Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
2.4.2009 17:47
Eikös tuohon Shineen pitänyt käydä lähes kaikki osat merkkipyöristä?
2.4.2009 19:05
kurseikko kirjoitti:Eikös tuohon Shineen pitänyt käydä lähes kaikki osat merkkipyöristä?
Toni I kirjoitti: Onneksi näissä kaikissa meidän merkeissä on paljon yhteensopivia osia keskenään ja monet kulutusosat saa tarvikkeena muilta merkeiltä.
2.4.2009 22:59
Toni I kirjoitti:Niinpä niin. Varaosatakuuta on mahdoton antaa tänä päivänä KENENKÄÄN! Sen verran maailman talous myllertää ympärillä. Tehtaat voivat yllättäin lopettaa toimintansa tai maahantuontiliikkeet tekevät kuprun, jne....
Ostaa tunnetulta valmistajalta kunnon pyörän(ktm,yamaha,honda.jne)niin varmasti saa varaosiaki vielä neljän vuoden päästä.
2.4.2009 23:20
SPRITE-- kirjoitti:Toni I kirjoitti:Niinpä niin. Varaosatakuuta on mahdoton antaa tänä päivänä KENENKÄÄN! Sen verran maailman talous myllertää ympärillä. Tehtaat voivat yllättäin lopettaa toimintansa tai maahantuontiliikkeet tekevät kuprun, jne....
Ostaa tunnetulta valmistajalta kunnon pyörän(ktm,yamaha,honda.jne)niin varmasti saa varaosiaki vielä neljän vuoden päästä.
Nii ja ku ostat sen uuden KTM:n niin sillä samalla rahalla saat ostettuu yhden Shinen ajoon ja kaks samanmoista vielä varaosiks.
2.4.2009 23:22
Ja merkkipyörissä huoltovälit ovat pikkusen lyhempiä. Shinellä voi ajaa ja ajaa.. Kait?
3.4.2009 0:13
Huoltoväli lyhenee lähinnä ecponentiaalisesti viritysasteen kasvaessa... jos haluaa vään harrastepöristellä polkuja, on joku Shine tms. parempilaatunen kinkki varmasti hyvä ratkasu. Mutta kisoissa voi ruveta pikkasen peltosuorila korpeemaan, kun pysyy mutkassa mukana mut suoralla se kotari on kerinny seuraavaan jarruun siinä kun oot ite suoran puolivälissä... Taa joku CC-missä ainoostaan A jaksaa painaa täysiä lähdöstä maaliin, voi joku vähempi väsyttävä kinkki olla tosi "pop".
3.4.2009 12:14
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 15.11.2009 12:56, muokattu yhteensä 1 kerran
3.4.2009 23:06
Kylläpä näyttää lelu johki liikahtavan...
4.4.2009 18:00
Mitä tommoinen asiawing kustantaa?
Tuli vaan tässä mieleen kun mietiskelin oman pyörän arvoa.Uutena ostettu,10h ajettu ja tonnin edestä hiphop osia.Silti näillä markkinoilla pyörästä tuskin saa 3tontun pyynnillä kuin arkkupakastimia vaihdossa.Löytämällä hyvän käytetyn nelipuolikkaan saa varmasti rahoilleen enemmän vastinetta kuin uudella kinkillä.
Pyörää en ole enkä aijokkaan myydä,vaikka uus isolohko kawa on tulossa jossain vaiheessa.Vien sen mielummin mökille peltovehkeeksi kuin myyn sen roskahintaan.
4.4.2009 20:23
Juuri näin!
Takapiha on oltava riittävän iso kun alkaa harrastamaan kurapyöräilyä.
Ei tarvitse vanhoista ritsoista kerjätä lanttia vaan työntää muiden romujen joukkoon takapihalle.
4.4.2009 22:29
Trial kirjoitti:Juuri näin!
Takapiha on oltava riittävän iso kun alkaa harrastamaan kurapyöräilyä.
Ei tarvitse vanhoista ritsoista kerjätä lanttia vaan työntää muiden romujen joukkoon takapihalle.
Asiallinen postaus.
5.4.2009 0:18
MCL:ltä hyvä pointti, mut ainoo vika tossa lähestymistavassa on, että vuodne käytettyyn kisapeliin joutuu aikas suurella todennäkösyydellä seuraavan vuodne aikana upottaa yhen kokonaisne kinkin hinnan huoltoremppoihin, sen jälkene arvoo on taas tonnin vähempi ja kinkistä saa sentään vielä jotain myydessäänkin. Ja kun noittne kinkkien huolto ja ylläpito ei tuu maksaan paskaakaan. No en mä shinestä tai asiawingistä tiedä, mut esim. Skaihin tais menä kolmet jarrupalat 100h:iin ja maksaa 4r/pari, rattaat oli vissiin 4e etene ja 16e taakse ja 170h ajolla ei saanu kun yhden eturattaan vaihtokuntoon. Ainut mikä makso ihan rahaakin, oli muovit. Hinta oli jotain 70e laatumuoveista ja Skain muovit oli aika paskaa - paikoin oikein sitkeetä ja sit jotain murtua napsahti, eli ei ollu sekotettu kunnolla. No mä lykkäsin jampin muovit siihen, ei tarvinnu enää ravata Maahatuojalla muoveja hakemassa.
