Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

13.8.2009 22:57

Guuna#243 kirjoitti:Mikset kato suoraan sähkökaaviosta? On se niin jännä miten sähköhommat voi olla niin helvetin vaikeita näissä kurapyörissä, jossa yleensä on vain muutama johto..

Mikä on niin helvetin vaikeeta olla angstaamatta joka ikisestä asiasta mitä sanoo?
Täällä monikin niin kivan asiallisesti vastannu, olin jo yllättynyt mitän positiivisia ja ystävällisiä ihmisiä, mut löytyyhän näitäkin tapauksia :paha:
Mistäs mä semmosen sähkökaavion tähä hätään keksin..?

13.8.2009 23:06

Tuolta

13.8.2009 23:15

Pearl kirjoitti:
Guuna#243 kirjoitti:Mikset kato suoraan sähkökaaviosta? On se niin jännä miten sähköhommat voi olla niin helvetin vaikeita näissä kurapyörissä, jossa yleensä on vain muutama johto..

Mikä on niin helvetin vaikeeta olla angstaamatta joka ikisestä asiasta mitä sanoo?
Täällä monikin niin kivan asiallisesti vastannu, olin jo yllättynyt mitän positiivisia ja ystävällisiä ihmisiä, mut löytyyhän näitäkin tapauksia :paha:
Mistäs mä semmosen sähkökaavion tähä hätään keksin..?

Se sehän on aivan stn vaikeeta. Hatun nostan mm. domizzille joka jaksaa auttaa melko avuttomia tapauksia kuten sua. Ostetaan kallis pyörä, jota ei edes osteta siihen tarkoitukseen mihin se on tarkoitettu. Sitten kysellään jtn saatanan naurettavia kysymyksiä kuten säätääkö jännitteen säädin jännitteen 12Vhen, kuinka paljon työntää virtaa jos ei sitä ole tai että "mitkä 2 johtoo suoraan staattorisa menee lamppuun??1+1+?".. Kaikki vastaukset löytyy manuskasta tai räjäytyskuvista. Jos omaa maalaisjärkeä, ei täällä tartte tyhmiä kysellä.

E: "Ja milläs mä sitte yhdistän polttimon tuohon jännitteensäätimeen?", ei helvetti.. veikkaan johdolla.

15.8.2009 17:26

Pearl kirjoitti:
Guuna#243 kirjoitti:Mikset kato suoraan sähkökaaviosta? On se niin jännä miten sähköhommat voi olla niin helvetin vaikeita näissä kurapyörissä, jossa yleensä on vain muutama johto..

Mikä on niin helvetin vaikeeta olla angstaamatta joka ikisestä asiasta mitä sanoo?
Täällä monikin niin kivan asiallisesti vastannu, olin jo yllättynyt mitän positiivisia ja ystävällisiä ihmisiä, mut löytyyhän näitäkin tapauksia :paha:


Leijut täällä että keulit motocross pyörällä ympäri 5 vaihteella ilman suojia ja se pyörä on niin kova peli ja sitten yllätys yllätys joku vittuuntuu. Ois saanu pyöräs mennä ihan mutkalle niin olisit saattanu oppiakin jotakin.

15.8.2009 19:23

Onko sillä mitään merkitystä ostaako krossipyörän "stunttaamiseen" vai radalla ajoon.... Samanlain se kumminki kestää jos nuilla vehkeillä hypitään pöytiäkin ylitte näin esimerkkinä....

15.8.2009 23:28

Osku19 kirjoitti:Leijut täällä että keulit motocross pyörällä ympäri 5 vaihteella ilman suojia ja se pyörä on niin kova peli ja sitten yllätys yllätys joku vittuuntuu. Ois saanu pyöräs mennä ihan mutkalle niin olisit saattanu oppiakin jotakin.

Terve.
jampapap kirjoitti:Onko sillä mitään merkitystä ostaako krossipyörän "stunttaamiseen" vai radalla ajoon.... Samanlain se kumminki kestää jos nuilla vehkeillä hypitään pöytiäkin ylitte näin esimerkkinä....

Näin on. Kun miittikuvia/youtubee selailee, niin melko moni niillä kotareilla keulii. Ei ehkä SX:ällä, mutta exc:llä, mutta ihan sama se on..
Guuna#243 kirjoitti:Se sehän on aivan stn vaikeeta. Hatun nostan mm. domizzille joka jaksaa auttaa melko avuttomia tapauksia kuten sua. Ostetaan kallis pyörä, jota ei edes osteta siihen tarkoitukseen mihin se on tarkoitettu.

Eiköhän näillä peleillä MELKO moni muukin keuli?? Ei ehkä sxällä, mutta exc:llä, sinänsä sama asia.
Guuna#243 kirjoitti: Sitten kysellään jtn saatanan naurettavia kysymyksiä kuten säätääkö jännitteen säädin jännitteen 12Vhen, kuinka paljon työntää virtaa jos ei sitä ole tai että "mitkä 2 johtoo suoraan staattorisa menee lamppuun??1+1+?".. Kaikki vastaukset löytyy manuskasta tai räjäytyskuvista. Jos omaa maalaisjärkeä, ei täällä tartte tyhmiä kysellä.

E: "Ja milläs mä sitte yhdistän polttimon tuohon jännitteensäätimeen?", ei helvetti.. veikkaan johdolla.

