Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

28.12.2010 0:04

wolvie kirjoitti:Pitäisi löytää 85cc kottaraiseen säädettävät kahvat (kytkin ja jarru). Alkuperäisiä ei saa säädettyä riittävästi. Jenkkilästä löysin joskus kuukausi-kaksi sitten firman joka noita valmisti, mutta nyt kun niitä pitäisi saada en löydä sitä firmaa millään.


Löytyipäs se saitti, eli ASV. Samalla löytyi ARC. Onko kellään kokemusta noista kahvoista?

Aika rouhean hintaisia tuntuisi olevan. ASV:n F1-sarja $50/kpl ja C/5 reilusti kalliimpi. ARC:llä tuntuisi hinnat olevan alkaen $60.

28.12.2010 14:41

Mulla on kummassakin pyörässä ARC:in kahvat ja no, ne toimivat (vähemmän klappia ja kivempi tuntuma kuin vakiokahvoissa, plus tietysti sarana joka parantaa kahvan selviämisennustetta lipoissa). Toisessa on vielä kykänä oisko toi RC8 jota en suosittele. Sekin toimii kuten luvattu, mutta sen kanssa on helvetinmoinen jumppa jos pitää esim. vaihtaa toiseen stongaan.

1.1.2011 0:14

Se olisi taasen vuosi vaihtumassa, eli aika maksaa seurojen jäsenmaksut, ratojen kausikortit ja moottoriliiton lisenssimaksut...

Hyvää uutta vuotta kaikille ja turvallisia ajotunteja vuodelle 2011!

1.1.2011 0:59

Kiitos samoin wolvie ja kaikki muutkin täällä tutuiks tulleet.Hyvää ja vauhdikasta 2011!!-timppa heikkilä

1.1.2011 11:54

Tiiättekö ton honda crf150 huolto väleistä mitään ja mikä kokonen pyörä on?? Ite oon jotain reilu 160cm ja painan noin 55-58kg. Kattelin tuolta konejönnin sivuilta vähän osia ja aika kalliilta näytti männät, tiivisteet yms. Varmaan halvemmallaki saapi jostain.

Niin ja onko crf150rb erillainen ku 150r?

Auttakaas avutonta ensimmäiseks kunnon crossiks tuota nyt kattelin tossa.

1.1.2011 13:58

Se on kasivitosen kokonen, käy koeistumassa. Huoltoväleistä en tiedä kun kyseistä pyörää en ole omistanut, kaverin laitetta oon kokeillut, aika makeesti tuntuis alhaalta potkivan ja huipputehojakin saadaan kuulemma oikeella putkella, tosin äänet sen mukaset. Oisko toi R racing, mutta siis rb on isoilla pyörillä (19/16), r pienillä (17/14), sulle ehottomasti rb. Mutta jos vielä kasvat niin pieneksi toi käy äkkiä, yli 165cm pitkän ei kannata ton kokosella pyörällä oikein enää ajaa.

1.1.2011 17:12

No aivan varmasti vielä kasvan tästä, ja voi olla et pieneks jää. Vaan ei oo näitä nelitahteja taija kauheesti "vähän isompia" kun sitte seuraavat taitaa olla jo ihan isoja pöriä. No pitää katella sitä sitte.

1.1.2011 17:36

Taidat olla pituuden suhteen juuri sillä rajalla jossa kassari alkaa jäädä pieneksi ja iso pyärä on vielä liian iso. Noita isoja pyöriä saa kyllä aika kivasti madallettua. Ehkä kannattaisi harkita esimerkiksi madallettua piikkiä.

Muistaakseni KTM:n 2007 mallin piikki oli jo valmiiksi pari senttiä matalampi kuin uudemmat ja siihen kun vielä laittaa matalamman satulan niin lähtee vielä pari senttiä pois. Edellisten lisäksi vielä jousituksen säädöillä saa vähän pudotettua.

