Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
14.1.2012 14:37
Meinasin mennä huomenna aamusta auraamaan Nokian MX-radan, pitäisi olla hyvässä ajokunnossa viimeistään puoliltapäivin.
15.1.2012 19:58
Imatran halli testattu, ja hyväksi havaittu.Olisiko ollut viitisentoista pyörää kaikkiaan, kahdessa erässä, hyvin mahtui. Tosin käryä oli , katto sinisenä, nyt hiukan päätä särkee. Pienkone bensa paikallisella Nesteellä 25€/5l ! Halissa 15€. Porvoosta saa kuulemma mittarista alle 2€/litra, kuka tietää mistä?
15.1.2012 20:59
Onko imatran hallissa yhtään lämpöö? On meinaan ylöjärvellä aika vilposta touhua näillä keleillä ja liukasta
15.1.2012 21:06
Pitäisi pysyä plussanpuolella ilman lämmitystä...
16.1.2012 0:16
ilexxx kirjoitti:Tietääkö miten se raision radan rakentaminen edistyy? Et mahtaakohan valmistua kevääksi, et pääsee äkkii koittaa?
On siellä jo talkoita pidetty, ja vappuna ois tarkotus olla ekat sarjarossit.
Aikataulu on tiukka, mutta toteutettavissa.
http://www.raisionmoottorirata.fiRatamaksut on aikas kovat, mutta siellä alotetaankin tyhjästä toi homma, ettei voi ihan suoraan verrata jo olemassa oleviin ratoihin.
16.1.2012 0:51
Joononiinno. Meikäläisen ei tarvii siirtää kun kesän jokainen ajokerta tuonne Raisioon niin kannattaa toi kausari ostaa. Eli never happens.
Lisäksi:
Raisionmoottorirata.fi kirjoitti:Pyöriltä tullaan vaatimaan endurotason äänet toisin sanoen motocrosspyörissä on käytettävä ns. noise killeriä.
Tulee ajokaudelle hintaa jos tässä joutuu vielä putkiostoksille. Don't get me wrong, olen sitä mieltä että vaimentimet pitää olla kunnossa, mutta joku roti - silti.
16.1.2012 1:18
Jos ajoharrastus on siitä kiinni ettei ole varaa maksaa 200-300e kausikortista, niin eikö silloin kannata siirtyä harrastamaan vaikka kaljakelluntaa?
Esimerkiksi hesan lähistöillä lasketteluun kausikortti maksaa 300-380e/talvi. Tänätalvena se tarkoittaa maksimissaan 3kk laskettelua.
Tollasen radan rakentamiseen menee ihan perhanasti rahaa, eikä se radan ylläpitokaan ihan ilmaista huvia ole.
16.1.2012 10:12
wolvie kirjoitti:Jos ajoharrastus on siitä kiinni ettei ole varaa maksaa 200-300e kausikortista, niin eikö silloin kannata siirtyä harrastamaan vaikka kaljakelluntaa?
Luitko mitä kirjoitin? Käyn ~20 kertaa (viime kesänä kävin ajamassa 18 kertaa, sitä edellisenä 21) kesässä ajamassa niin pitää ostaa joka radalle kausari? Toi kausari maksaa itsensä takaisin JOS siirrän kesän jokaisen ajokertani tuonne Raisioon - näin en tule tekemään, joten jätän sen kausikortin myös hankkimatta.
Eipä mulla ole niin paljon rahaa laittaa että tekisin hyväntekeväisyyttä tässä, ihan vaan sillä että saadaan Raisioon rata. Mä pärjään ilmankin - laitan kausikortista säästyvät rahat vaikka lasten kanssa vietettyyn laatuaikaan.
E: Ei siitä kyllä mihinkään pääse, olen tätä nyt koittanut päivän pyöritellä päässäni - ja jopa konsultoinut asiasta jotain tietäviä (tai ainakin mukamas tietäviä). 200€ saa "sian säkissä", 300€ maksaa sitten kun näkee mitä sieltä on tulossa. Tällä hetkellä meikän "kotirata" on nostanut riman sen verran korkeelle (tietää mitä rahalla saa, ja halpa, mikä toki on plussaa - sais olla vaikka kalliimpikin), että kynnys on kova lähteä tällaiseen projektiin ihan vaan sen takia ku se on jotenkin myyty kovin spesiaalina. Kyllä minä maksan kun tuote ja hinta kohtaa.
Ja kannattaa muistaa: joskus less is more.
21.1.2012 10:27
No tuolta voi käydä väijymässä videota ja infoja, sitten kamat kasaan ja Imatralle halliin ajamaan! Hyvä puoli on myös se, että siinä on sairaala ja baari ihan vieressä jos ajo ei mene niin kuin suunnitteli tai ei vaan innosta...
www.hondabikes.fi/imatra
22.1.2012 0:29
M-Racer kirjoitti:No tuolta voi käydä väijymässä videota ja infoja, sitten kamat kasaan ja Imatralle halliin ajamaan! Hyvä puoli on myös se, että siinä on sairaala ja baari ihan vieressä jos ajo ei mene niin kuin suunnitteli tai ei vaan innosta...
http://www.hondabikes.fi/imatra
Ihan hienoltahan toi näytti, sit kyl on menny aikas huonosti jos tarvii kumpaakin noita viimeks mainittuja
Btw, ei sulla ois mitään profiilia laittaa näytille tosta Raision tulevasta radasta?
24.1.2012 11:47
Käyn perjantaina aamupäivästä auraamassa Nokian MX-radan. Iltapäivästä rata on hyvässä ajokunnossa, toivottavasti pysyisikin sellaisena jonkin aikaa. Ettei taas tuiskuttaisi umpeen heti aurauksen perään. Jos suunnitelmiin tulee muutoksia, ilmoitan siitä tässä ketjussa.
26.1.2012 0:11
Sinne lauantaina! Suomen makein rataprofiili ihan ylivoimasesti, jos olis nyt talvella ajettavakin, ikävä juttu se päällysteen puuttuminen.
26.1.2012 21:10
Arghhh, Kuljetuskalusto on HUKASSA joten pakko tyytyä enskaamaan toivion mettissä
(
27.1.2012 14:24
Viiden tunnin reissu tuli urakoitua, mutta nyt on rata auki. Omasta mielestä tuli tosi hyvä, rata on parin-kolmen metrin leveydeltä auki joka paikasta. Koitin jättää kelkkojen tekemät kovat penkat ulkokurveihin, ja saada hyppyjen alastulot turvallisen leveiksi ja hyppylinjat hyviksi. Vähän meni tuhertamiseksi, kun lunta on jo niin paljon.
Kuppi kahvia naamariin, pyörä auton perään ja takas baanalle.
28.1.2012 23:40
Käytiin pari päivää ajamassa Imatralla ja kivaa oli. Tarkoituksena oli tehdä isompia muutoksia rataan, mutta toimi tuollaisenaan niin hyvin, että ainoastaan pikku säätöjä tehtiin. Suosittelen ehdottomasti käydä kokeilemassa. Lauantaina on eniten kuskeja eli kannattaa mennä mielummin viikolla tai sunnuntaina, niin saa ajaa rauhassa.