Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
10.1.2010 1:27
Ite ottaisin 125.
10.1.2010 17:28
ikusuz kirjoitti:Iltaa, kyselisin että kannattaisko hankkia 80 vai 125? Olen 170cm pitkä ja 60kg...Kyllä kai 80 vie kanssa ihan mukavasti, ja onha se (kai) vähän matalempiki
oot sen verran pitkä että ehdottomasti 125
17.1.2010 19:43
ostan ehkä 125cc 2t tai 250cc 4t pyörän. kumpaakohan olisi edullisempaa huoltaa ja ylläpitää?
17.1.2010 19:44
Riippuu mihin ajoo tarkotettu. Enskaa nelari ja rossii kakstahti, näin karkeasti sanottuna.
17.1.2010 20:34
Ranpo kirjoitti:Riippuu mihin ajoo tarkotettu. Enskaa nelari ja rossii kakstahti, näin karkeasti sanottuna.
Ööh? Joo en sano mitään toho.
Ephee, 250 nelari on todella kallis ylläpitää, puhutaan jopa tupla kustannuksista verrattuna piikkisee.
17.1.2010 20:35
No eiks se periaatteessa niin oo, että rossissa (kierrokset korkeammalla) 4t tiuhemmat huoltovälit?
E: No aivan sama, täältä kuultu vähän tietävemmältä herralta.
Viimeksi muokannut Ranpo päivämäärä 17.1.2010 20:41, muokattu yhteensä 1 kerran
17.1.2010 20:39
Ranpo kirjoitti:No eiks se periaatteessa niin oo, että rossissa (kierrokset korkeammalla) 4t tiuhemmat huoltovälit?
ÖÖh mitäh????
17.1.2010 21:41
hei jätkät hei,ei ole mitään"halpaa"ylläpitoa,oli sit tahteja kaksi tai neljä!
poikkeuksia tietysti on,ja vaikea verrata keskenään.
esim uusi pyörä ja vanha pyörä,harrastelija ja kisakuski....jne
tää laji maksaa aina kohtuullisesti ajaa sit enemmän tai vähemmän,ja ostettavaa aina piisaa.
mutta jopa kisaa-ajavat kuskit on sanonu että aloittelijan olisi helpompi alottaa sillä piikillä,siinä omasta mielestäni kuitenkin ainakin korjauskustannukset ovat paljon halvemmat kuin nelarissa.
mutta tästä asiasta tulee vaan yleensä tappelu motot.netissä,ja muutenkin"ammatilaiset"tässä foorumissa puhuvat paskaa(muutamaa poikkeusta lukuunottamatta)ja liioittelevat piikin hankaluutta!!!!!
piikki on erittäin hyvä pyörä ajaa ja kevyt,sekä uudemmat ainakin enskamallit jopa vääntävät kohtuullisesti!
suomienskaan hyvä pyörä on pikkunelari tai sit piikki,ainakin aloittelijalle.
viimevuoden päitsikolmikko kertoo myös sen että kyllä 125:lla kerkeää myös komeasti.
17.1.2010 21:46
Ranpo kirjoitti:No eiks se periaatteessa niin oo, että rossissa (kierrokset korkeammalla) 4t tiuhemmat huoltovälit?
E: No aivan sama, täältä kuultu vähän tietävemmältä herralta.
2-tahtipyörässä on korkeammat kierrokset, sekä tiuhempi huoltoväli, esim mäntä 50h laakeri 100-150h, öljyt 5h(ite vaihdan ajosta riippuen 5-10h)...
Eikös sillä nelkulla aja sen 100h ainakin ennen huoltoja.
17.1.2010 21:55
Neula kirjoitti:
Eikös sillä nelkulla aja sen 100h ainakin ennen huoltoja.
no crossia et aja ainakaan!noilla tunneilla menee mäntä murskaksi ja hajottaa paljon muutakin!
mut voihan sitä kokeilla jos on paksu lompsa
ps.poikkeuksiakin tietysti on nelareissa ja kaksitahtareissa
enskamallin piikki, männällä voi ajaa 75-100h!
17.1.2010 21:56
EPhee Zeizei ilmaisi asian hyvin.
Ja tosissaan sillä 250 nelkulla ei 100h mennä huoltamatta. Huoltoja on enemmän kuin piikissä ja useammin.
17.1.2010 22:02
Neula kirjoitti:Ranpo kirjoitti:No eiks se periaatteessa niin oo, että rossissa (kierrokset korkeammalla) 4t tiuhemmat huoltovälit?
E: No aivan sama, täältä kuultu vähän tietävemmältä herralta.
2-tahtipyörässä on korkeammat kierrokset, sekä tiuhempi huoltoväli, esim mäntä 50h laakeri 100-150h, öljyt 5h(ite vaihdan ajosta riippuen 5-10h)...
Eikös sillä nelkulla aja sen 100h ainakin ennen huoltoja.
Ite ainakin vaihan piikiin 10h välein vaihteisto öljyt, 30h välein männän+kiertokangen yläpään laakerin ja sitten kun on 200h mittarissa, niin vähintään kiertokanki + rungonlaakerit. Sitte joutuuhan noita kytkin levyjä ja kaikkea mahollista muuta kulutusosaa vaihteleen... Ja nelareissahan esimerkiksi nuo mäntien hinnat on jotain aivan omaa luokkaansa, kun mäntä piikkiin +100, nelariin mäntä +200e.
21.1.2010 11:53
PäRi kirjoitti:Ite ainakin vaihan piikiin 10h välein vaihteisto öljyt, 30h välein männän+kiertokangen yläpään laakerin ja sitten kun on 200h mittarissa, niin vähintään kiertokanki + rungonlaakerit. Sitte joutuuhan noita kytkin levyjä ja kaikkea mahollista muuta kulutusosaa vaihteleen... Ja nelareissahan esimerkiksi nuo mäntien hinnat on jotain aivan omaa luokkaansa, kun mäntä piikkiin +100, nelariin mäntä +200e.
Meillä vaihdetaan puolikkaaseen nelkkuun 2-4h välein öljyt 10-20h mäntä jnejne, hondan nelarin mäntä ainakaan maksa nuin paljoa, oisko ollut 150e mutta venoja menee...
21.1.2010 16:36
925cm saattaa olla korkea
Eiköhän se ole sopivan korkunen.
21.1.2010 18:05
riksa- kirjoitti:Mites tollanen Suzuki rm 250cc -08 mahtaa istua n. 185 pitkälle ja +90kg ? Istuin korkeus taitaa olla 925mm, joka pistää miettimään, onko liian matala? Toinen vaihtoehto olisi Ktm sx 250cc -08 joka pitäs olla aika paljon korkeampi, mutta suzuki kiinnostais enempi.
kyllä se istuinkorkeus riittää, mut suzukis on jalkatapit niin korkeella joka tekee seisaaltaan ajosta aika huonon tuntusta, että sen puolesta ktm mielummin.