Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

30.6.2013 14:26

Mikäköhän tuli kotarin piikkii kun kiertää vielä hetken kun päästää kaasun? Eli kierrokset jää leijumaan. Tämä tapahtui ylä- ja alamäessä. Kaasukapula ei rahise ja palautuu hyvin. Missäköhän mahtaa olla vika? Vika tuli esiin ajosession lopussa.

Sitten onko normaalia että käynnistyspoljin ei palaudu iha ylös asti kun polkasee?
Viimeksi muokannut 8ade8 päivämäärä 30.6.2013 21:29, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Huolto & korjaus

30.6.2013 20:08

Eihän keltään sattuis löytymään Suzuki RM-Z 450 -09:iin sopivaa takahäkkiä ja änkkäriä nurkista? :roll: Tai jos tiedätte jonkun, jolla saattais olla niin ilmiantakaa minulle!

Tv nimim.: Etukautta Ympäri

Re: Huolto & korjaus

30.6.2013 22:57

Kytkinkoriin on kulunut pienet urat ja kytkin ei irroita kunnolla. Millähän nuo urat kannattaisi hioa pois, ajattelin seuraavan öjlynvaihdon yhteydessä sen tehdä.

Re: Huolto & korjaus

1.7.2013 1:08

Miten ois vaikka viila? Kannattaa sit kyl alkaa säästään uuteen kytkinkoriin, viilaus aika hetkellinen ratkaisu.

Re: Huolto & korjaus

1.7.2013 12:11

OA243 kirjoitti:Miten ois vaikka viila? Kannattaa sit kyl alkaa säästään uuteen kytkinkoriin, viilaus aika hetkellinen ratkaisu.


Thx. Pitäisikö suunnitella esimerkiksi Hinsonin kytkinkorin hankkimista, vaikkapa tuosta:

http://www.ebay.com/itm/Hinson-Racing-B ... d3&vxp=mtr

Mitenkäs sitten, minkälaiset levyt ja jouset tuon kanssa kannattaisi hankkia, vai pärjääkö alkuperäisillä? Jostain foorumilta muistaakseni luin, että Kawasaki KX250:n (2000) levyt ja jouset sopisi myös tähän kytkimeen ja olisi paremmat kuin alkuperäiset?

Re: Huolto & korjaus

1.7.2013 16:58

8ade8 kirjoitti:Mikäköhän tuli kotarin piikkii kun kiertää vielä hetken kun päästää kaasun? Eli kierrokset jää leijumaan. Tämä tapahtui ylä- ja alamäessä. Kaasukapula ei rahise ja palautuu hyvin. Missäköhän mahtaa olla vika? Vika tuli esiin ajosession lopussa.

Sitten onko normaalia että käynnistyspoljin ei palaudu iha ylös asti kun polkasee?


Kuulostaa ilmavuodolta... kenties sylinterin alatiiviste vuotaa tai kannen tiiviste tai miksei vaikka magneeton puolen stefa... tai kaasutinta kiinni pitävät klemmarit on löystyny ja imee sieltä, myös voi olla ilmanputsarin boksin kumissa halkeama.

Re: Huolto & korjaus

1.7.2013 18:17

-JeSu- kirjoitti:Thx. Pitäisikö suunnitella esimerkiksi Hinsonin kytkinkorin hankkimista, vaikkapa tuosta:


Mulla on ollut yksi tuollainen Hinsonin kori, ja se ainakin toimi hyvin. En ole kuullut niistä juurikaan valitusta, ja kestää varmasti ihan eri lailla kuin joidenkin pyörien joissain vuosimalleissa tehtaalta tulevat kiillotetusta kananpaskasta tehdyt korit.

Re: Huolto & korjaus

1.7.2013 19:28

Anssi_L kirjoitti:
-JeSu- kirjoitti:Thx. Pitäisikö suunnitella esimerkiksi Hinsonin kytkinkorin hankkimista, vaikkapa tuosta:


Mulla on ollut yksi tuollainen Hinsonin kori, ja se ainakin toimi hyvin. En ole kuullut niistä juurikaan valitusta, ja kestää varmasti ihan eri lailla kuin joidenkin pyörien joissain vuosimalleissa tehtaalta tulevat kiillotetusta kananpaskasta tehdyt korit.


On vaan niin perkeleen kallis, että tekisi mieli testata esim. tuota:

http://www.24mx.fi/motocross/p%7C954/ky ... kimet/k10/

Tuohon sitten kaveriksi 2000-vuoden KX250:n kytkinsetti (levyt ja jäykemmät jouset), ainakin jossain foorumeilla tuota suositeltiin RM:n kytkimen parantamiseksi. Mitä tekee kytkimen vaimenninkumit, en niitä räjäytyskuvasta löytänyt? Jos ostan uuden kytkinkorin, kannattaako ne uusia?

