Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

27.11.2010 23:55

Jay_|P kirjoitti:
OA243 kirjoitti:http://www.vurbmoto.com/theatre/1101/250-mod-uncut/

Ei hitto tota paniikkikaasun määrää. :DD Onko tää nyt sitten joku Barcia-ilmiö, en suomessa oo havainnu tällästä tyyliä oikeestaan kellään että vedetään koko ilmalento rajotinta vasten. Eihän tosta oikeasti mitään apua ole jos ei takakorkeet oo lähössä ja kone vaan kärsii.
Ei onneks ton videon jälkeen tullut yhtään mieli mennä ajaan yli 2kk tauon jälkeen. :roll: Tollasia ratoja kun saatais suomeen. Jos ei muuta niin ainakin sattuu kunnolla kun vetää lipat noista vauheista.


No prkl toi Nokian rataprofiili ois sen verran jenkin olonen että vois päästä ihan oikeesti ajamaan lujaa, mutta kuulin huhua ihan luotettavan olosesta lähteestä että päättäjät on vetäny tuet pois radan pinnotuksen osalta. On meinaan 2 step uppia ja +20m pöytää, pitkä rytmisuora ym. Nyt siellä on sitten isolla rahalla tehty pohja motocrossradalle mutta tommonen savimaa, että on vähän kun betonilla ajais. Toivottovasti nyt saisivat vaikka keväällä tonne kamaa että pääsis oikeesti ajamaan.

28.11.2010 1:18

joo ennoo käynyt edes kattoon sitä yli vuoteen. toivottavasti saisivat sen nyt ajettavaan kuntoon. se olis kaikenlisäks vielä ihan lähellä 8)

Palovuoren moottorirata hanke

28.11.2010 21:51

Muuten, käykääs kannatuksen vuoks tuolla http://www.rannikkoseutu.fi/cs/Satellit ... ToHomepage äänestämässä radan puolesta. Siinä oikeessa reunassa ku vetää vähän alas.
Näytetään päättäjille että rataa tarvitaan, nyt jo parisataa ääntä puolesta. :)

29.11.2010 2:13

Ääni annettu, vaikka realistina en uskokaan sen mitään vaikuttavan.
Mutta kyllä Mansestakin tukee Turkkuseen tulee kun on saman lajin immeisistä ja harrastuksesta kyse ;D
About kaikki tutut jo käyny.
Se tässä offiporukassa on hienoo kun niin monet perinteiset rajat unohtuu aina kun on tosi kyseessä ja onhan tuo päätös nyt niin perseestä ja käsittämätön kun olla voi. Yksi verbaalisesti lahjakas ihminen pytyy selvästikin käyttämään sitä niin väärin ettei pysty ymmärtämään kuinka jaksaa, miksei käyttäs energiaansa vaikka rikastumiseen, luulis et KHO:n kun pystyy vakuuttaan noin sais vaikka kuun taivaalta halutessaan.

30.11.2010 3:02

OA243 kirjoitti:http://www.vurbmoto.com/theatre/1101/250-mod-uncut/

Ei hitto tota paniikkikaasun määrää. :DD Onko tää nyt sitten joku Barcia-ilmiö, en suomessa oo havainnu tällästä tyyliä oikeestaan kellään että vedetään koko ilmalento rajotinta vasten. Eihän tosta oikeasti mitään apua ole jos ei takakorkeet oo lähössä ja kone vaan kärsii.


Miksi nykyään joka hemmetin patista pitää sitä pyörää vääntää ja kääntää?saavutetaanko tällä jotain parempaa,vai mistä on kyse?

Tuossa videossa kohdassa 4:37 kawakuski yrittää jotain niksipirkkaa.Mikä tuon homman tarkoitus oikein on?
Se näyttää minun silmään todella typerältä.Onko tuosta jotain hyötyä?muutakuin se, kuinka vittumaiselta se näyttää :x

30.11.2010 8:56

zeizei125 kirjoitti:
OA243 kirjoitti:http://www.vurbmoto.com/theatre/1101/250-mod-uncut/

Ei hitto tota paniikkikaasun määrää. :DD Onko tää nyt sitten joku Barcia-ilmiö, en suomessa oo havainnu tällästä tyyliä oikeestaan kellään että vedetään koko ilmalento rajotinta vasten. Eihän tosta oikeasti mitään apua ole jos ei takakorkeet oo lähössä ja kone vaan kärsii.


Miksi nykyään joka hemmetin patista pitää sitä pyörää vääntää ja kääntää?saavutetaanko tällä jotain parempaa,vai mistä on kyse?

