Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
10.7.2013 14:22
Viittiikös ton kytkimen nyt kasaa, kestääkö se ees tyylii 10h enää, kun tuo yksi osa on vähän ottanut osumaa. Nuo 2 pientä siipeä irronnu, mut tuskin on niin iso asia?
Kuva:
Eli siellä kruunun luona, kun tulee se mutteri nii tuo osa on sen alla, joku varmasti tietää. Pitäskö vaa kasaa ja ajaa?
Ja mihkäs tää menee, jostaa on kun kytkin rempan tein, ei vaa löydy paikkaa tälle räjäytyskuvastakaan!?
10.7.2013 16:21
kcmd kirjoitti:Viittiikös ton kytkimen nyt kasaa, kestääkö se ees tyylii 10h enää, kun tuo yksi osa on vähän ottanut osumaa. Nuo 2 pientä siipeä irronnu, mut tuskin on niin iso asia?]
Tuo on lukitusprikka, eli kun vedät mutterin kiinni niin sopivalle tasaiselle kohdalle osuva siipi pitäisi taittaa mutteria vasten niin, ettei mutteri pääse pyörimään itsestään auki. en mene arvailemaan, millä todennäköisyydellä tapahtuu katastrofi.
kcmd kirjoitti:Ja mihkäs tää menee, jostaa on kun kytkin rempan tein, ei vaa löydy paikkaa tälle räjäytyskuvastakaan!?
Eiköhän jonkun akselin ympäriltä löydy sopivasti väljää tollekin.
10.7.2013 17:20
Moro. sain oman rossin taas pitkästä aikaa kasaan ja ongelmana on nyt että käryää aikaspaljon valkoista/vaaleaa savua! Voiko se johtua vanhasta 2t bensasta?
Vai pitääkö ruveta purkamaan alakerta ja vaihtaa kampuran stefat ja tiivistää lohkot uudestaan liimalla.
10.7.2013 17:53
Anssi_L kirjoitti:kcmd kirjoitti:Viittiikös ton kytkimen nyt kasaa, kestääkö se ees tyylii 10h enää, kun tuo yksi osa on vähän ottanut osumaa. Nuo 2 pientä siipeä irronnu, mut tuskin on niin iso asia?]
Tuo on lukitusprikka, eli kun vedät mutterin kiinni niin sopivalle tasaiselle kohdalle osuva siipi pitäisi taittaa mutteria vasten niin, ettei mutteri pääse pyörimään itsestään auki. en mene arvailemaan, millä todennäköisyydellä tapahtuu katastrofi.
kcmd kirjoitti:Ja mihkäs tää menee, jostaa on kun kytkin rempan tein, ei vaa löydy paikkaa tälle räjäytyskuvastakaan!?
Eiköhän jonkun akselin ympäriltä löydy sopivasti väljää tollekin.
Kiitän suuresti vastauksesta.
Oli vissiin huonosti laitettu tai jotain, kun oli päässyt juurikin tuo mutteri avautumunaan kesken ajon niin meni kruunu rikki hieman.
Sen takia siis nytten kytkintä korjailenkin ja kasaus vaiheessa mennään jo.
Vähäsen pelkään vaan , että tollasta samanlaista lukitusprikkaa ei varmaankaan ihan joka liikkeestä löydy/mistään eli pitäs mp-racingille kai pirautella ja ootella taas muutama viikko..
10.7.2013 17:56
Uskaltaisin veikata, että kestää kun vedät pultin kunnolla tiukalle ja väännät prikan sivut kunnolla mutterin kylkeä vasten.
10.7.2013 19:46
Terzon kirjoitti:Moro. sain oman rossin taas pitkästä aikaa kasaan ja ongelmana on nyt että käryää aikaspaljon valkoista/vaaleaa savua! Voiko se johtua vanhasta 2t bensasta?
Vai pitääkö ruveta purkamaan alakerta ja vaihtaa kampuran stefat ja tiivistää lohkot uudestaan liimalla.
Voipi olla että kannen tiiviste vuotaa-> jäähdytysnestettä palotilaan-> valkonen savu
10.7.2013 20:17
Hain uutta bensaa ja nostin neulaa 3 pykälää(jäärata säädois) Nyt toimii ku unelma PAITSI että kun 3 vaihde nykii. Rattaat on kaikki ehjät. Pintakaasulla ja osa kaasulla nykii mutta täyskaasu kiihdytykses ei ongelmaa.
Kokemuksia? Ei ainakaan yhtäkkiä löytyny googlellakaan
10.7.2013 20:32
Voiko staattori olla rikki vaikka se päällisinpuolin näyttää ehjälle, irroitin sen 4 napasen liittimen mikä lähtee staattorilta ja yritin mitata yleismittarilla, mutta mistään navasta ei antanut mitään lukuja. Tulpanhattu ja johto vaihdettu ja viime viikolla antoi vähän aikaa kipinää ja sitten taas hävisi. Mitenhän tässä kannattaisi edetä, pyöränä exc 200 -08. Käykö tähän piikkisestä sähköosia?
10.7.2013 20:46
Joo pitäs sieltä staattorilta vastusarvoja tulla, eli hyvin todenäköisesti rikki.
10.7.2013 20:50
Mistähän uusi kannattaisi tilata?
11.7.2013 13:52
Kyselin aikasemmin miks kotarin piikissä jää kierrokset leijumaan. No nytten rupes valuttaa jäähytysnestettä jäähyttimen ylivuotoletkusta. Avasin kannen ja tiivisteet näyttää ihan ehjiltä, mutta vois kai ne samalla vaihtaa. Tuossa kuva:
http://www.motot.net/galleria/kuva187417/Missäköhän vika?
11.7.2013 20:11
tarkista kannen suoruus esim. neljäsatasen vesihiomapaperin ja suoran tason, lasi tms., kanssa. , jos on kiero niin hiot tasaiseksi, laitat uudet o-renkaat ja kiristät suositeltuun momenttiin ja sen jälkeen ei muuta kuin kovaa ajoa!
11.7.2013 21:57
Voiko tiivisteliimaa käyttää lohkojen ja alapään tiivisteen sijaan?
Tarviiko kampiakselista kantaa huolta kasausvaiheessa eli pitääkö sitä jotenkin keskittää kun lohkot on levällään. Kampura on nyt siis toisessa lohkossa kiinni paikassaan.
Miten sylinterin pultin joka on pakoaukonsäädinsysteemin kotelossa voi vetää momenttiavaimella momenttiin kun ei sinne räikkä mahdu? Rannemomentti vissiin ainoa tapa?
12.7.2013 12:17
ei kannata alkaa liimoilla sotkemaan, itse olen vetänyt sylinterinpultit aina käsikireydelle ja ei ole ollut tähän asti ongelmia.
12.7.2013 15:26
tarvii oikean tiivisteen,ettei mene välykset vituiks