Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

11.8.2009 18:07

Pearl kirjoitti:Voivoi kun tuonkin faktan voisi sanoa ilman haukkuja.
Kyl se kotari on hyvä peli, keulin ympäri 100 vauhista ja ukko tuusan vituiks mut ei pärrälle mitää käyny <3

Ootkohan sä nyt tarpeeks monesti sen sanonut, että oot vetäny 100 yli ja oot himmee bomberi.

11.8.2009 19:40

Nää on näitä annikin häitä, veikkaan -93 pari kk sit saannu pärrän alle ja keulinu 2 vaihteel ympäri :)

12.8.2009 10:03

Pearl kirjoitti:
jampapap kirjoitti:Mä oon niin leija.... Eihän tollanen piikki kyllä hissutteluunkaan ole tehty.

Voivoi kun tuonkin faktan voisi sanoa ilman haukkuja.
Kyl se kotari on hyvä peli, keulin ympäri 100 vauhista ja ukko tuusan vituiks mut ei pärrälle mitää käyny <3


Anteeksi kun kirjoitin noin, mua vaan tuuppaa välillä vituttamaan kun monttupelillä heitetään rokkiburnikset niin että leikkaa kiinni :D ... En nyt väitä että sinä sellaista tekisit(?) mutta niitä näkee erittäin paljon jotka eivät "kunnioita" pärrää paskan vertaa.

12.8.2009 15:45

Noniin, itse kun jodun ihan kaikki maksamaan, niin kunnioitusta pärrään täytyy olla.
Jos sitä ruoskii ja hajoo niin sehän hajoo, ja omasta pussista joutuu ostelee osia..

12.8.2009 19:45

Pearl kirjoitti:
jampapap kirjoitti:Mä oon niin leija.... Eihän tollanen piikki kyllä hissutteluunkaan ole tehty.

Voivoi kun tuonkin faktan voisi sanoa ilman haukkuja.
Kyl se kotari on hyvä peli, keulin ympäri 100 vauhista ja ukko tuusan vituiks mut ei pärrälle mitää käyny <3

Vielä kun olis kuskit yhtä hyviä. :roll:

12.8.2009 21:30

No sitä ei tiedä miten kukakin ajaa, siitä on netissä aika lapsellista alkaa riitaa haastamaan.

12.8.2009 22:25

J!gs@w# kirjoitti:Nää on näitä annikin häitä, veikkaan -93 pari kk sit saannu pärrän alle ja keulinu 2 vaihteel ympäri :)

Tähän voisin todeta, että ihan juu kakkonen tais olla.. Epäilen että ihan niin ruvelle itteensä ei kakkosella saa. Ja juu, haukkukaa nyt minutkin sitten, jos hyvän mielen saatte. :)

12.8.2009 22:26

J!gs@w# kirjoitti:Nää on näitä annikin häitä, veikkaan -93 pari kk sit saannu pärrän alle ja keulinu 2 vaihteel ympäri :)

Mikäli se ikä sulle on niin oleellinen asia kuinka hyvin osaa ajaa, niin voin kertoa että olen -94.
Ja pärrä tuli keväällä. Ja vaihehan oli 5 kun meni ympäri. Se on otettava kovempaa kulmaa jos haluaa joskus kehittyä keulimisessa. Ainut mitä kadun, on se etten pitänyt kunnon varusteita. Ja mikäli jollakulla tästä vielä jotain kysymyksyä/huolia/murheita, yhteyttä voi ottaa YV:llä ;)
Ja asiaan.
Eli mullahan on toi Sx -03, johon (edellisen omistajan mukaan) on laitettu valovirtapää.
Eli siis nyt kun pitäs ennen pimeitä kausia viritellä nuo valot kiinni, niin mitäs neuvoja?
Eli laatikosta löytyy tommonrn jännitteen tasaaja, ja valomaski, jotka myyjä anto mukaan. Eli missä tuola pyörässä on joku sähköboksi, josta mun pitäs ottaa virtaa jännitteensäätimelle?