Tuossa videossa kohdassa 4:37 kawakuski yrittää jotain niksipirkkaa.Mikä tuon homman tarkoitus oikein on?
Se näyttää minun silmään todella typerältä.Onko tuosta jotain hyötyä?muutakuin se, kuinka vittumaiselta se näyttää :x


No tossa scrubaamisessahan on ideana se että päästäis hypyt matalammalla kovempaa vauhtia ylläpitäen ja saataisiin myös nopeammin takapyörä maahan ja vetämään, mutta sitä nyt voi sitten miettiä kuinka paljon ton mainitun kokoisessa hypyssä siitä on apua suhteessa siihen kuinka paljon se kuluttaa energiaa ja vaatii keskittymistä. (puhumattakaan siitä ettei toi kawa kuskin vääntö ollu mitenkään "oikeaoppinen") Ammattilaiset ton homman osaa, näitä youtube clippejä esimerkiks Stewartista ohittamassa scrubilla löytyy vaikka kuinka, näyttäis siltä että amatöörikuskit vetää ton homman vähän överiks, ja väittäisin tosiaan että Barciasta otettu mallia :D :http://www.youtube.com/watch?v=32_Dxu1UVGM
1:26-1:36, huomaa mistä tulee lisänimi "the wildchild". :D

30.11.2010 23:52

SMK) kirjoitti:Ääni annettu, vaikka realistina en uskokaan sen mitään vaikuttavan.


Äläs sano. Vähän ennen äänestyksen päättymistä oli n. 700 puoltoääntä. Kyllä se jo ehkä jotain vaikuttaa.
Juuri äsken luin että kunnanvaltuusto oli yksimielisesti puoltanut ratahanketta ja luovuttanut alueen käyttöön 20 vuodeksi ilman vuokraa.
Nyt vaan lupa-asiat kuntoon ja ensi vuonna rakentamaan. :)
Pakko vaan toivoo parasta ettei vaivu synkkyyteen ja laita pyörää myyntiin.

Joo, se on kyl hyvä et tää harrastus rikkoo kuntarajat ja yhdistää porukat. :D

1.12.2010 1:09

Oho, en o yhtään kerinny seuraan. Mutta jos vaikuttaa, on jo voitto.
Niin se vaan on että vaikka jossain nettikeskustelussa miekkaillaan, niin kyllä se Trial tai RR-harrastajakin pääsääntösesti ymmärtää asiat omin ja toisten suhteen ja hienosti porukka yhtä pitää kun on TOSI KYSEESSÄ!

6.12.2010 16:25

Missäs täällä pk-seudulla(mieluiten lähellä Helsingin Torpparinmäkeä(pohjois-Helsinki) voisi käydä mopon pesemässä? Lähinnä kyseeseen varmaan tulisi joku sisätiloissa oleva itsepalvelupesumesta. Tuleeko noissa jotain itkemistä kun moposta lähtee 20 kiloa savea?

Kuinka kylmässä ulkona (tai kylmissä halleissa/katoksissa) olevissa paikoissa saa vielä pestä? Eikös Ruskeasannan Shellillä ole tällainen?

6.12.2010 17:16

Anssi_L kirjoitti:Missäs täällä pk-seudulla(mieluiten lähellä Helsingin Torpparinmäkeä(pohjois-Helsinki) voisi käydä mopon pesemässä? Lähinnä kyseeseen varmaan tulisi joku sisätiloissa oleva itsepalvelupesumesta. Tuleeko noissa jotain itkemistä kun moposta lähtee 20 kiloa savea?

Kuinka kylmässä ulkona (tai kylmissä halleissa/katoksissa) olevissa paikoissa saa vielä pestä? Eikös Ruskeasannan Shellillä ole tällainen?


Me käydään pyörät pesemässä Ruskeasannan Shellillä. Ei ole kukaan tullut valittamaan. Siellä käy todella paljon crossiporukkaa pesemässä pyöriä.

En muista mikä on heidän pakkasraja aukiololle. Jostain tulee mieleen -5, mutta ei mitään havaintoa pitääkö tuo paikkaansa. Joskus olen sinne soitellut ja kysellyt onko pesupaikka auki.

6.12.2010 17:18

Kiitti tiedosta. Soitin Kontulan Nesteelle ja siellä on TI-halli jossa voi myös pestä mopon, kuulemma vaikka olisi kuinka kurainen. Ehkä käyn sen tässä viikolla tsekkaamassa.

7.12.2010 14:40

onko kellään kokemuksia prox:n männistä 250 2t laitteissa? kisakoneelta sais nyt halvalla proxia niin ajattelin tilata semmosen

7.12.2010 15:48

PKS kirjoitti:onko kellään kokemuksia prox:n männistä 250 2t laitteissa? kisakoneelta sais nyt halvalla proxia niin ajattelin tilata semmosen

hyvin on toiminu kolmannen proxin just laitoon kiinni tohon 250sx.

27.12.2010 0:19

Pitäisi löytää 85cc kottaraiseen säädettävät kahvat (kytkin ja jarru). Alkuperäisiä ei saa säädettyä riittävästi. Jenkkilästä löysin joskus kuukausi-kaksi sitten firman joka noita valmisti, mutta nyt kun niitä pitäisi saada en löydä sitä firmaa millään.

27.12.2010 1:28

http://www.youtube.com/watch?v=ZyhtwZppYKw&NR=1 Haha :D