5.4.2009 3:19
Koitanpas nyt vastata highwaymaninä kapakka illan jälkeen.
Mihin saat 4 tonnia katoamaan huoltoremppoihin.Mitään ilmajäähy kinkkiä ei kannata edes tuoda kesutteluun,koitan nytt vrt asiawing ja muita nelipuolikkaita.Mäntä,venttiilit,nokkaketju ja kiertokanki,petilaakerit ovat käytännössä ainoat harrastelijan kukkarossa kuluvat osat.Ainoastaan ensinmäinen noista on aiheellinen alle 100h,muilla jos ei pääse yli 200h niin kyseessä on vetomies/huonosti kohdeltu pyörä.Muutenkin toi varaosapolitiikka on semmoinen että maahantuoja vetää törkeesti välistä,esmes oem venttiilit on jotain alta 20 taalaa kappale jenkeissä ja kiertokankikaan ei paljoa kustanna.Hyvää noissa kinkeissä no se että japsien maahantuojat joutuvat pakostakin luopumaan suomihinnoistaan.
Mun mielestä noi asiawing videot näytti aika nuhaiselta,pyörä kuulostaa ruohonleikkurilta ja mitään ei juuri tapahtunut.
Sattuipa tommonen video katseltavaksi.Siinä minuutin kohdalla huomaan kuinka paljon pyörässä on paukkua ja paljonko sitä oikeasti tarvitsee.
Tää on kuitenkin ihan turhaa,vähän smaa kuin yrittäisi selittää maahanmuuton huonoja puolia hipeille,kaikki menee ohi ja vastaukseksi saa jotain paskaa millä ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa.
5.4.2009 8:26
Nyt et tainnut lukea ihan ajatuksella alkuun tota mun kirjotusta. Siis kun meet ostaan vuoden vanhan nelipätkän, et sä tiedä millä kohtelulla se on ollu ja tuskin siihen myyntiä varten on kaikkee sun tähtes uusittu. Et ei se niin ihmeellinen asia ole, jos vaikka joutuu vaihdelaatikkoremppaakin tekemään. Kaasarin luisti voi hyvin olla jo vaihtokunnossa, helposti 150e. CRF:ään makso sitä paitsi kampura n. 500e. Ja kyl sä tiiät et ketjut maksaa sen satasen, japsien rattaat on ihan eri hintaluokassa, kuten jarrupalat ja kaikki muutkin osat. Jos esim. cdi menee, on usein saman hintaista ostaa sit tarvike-säädettävä, kinkkeihin taas joitain kymppejä. Yks huolellinen kaatuminen, syyläri rikki ja japsiin maksaa 300-700e, taitaa olal hinta näille Tonin merkeille samaa kuin kinkkeihin yleensä, eli lk. 100e?
Kyllä mä MCL luulen et säkin tiedät tän harrastuksen kalustokulut, eikä mun tarvii niitä enempää selittää. Ja se vuoden vanha tarvii korjata samoilla osilla kuin uusikin. Erot kuluissa on ihan fakta, ainakin niin kauan kun kinkkimaahantuojat ei ala hilaan varaosahintoja ylöspäin. Voin sanoo et mulla ainakin jäi Skailla ajaissa useita tonneja enempi säästöön, kuin aikaan sitä ennen. Se on ihan selvä, että menot kasvaa paljon nyt, kun ostin taas oikeen kisapyörän. Ei heti, kun ostin uuden, mutta vuoden päästä tilanne on jo toinen.
5.4.2009 19:38
Ittellä ei oo mitään kinkkimopoja vastaan, mutta ei noita varaosia japseihin oikee Suomesta kannata ostaa. Jenkeistä kampura 250e ja ketjut,rattaat 120e. Ja nää on sellattia osia että tietää kun ne aikoo vaihtaa nii ei 1-2vk postituskaan haittaa.
Ja itte moposta sen verran että vaikken ostamassa ookkaan niin aika paljon käyn katteleen tätä ketjua ihan mielenkiinnosta. Tommonen AW on varmasti hyvä pyörä harrastelialle tehotkin varmasti riittää suurimmalle osalle. Ihan hyvin näytti videoissakin menevän.
Ja MCL ei näitä varmastikkaan ole tarkoitettu crossin kärkikuskeille