisen luokan järjestää, tässähän syrjitään rutkuttimia.. missä on tasa-arvo?... Bidee?
Eihän kukaan enään valmista kaksitahtisia, ne on niin vaikeita ajaa, ja tehottomia
Nelari on niiiin paljon nopeempi ja helpompi.. Hollanti on väärässä, ottaa kehityksessä takapakkia,jne....
26.11.2011 2:45
Ei löydy pyöriä, kotarit ja husset huonoja--> ajetaan nelarilla...
26.11.2011 11:46
Ajetaanhan noita classikejakin
Eikös uudessa OP:ssa ollut, että nyt Suzukikin on lopettanut niiden 2008 mallisten piikkien maahantuonnin. Isoista merkeistä ainoastaan KTM:ltä ja Yamahalta löytyy piikki (se 2009 mallinen uusilla tarroilla). Jos vaan kisapäiviin mahtuu mikäs siinä, mutta mun mielestä ainakaan Suomen tasolla ei kannattaisi ks. luokkaa alkaa keinotekoisesti suosia.
26.11.2011 13:04
Ai että kun silmä lepää... Taidan tulostaa näitä lappuja auton hanskalokeron täyteen ja ojentaa jokaisella "ratamestarille" kun tulee vastaan.
http://www.smlsupercross.fi/blog/wp-con ... t-2012.pdf
26.11.2011 14:06
Ahahaha
Tulis kans heti muutama rata mieleen minne vois käydä ton lapun toimittamassa.
Se on kummallista ettei tota vieläkään osata, nyt se on kuitenkin jo mm. viime vuonna offroadprossa kerrottu ja muutenkin varmasti ratamestarit kuulleet. Se vaan että jos kuitenkin niitä ratoja rakennetaan ja huoltoon käytetään aikaa ja rahaa niin miksei vois tehdä kerrasta oikein, kuitenkaan varmaan vaadi koneenkäyttäjältäkään mahdottomia ton mallisen radan rakentaminen?
26.11.2011 15:52
OA243 kirjoitti:Ahahaha
Tulis kans heti muutama rata mieleen minne vois käydä ton lapun toimittamassa.
Se on kummallista ettei tota vieläkään osata, nyt se on kuitenkin jo mm. viime vuonna offroadprossa kerrottu ja muutenkin varmasti ratamestarit kuulleet.
Ohje on nyt erittäin hyvä, mutta toivottavasti ratamestarit ottavat kuskit mukaan muutoksiin. Esim. kotiratani puuhamiehet ymmärsivät ilman MX kokemusta OffroadPro:n kuvat aivan väärin. Vanhojen pöytien lähtöjä madallettiin puolella, mutta kaikki muu jätettiin hyppyrissä ennalleen. Tuloksena todella vaarallinen lentorata hyppyrin pintoja myöten. Marginaali oli todella pieni, menikö hyppy tasaiselle vai nappasiko takarengas vanhan pöydän alastulon kulmaan.
Eli kuskit mukaan suunnitteluun ja vanhat pöydät kokonaan uusiksi.
26.11.2011 18:39
M-Racer kirjoitti:Ajetaanhan noita classikejakin
Eikös uudessa OP:ssa ollut, että nyt Suzukikin on lopettanut niiden 2008 mallisten piikkien maahantuonnin. Isoista merkeistä ainoastaan KTM:ltä ja Yamahalta löytyy piikki (se 2009 mallinen uusilla tarroilla). Jos vaan kisapäiviin mahtuu mikäs siinä, mutta mun mielestä ainakaan Suomen tasolla ei kannattaisi ks. luokkaa alkaa keinotekoisesti suosia.
Käsittääkseni Risto-Matin valmistus on kokonaan lopetettu, joten ei ole enään mitä tuoda maahan.
Suzukin ja Yamahan 2-t mallisto taitaa olla aika muuttumaton jo -06 vuodesta. 2012 mallin KTM:n 250 2-t tuottaa 5 heppaa enemmän kuin Yamahan vastaava, joten kyllä huomaa että Yamaha on kehitystyön lopettanut 2-t:n osalta. Mielestäni KTM:n ja Yamahan rinnalle voi vielä listata TM:n ja Husqvarnankin, jotka vielä valmistaa kaksitahtisia.