1.1.2011 17:48

Joo. No pitää neuvotella isukin kanssa tosta 2-t pyörästä, ku mieluummin ostas nyt 4-t pyörän ja sitte ku täytän 16 nii 2-t piikki. Kotkan kuiteski saa samalla hinnalla ku ton crf150 mitä nyt oon katellu.

1.1.2011 19:04

Piikkiä suosittelin siksi, että se on ainakin meidän likalla osoittautunut erittäin oivaksi valinnaksi. Syynä tähän on se, että piikki on noin 10kg kevyempi kuin puolikas. Tuo painoero ei kuulosta kovinkaan isolta, mutta silloin kun pyörä on pikkasen liian iso ja jalat ei yllä hyvin maahan niin tuo 10kg erolla on käytännössä todella iso vaikutus.

Piikki ja puolikas, ainakin kottaraisissa, on saman kokoiset.

Pönttö

4.1.2011 18:54

Mistä noita kastelukannu tyylisiä bensapönttöjä löytyy? Se missä täyttöaukko on korkilla suljettavissa ja kärsän päähän saa myös tötsän?
-kiitos

4.1.2011 19:21

Bensagallonoista puheenollen onko kellään käytössä tällaista Tuff-Jug-kannua? http://www.tuffjug.com/

Yli 50€ noista saa maksaa, eli aika hintava on, mutta lieneekö hintansa väärti..?

4.1.2011 19:37

Noi jenkkityyliset bensakanisterit (http://www.lineonedist.co.uk/pics/produ ... pwhite.JPG) on ainakin omasta kokemuksesta aika hankalia käyttää, varsinkin täytenä kaatoasento on tosi hankala ja se letku vääntyilee ja lipsuu löysänä pois reijästä (tuttu tunne? :lol: ). En siis suosittele.

Tällänen on ollut tankkaamiskäytössä hyvä (bensat on sitten kuljetuksen ajan jerrykannussa) ja hintakin kohdillaan:
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1714

4.1.2011 22:32

Kätkäläinen kirjoitti:Bensagallonoista puheenollen onko kellään käytössä tällaista Tuff-Jug-kannua? http://www.tuffjug.com/

Yli 50€ noista saa maksaa, eli aika hintava on, mutta lieneekö hintansa väärti..?

Mulla on vähän aikaa ollut ja olen ollut kannuun tyytyväinen. Tukevaa tekoa, ei roisku bensaa tankatessa ja tankkaus käy todella nopeasti. Kannu kun on kulmikas niin ei vie todella vähän tilaa ollakseen 20 litran kannu. Ei ole ikävä vanhaa tavallista 10l bensakanisteria.

5.1.2011 2:25

pan51 kirjoitti:
Kätkäläinen kirjoitti:Bensagallonoista puheenollen onko kellään käytössä tällaista Tuff-Jug-kannua? http://www.tuffjug.com/

Yli 50€ noista saa maksaa, eli aika hintava on, mutta lieneekö hintansa väärti..?

Mulla on vähän aikaa ollut ja olen ollut kannuun tyytyväinen. Tukevaa tekoa, ei roisku bensaa tankatessa ja tankkaus käy todella nopeasti. Kannu kun on kulmikas niin ei vie todella vähän tilaa ollakseen 20 litran kannu. Ei ole ikävä vanhaa tavallista 10l bensakanisteria.


itellä on kans käytössä ja onhan se ihan törkeen kätevä kannu!
gncc kisoissa ihan ehdoton!
semmone miinus et ei käy uuteen yamahaan eikä kuulemma kotkaan..
tankki korkin kohdalta niin matala et kärsä ottaa kiinni ennenku aukasee "hanan".
itse pääsin ongelmasta kun hain puuilosta kumisen vetokoukun korkin porasin 35mm reijän ja hieman lyhensin sit vaa tumppasin sen "holkin" siihe kannun nokkaa nii nyt toimii jopa paremmin kun on kumia tankin reikää vasten nii ei pääse edes hajut pihalle : )