12.8.2009 22:31

Sieltä staattorista pitäs tulla ne käämityksien johot. Eli sieltä pitäs lähtee kaks ylimäärästä johtoa, jos se on käämittty. Eli vedät toisen maihin ja toisen sinne jänniteen säätimeen.

13.8.2009 19:49

Eli siis.
Staattorilta tuli 5 johtoa. Yhden ylimääräsen, irtonaisen pään löysin, joka oli teipattu umpeen.
Tässä kuva staattorilta tulevista johdoista, ja jännitteensäädin samassa kuvassa.
Eli onhan tuo jännitteensäädin semmonen kun pitää? Ja mitkä noista johdoista on ne 2 valojen johtoa, ja mitkä on sitte ne sytytyksen johdot yms vakiojohdot?
Ja siis otan ne kaks johtoa sitten. Toisen vedän runkoon kiinni, ja se maadottaa.
Ja sen toisen johdon pistän kiinni tuohon jännitteensäätimen johtoon? Ja milläs mä sitte yhdistän polttimon tuohon jännitteensäätimeen? Tuosta kun lähtee vain tuo yks johto.
Ja sitten kun laitan sen valomaskin kiinni, niin laitanko halogeeni polttimon - navan kiinni ihan mihin vaan runkoon? Ja sen + johon sitten liitän jännitteensäätimeen? Ja - johtoon aattelin laittaa katkasijan väliin tankoon.
Ja kun löydän ne 2 johtoa, niin mistä tiedän kumpi pitää vetää maihin, ja kumpi säätimelle? Mittarilla koitan vastukset juu, mutta mitä kumpikin antaa? pitäs antaa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

13.8.2009 20:11

Laita toi jännitteensäädin runkoon kiinni tosta alumiiniläpyskästä ja vedä se johto mikä tulee staattorilta tohon keltaseen johtoon kiinni ja siitä samasta johdosta sitten jatkat sinne valolle sen + johdon.

13.8.2009 20:19

Tukezi kirjoitti:Laita toi jännitteensäädin runkoon kiinni tosta alumiiniläpyskästä ja vedä se johto mikä tulee staattorilta tohon keltaseen johtoon kiinni ja siitä samasta johdosta sitten jatkat sinne valolle sen + johdon.

Ok. Kuinkas kovaa virtaa tuolta staattorin johdolta tulee? Kun toi jännitteensäädin muuttaa sen sitten vissiinkin 12V ?
Ok, eli siis johto 1 joka tulee staattorilta, kiinni jännitteensäätimeen, ja jännitteensäätimestä johto polttimoon.
johto 2 joka tulee staattorilta suoraan maihin.
Ja polttimon miinusnapa suoraan maihin (no ite kyl laitan katkasin siihe välii mut sil ei oo nyt täs merkitystä..

Jos homma meneen näin, niin OK, eli enään epäselvää vain, että mitkä noista johdoista on ne käämityksen johot?
Sieltähän tulee:
Keltanen
Puna-Musta
Puna-Valkonen

Nämä kolme menee yhdessä nipussa, ja nämä on eristetty sähköteipillä erikseen.
Ja sitten toisessa staattorilta tulevassa nipussa tulee:
Vihreä ja Punainen johto.

Mutta ne meni siellä jotenkin epäselvästi, etten oikee osannu seurata niitä kaikkia.
Mutta joku keltanen johto siellä oli vapaana.
Eli miten saan selville että mitkä ne kaks johtoo on?

Ja voinko hajottaa tässä hommassa jotain, ja kannattaisko johonkin väliin vetää joku sulake tms?

13.8.2009 21:01

Koita vetää siihen vapaana olevaan johtoon kiinni se jännitteen säädin.
Voi olla että se valopuola toinen johto on jo valmiiks vedetty johonkin maihin.

13.8.2009 21:30

Sieltä tulee 4 johtoa vakiona staattorista.

13.8.2009 21:54

Mikset kato suoraan sähkökaaviosta? On se niin jännä miten sähköhommat voi olla niin helvetin vaikeita näissä kurapyörissä, jossa yleensä on vain muutama johto..