Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
4.7.2013 18:20
eikös kolmesatasella aja männällä reilusti enemmän kuin 50 tuntia?
4.7.2013 19:19
jo, no varmuuden vuoksi vaihdoin kun ei sitä tiedä varmuudella miten ent. Om. sitä pyörää pitänyt. No tietääpä ainakin nyt kokemuksen kautta kuinka kauan uskaltaa huolettomasti ajella. Eli seuraavan kerran jos sitä sen satasen kohdalla alkais vaihteleen. Hartsa88 oliko yks niistä pahveista mallia sanomalehtipaperi?
4.7.2013 21:53
CRhonkkeli kirjoitti:Hartsa88 oliko yks niistä pahveista mallia sanomalehtipaperi?
Kyllä. Kasasin oman pyörän paksuimmalla.
4.7.2013 22:49
Alatiiviste pitää olla kotarin mukaan niin paksu että yläkuolokohdassa männän reunan ja pytyn taso on 0-0.1mm. Ite ajoin testimielessä ekalla männällä 171tuntia motul 800 2,5% eikä männässä ollu ohipuhallusta vielä yhtään...
5.7.2013 0:24
FMF kirjoitti:Rupes piikki tänään yhtäkkiä täydestä laulusta oireilemaan niin, että randomilla alkaa bogailemaan ehkä kolme kertaa kierroksen aikana. Bogi loppuu, kun päästää kaasun ja sen jälkeen toimii taas hetken. Aiemmin toiminut normaalisti, eikä mitään oo muutettu, joten ainoa vaihtoehto lienee roskaa kaasarissa, tai polttoaineensuodattimessa? Läpät vioittuneet? Ei kai tuo sähkövikaa voi olla?
Mulla vastaava vika oli hiekanmurunen, joka imeytyi pääsuuttimeen, kun antoi hanaa. Löysätessä se kai putosi takaisin pohjapropun pohjalle ja taas riitti kakkua. Toinen mahis voisi olla joku ongelma kohoissa niin, ettei bensaa vain tule suuttimille tarpeeksi.
5.7.2013 9:17
Anssi_L kirjoitti:Mulla vastaava vika oli hiekanmurunen, joka imeytyi pääsuuttimeen, kun antoi hanaa. Löysätessä se kai putosi takaisin pohjapropun pohjalle ja taas riitti kakkua. Toinen mahis voisi olla joku ongelma kohoissa niin, ettei bensaa vain tule suuttimille tarpeeksi.
Näyttäs siltä että kaasuttimen purku ja putsaus auttoi.
7.7.2013 21:43
vaihdoin tuon 0,2mm pahvin pois ja uusi
0,5mm tilalle. Olin havaitsevani tolla ohuella pientä tihkuamistakin pakopuolelta. Uus kysymys, onko kukaan kokeillut tohon 300excen 300sx kantta ja syttyboksia?! Ihan vaan mielenkiinnosta kun eivät ilm. Kovin paljoa maksa.
8.7.2013 19:36
Onko linkun laakerit tiensä päässä, mikäli pyörä on pukilla ja takarenkaasta nostaessa tuntuu pystysuunnassa välys? Tapahtuuko jotain radikaalia, mikäli en niitä heti vaihda, vaan ajan höntsäenduroa/mökkiajoa esim. seuraavaan öljynvaihtoon asti (pari tuntia) ?
8.7.2013 19:54
Katoppa iskarin holkkien kunto eka!
8.7.2013 20:16
-JeSu- kirjoitti:Onko linkun laakerit tiensä päässä, mikäli pyörä on pukilla ja takarenkaasta nostaessa tuntuu pystysuunnassa välys? Tapahtuuko jotain radikaalia, mikäli en niitä heti vaihda, vaan ajan höntsäenduroa/mökkiajoa esim. seuraavaan öljynvaihtoon asti (pari tuntia) ?
Kokeile iskarin ylä / alapää ettei niissä ole sitä välystä, ja jos nostelet takarenkaasta pystyt helposti kyllä tuntemaan missä se klappi on.
Ja sitten oma kysymys eli mikä on kun kaasu "jumittaa" hetkellisesti? Kaasu kahva, luisti oli putsattu eikä ollut sieltä vissiin kiinni, ja vaijeri näytti hyvältä sen mitä sitä näkee. Ja hassuintahan on se että teki tämän 2 kertaa aivan samassa paikassa
eikä kertaakaan missään muualla
Ekalla kerralla ei sattunut mutta toisella sitten lähti vehkeet oikeen huolella käsistä... eli siis putsasin nuo osat noiden kertojen välissä ja ei näemmä ollut vaikutusta asiaan
No nyt sitten hommaan ainakin uuden vaijerin, kahvan ja kaasarin putsaan huolella.
8.7.2013 20:40
Ettei vaan olis kaasukahvan vaijeri liian tiukalla (mutkaan tullessa käännät tankoa -> kaasuvaijerissa ei välystä -> tuntuu kuin kaasu hirttäisi kiinni)? Itsellä joskus kävi skootterin kanssa noin, kaasu hirtti kun tangon käänsi oikealle oikealle tappiin.
8.7.2013 20:52
Juu ei ole. Toiminut jo 50h ilman tommosta vaikka tarkistellu oonkin sitä, eikä ollut mutkassa vaan hyppyrissä tai siis ennen sitä
Jumittaa siis ihan täyskaasulle ainakin sen verran kovaa se lähti käsistä
Ja siis se jumittaa hetkellisesti, eli heti kun vähän pääsee tärähtämään niin toimii taas.. Noh jos se olis vaan jotain p*skaa kaasarissa
8.7.2013 21:41
-JeSu- kirjoitti:Onko linkun laakerit tiensä päässä, mikäli pyörä on pukilla ja takarenkaasta nostaessa tuntuu pystysuunnassa välys? Tapahtuuko jotain radikaalia, mikäli en niitä heti vaihda, vaan ajan höntsäenduroa/mökkiajoa esim. seuraavaan öljynvaihtoon asti (pari tuntia) ?
Joskus niissä on klappia vaikka joka perkeleen holkki ja laakeri on uusia. Jos klappia on takapyörän kohdalla tyyliin sentti, kannattaa jo huolestua. Tietty jos pienempikin välys ilmestyi esim. sen jälkeen kun pyörä seisoi kuusi kuukautta, voi olla aihetta pikaiin toimenpiteisiin (koska siellä oli ruostetta joka sitten kului pois ja nyt pinnat ovat kuopilla ja neulat soikeita).
8.7.2013 23:40
Morjes, onko kokemusta tällaisesta varaosapuljusta britanniasta
https://www.motorcyclespareparts.eu/home.aspx hinnat vaikuttaa kohtuullisilta? Mainostaa myyvänsä alkuperäisosia ja aika hyvät varaosakatalogit.
9.7.2013 12:26
Nojoo, eiks noi oo aika normaalihintoja? Miksei tuolta tilais kun Paypal kerran maksutapana. Lisää turvallisuutta aika paljon.
Ite ostan yleensä Hondaan alkuperäisosat ihan maahantuojalta. Lähestulkoon samaan hintaan saa.