Re: Huolto & korjaus

1.7.2013 19:53

Suzukiin on ehdoton hankinta proxin teräs kytkin kori, hinssoni myös aivan loistava mutta törkeesti hinnoiteltu.

Re: Huolto & korjaus

3.7.2013 20:24

Exc 200 -08 hyytyi ajosta niinkuin olisi bensa olisi loppunu, mutta ei anna enää kipinää, 3 eri tulpalla kokeiltu. Onko kellään ollu vastaavaa vikaa?

Re: Huolto & korjaus

3.7.2013 21:33

Puola sökönä? Sen jälkeen kannattee staattori tsekata.

Re: Huolto & korjaus

4.7.2013 10:38

-JeSu- kirjoitti:
Anssi_L kirjoitti:
-JeSu- kirjoitti:Thx. Pitäisikö suunnitella esimerkiksi Hinsonin kytkinkorin hankkimista, vaikkapa tuosta:


Mulla on ollut yksi tuollainen Hinsonin kori, ja se ainakin toimi hyvin. En ole kuullut niistä juurikaan valitusta, ja kestää varmasti ihan eri lailla kuin joidenkin pyörien joissain vuosimalleissa tehtaalta tulevat kiillotetusta kananpaskasta tehdyt korit.


On vaan niin perkeleen kallis, että tekisi mieli testata esim. tuota:

http://www.24mx.fi/motocross/p%7C954/ky ... kimet/k10/

Tuohon sitten kaveriksi 2000-vuoden KX250:n kytkinsetti (levyt ja jäykemmät jouset), ainakin jossain foorumeilla tuota suositeltiin RM:n kytkimen parantamiseksi. Mitä tekee kytkimen vaimenninkumit, en niitä räjäytyskuvasta löytänyt? Jos ostan uuden kytkinkorin, kannattaako ne uusia?
en tiedä muiden kokemuksista, mutta mää en enään noihin twentyn osiin koske. Yhen sarjan öljynsuodattimia tilasin talvella kawaan ja kaikki suodattimet oli kun tarhassa koottuja, ihan eri kokosia ja epäsymmetrisiä ykskään ei paikalleen sopinut. Kyllä se kori maksaa ittensä takasin jos toi twenty lahoo muutaman H:n sisään verrattuna esim proxiin joka varmasti kestää pitkään.

Re: Huolto & korjaus

4.7.2013 15:52

Tuli vaihedettua mäntä tohon 300exc. Eka männälle tunteja 50 ja mäntä kyllä näytti melkein uuden veroiselta. Ei ohi puhallusta, naarmuja ei mitään. Uusi mäntä OEM(vertex) ja I kokoa, eli olikose nyt 71,925 tjsp.

Noh, asiaan. Eli hain moto24:sta tämän mäntäsarjan ja myyjä antoi mukaan alatiivisteen joka oli REILUSTI tuota ensimmäistä sylinterin alatiivistettä ohuempi. Latoin tiivisteen paikalleen ja heti tuntui, että aivan kuin ois puristukset vähän tiukempia kuin tolla entisellä paksummalla tiivisteellä.. Tuskin ne nyt merkkiliikkeessä semmosta tiivistettä antaa, että menee vehkeet rikki. :eek: Kait tuota uskaltaa ja saa käyttää? :s Ei tullut sitä mitattua kun ei semmosia vehkeitä ole, mutta äkkiseltään sanoisin, että jonkun 0,2-0,3mm oli paksu tuo uusi pahvi.

Eka potkulla lähti muuten käymään ja annoin tyhjäkäynnillä käydä koneen eka kuumaksi ja sitten vasta rupesin antaan kaasua reilummin. Tuntui ottavan herkemmin kieroksia kuin ennen remppaa.

Re: Huolto & korjaus

4.7.2013 17:12

Enemmän puristuksia tietenkin. Tuskin se nyt rikki menee, mutta enduroa varten paksumpi olisi kyllä parempi.

Mitenkä sen männä jo 50h jälkeen vaihdoit? Tuolla pyörällä ajelisin ainakin 2x määrän.

Re: Huolto & korjaus

4.7.2013 18:08

CRhonkkeli kirjoitti:Tuli vaihedettua mäntä tohon 300exc...

En tiedä mitä kolmesatasen mäntäsarjan mukana kuuluisi tulla, mutta kun kakspuokkiin osti mäntäsarjan niin siinä tuli täydellinen yläpään tiivistesarja mukana. Lisäksi niitä sylinterin alapahveja oli ainakin viisi eripaksuista.