No sun ei tosiian tarvi vastata kun se noin vaikeeta on?
Ja mulla on kyllä kotarin manuaali, ja koneen, ja rungon räjäytyskuvat. Eipä niistä mistään saa selvää että mitkä staattorin johdot menee puolalle, ja mitkä on ne käämityksen johdot.
Siellä vaan näkyy staattori, ja siitä lähtee johtonippu, ja johtojen päät on vapaina, joten se auttaa minua hyvin paljon.. Eli mistäs nyt sais tietoon että mitkä kaks staattorin johtoa on ne valopiuhat?
Ja pakko ei ole vastata mitään, jos ei asiasta tiedä. Ja pakko ei ole vastata muutenkaan. Tämä foorumi on vähän niinkon tätä varten tehty, että saa kysyä mitä haluaa tekniikasta, ja kokeneemmat voi auttaa. Kiitos.

15.8.2009 23:42

Pearl kirjoitti:Jos homma meneen näin, niin OK, eli enään epäselvää vain, että mitkä noista johdoista on ne käämityksen johot?
Sieltähän tulee:
Keltanen
Puna-Musta
Puna-Valkonen



Ainakin noista on tuo keltainen käämityksen johto, koska sieltä tulee
Puna-Musta
Puna-Valkoinen
Vihreä
Punainen

Toivottavasti ees vähän auttoi.


E: katoin tuota sun staattorin kuvaa, nii siinähän tuo musta maassa. Eli sun valojohdot, Keltainen + Musta

16.8.2009 0:38

Eli siis se maadottaa jo? Eli pelkästään keltanen johto säätimen kautta polttimolle, ja polttimosta johto maihi. Nonni kiitoksia ;)

16.8.2009 17:47

Joo pistin nyt keltasesta johosta säätimeen, ja säätimestä polttimolle. ja polttimosta johto maihin.
Valot toimii kyllä, mutta kun jännitteensäätimen metallinen kiinnitys slerpa ottaa runkoon, niin valot himmenee hyvinkin voimakkaasti. Onko ihan normaalia? Meinaan vaan kun luulis nyt että se slerpa jossa on 3 reikääkin, on ihan kiinnitystä varten, ja kun sen kiinnittää siitä runkoon, himmenee valot, että tuskin näkee että ne on päällä.
Ja tämän lisäksi kun vielä mun sumuvalon kiinnitys rauta koskee runkoon, sammuu valo kokonaan. Normaalia? Mietin vaan että miten saan sen valon ja säätimen kiinni mopoon, ilman että koskee runkoon..

16.8.2009 21:03

Pearl kirjoitti:Joo pistin nyt keltasesta johosta säätimeen, ja säätimestä polttimolle. ja polttimosta johto maihin.
Valot toimii kyllä, mutta kun jännitteensäätimen metallinen kiinnitys slerpa ottaa runkoon, niin valot himmenee hyvinkin voimakkaasti. Onko ihan normaalia? Meinaan vaan kun luulis nyt että se slerpa jossa on 3 reikääkin, on ihan kiinnitystä varten, ja kun sen kiinnittää siitä runkoon, himmenee valot, että tuskin näkee että ne on päällä.
Ja tämän lisäksi kun vielä mun sumuvalon kiinnitys rauta koskee runkoon, sammuu valo kokonaan. Normaalia? Mietin vaan että miten saan sen valon ja säätimen kiinni mopoon, ilman että koskee runkoon..

Laitat vaan jotain muovia tai simmosta sinne väliin ettei ne raudat osu runkooon tai jotenkin sillain :D

16.8.2009 22:32

Kaverilla on samat pelit ja vermeet, se sanoin ettei sen pitäis tehä niin. Ja jos pistän muovia väliin, niin kyllä se kiinnityspultti sitä sähköö johtaa kummiski.
Kyllähän sen vaikka nippusiteellä saa kiinni, mut onko tuo normaalia?

17.8.2009 10:01

tuli eilen haettua sxf 250 -07. mahtava peli moottorilta ja ajettavuudeltakin. Iskarit vaan pitää viä napsutella kohdalleen koska edellinen omistaja oli ~60kg ja itte oon n.75kg

Testireissun tulos: jotenki ihmeellisesti turvalleni. joku high sider tyylinen whippi lähti urasta loivas mutkas. reidet löin sarviin-> puujalat. Lievä aivotärähdys. olkapäähän naarmuja. perseeseen mustelmat.reisis on mustelmat. pyörään ei mitään <3<3
tänään pitäis lähteä rovaniemelle rakentamaan voimalinjoja. miten mä pääsen pylvääseen kun en saa nostettua kumpaakaa jalkaa yli 30cm maasta? :D

18.8.2009 18:30

jamperi kirjoitti:tuli eilen haettua sxf 250 -07. mahtava peli moottorilta ja ajettavuudeltakin. Iskarit vaan pitää viä napsutella kohdalleen koska edellinen omistaja oli ~60kg ja itte oon n.75kg

Testireissun tulos: jotenki ihmeellisesti turvalleni. joku high sider tyylinen whippi lähti urasta loivas mutkas. reidet löin sarviin-> puujalat. Lievä aivotärähdys. olkapäähän naarmuja. perseeseen mustelmat.reisis on mustelmat. pyörään ei mitään <3<3
tänään pitäis lähteä rovaniemelle rakentamaan voimalinjoja. miten mä pääsen pylvääseen kun en saa nostettua kumpaakaa jalkaa yli 30cm maasta? :D

lavanosturi mukaan töihin ;) mukavaa tosissaan tämä krossin ajaminen ku saa otettua saikkua töistä...

18.8.2009 20:50

Joku vois jotain kaasarin säätöjä kirjotella mitä ite on käyttänyt tälläsillä keleillä kun tällä hetkellä tuolla vallitsee. Tuntuu ettei oma nyt oo taas ollenkaan säädöissä

18.8.2009 20:59

Niitä owners manualeita saa ktm sivuilta, jossa on suuntaa antava suutin taulukko.