Mitä M-Racer tarkoitat tuolla "keinotekoisella suosimisella"?
27.11.2011 16:03
Mielestäni kerhojen pitäisi itse saada päättää mitä luokkia ajetaan MX1 SM:n lauantaina sivuvaunujen lisäksi. Tällä hetkellä siis olisi pakko ottaa MX125 lauantaina ja sunnuntaina sitten MXJ Suomen cup ts. piikillä ajaville junnuille saadaan kaksi päiväset kisat. Eihän siinä muuten mitään, mutta se käytännössä tarkoittaa, että joko MXB, MXC/B, MXC/C tai MX65 kuskit ei saa kisoja ks. viikonlopulle ollenkaan (koska ei pysty ajattamaan kuitenkaan kuutta luokkaa samana päivänä, kun MXC/B:ssä on usein jopa kolme ryhmää).
27.11.2011 20:40
itseasiassa tuo mihin M-Racer viittasi MX125 ja MXJ suhteen on se mitä itse en ole ymmärtänyt. eikös MXJ:lle ole jo valmiiksi ihan perhanasti kisoja, niin miksi pitää tehdä ohjelma siten että samat jätkät voi ajaa piikkiluokassa ja j:ssä samana viikonloppuna?
Jos hommaa rajaisi siten, että luokat ovat samana päivänä, niin silloin olisi mahdollista saada piikkiluokka enemmän siksi minä se markkinoitiin vuosi sitten.
28.11.2011 20:50
wolvie kirjoitti:itseasiassa tuo mihin M-Racer viittasi MX125 ja MXJ suhteen on se mitä itse en ole ymmärtänyt. eikös MXJ:lle ole jo valmiiksi ihan perhanasti kisoja, niin miksi pitää tehdä ohjelma siten että samat jätkät voi ajaa piikkiluokassa ja j:ssä samana viikonloppuna?
Jos hommaa rajaisi siten, että luokat ovat samana päivänä, niin silloin olisi mahdollista saada piikkiluokka enemmän siksi minä se markkinoitiin vuosi sitten.
Mikä ongelma siinä on, että saa ajaa kahdet kisat samana viikonloppuna? Mulle huoltajana, mekaanikkona, autonkuljettajana ja pääsponsorina se on pirunmoinen säästö. Ja ainakin meillä kuski on jo nyt innoissaan kun ikä riittää ensi kaudella J:hin, saa ajaa kahdet kisat samana viikonloppuna.
28.11.2011 21:25
Epätasapuolisuus?muilla ei samaa mahdollisuutta, itseä ei haittaa mutta joillekkin on vaan niin vaikeata jos joku saa enemmän...
28.11.2011 21:59
[^lollero^] kirjoitti:Epätasapuolisuus?muilla ei samaa mahdollisuutta, itseä ei haittaa mutta joillekkin on vaan niin vaikeata jos joku saa enemmän...
Mikä estää hommaamasta piikkiä?
28.11.2011 22:05
201262 kirjoitti:[^lollero^] kirjoitti:Epätasapuolisuus?muilla ei samaa mahdollisuutta, itseä ei haittaa mutta joillekkin on vaan niin vaikeata jos joku saa enemmän...
Mikä estää hommaamasta piikkiä?
M-Racer kirjoitti:Eihän siinä muuten mitään, mutta se käytännössä tarkoittaa, että joko MXB, MXC/B, MXC/C tai MX65 kuskit ei saa kisoja ks. viikonlopulle ollenkaan (koska ei pysty ajattamaan kuitenkaan kuutta luokkaa samana päivänä, kun MXC/B:ssä on usein jopa kolme ryhmää).
Ei kai sillä sitten väliä kunhan ite saa vaan ajaa mahdollisimman paljon?
Enpä mä tuota itse olen sen tarkemmin miettinyt, mut onhan se aika hassu järjestely. IMO. No, onneks siellä sentään piikeissä veteraanit näyttää kaapin paikan, joten eiköhän se ole oikeus ja kohtuus että junnut saa reenata vähän enemmän.