Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

12.3.2009 17:29

Huippu teho 7340rpm ja rajoitin 8500rpm. Matalia lukemia. Tälläinen konehan voi vaikka kestää

13.3.2009 1:55

No enskaversioitten tehot liikkuu 32hp molemmin puolin ja isojen lekojen noissa lukemissa tai jonnin verran yli (viime testi 38-44hp), että ei toi nyt numeroiden pohjalta ainakaan mikään laama oo.

13.3.2009 3:49

Kyllä se aika laama on kun tehokkaimmista nelipuokeista penkitetään 50hv lukemia takapyörältä vakiona,toisaalta harva jätkä tarvitsee tollasia tehoja.On jotain saumaa kestävyydenkin suhteen noilla lukemilla.

Smk.Thumpertalkin jäsen penkitti täysin vakiosta klx450r 42hp renkaalta,sen jälkeen poistettiin kaikki kuristukset ja päästöjärjestelmät,kx450f putki vakio huilun tilalle ja seokset kuntoon,niin samasta dynosta 47hv.Että ei toi kyllä tehoissa pärjää isoille enskanelareillekkaan.

13.3.2009 8:34

laitteet (autot,pyörät)myydään tehoilla mut ajetaan väännöillä,ja jos alusta hyvä antaa anteeksi helposti -10 heppaa.

13.3.2009 9:58

Mä ajanki voimalla..

13.3.2009 11:00

..mutten taidolla.

Kyllähän tuokin liikahtaa eteen päin.

13.3.2009 11:30

Tuli mieleen tää: http://www.youtube.com/watch?v=L0VQykZBY7c
:lol: EI herneitä.

Pyörästä: Kyllä ottaisin jos en olisi köyhä inssi.

13.3.2009 11:54

Tossa se pointti aika hyvin tulikin, eihän kukaan oikeesti ajaa enskalekaa kiekat tapissa, eli huipputeholla. Ja se katti vaikuttaa eniten siellä. Taino, riippuu vähän putkenkin suunnittelusta. Shercossa se katti ei alhaalla haittaa ja kotarin akra (ei ole kilpi kiinni, mutta eikös akra ole juuri tuo, missä on se reilu 100mm sisätötterö pääsä?) vaan huonontaa alavääntöä, vielä enempi sitkeyttä. Jampissa se koko putki taas oli paska, uusimmissa katti vaikuttaa läpi kierrosalueen. KLX:stä en tiedä, mutta ennen muutoksia vakiona 42 pollea takapyörältä kuulostaa aika huimalta siihen nähden kuinka laama se on ajossa.

Ja noi huipputehot on muutenkin täyttä puppua, tehokäyrä tai vääntökäyrä edes kertoisi jotain. Ja ne pitäis lykätä samaan kuvaan ja integroida siitä vaihteiden välitykset huomioiden yli käytettävissä olevan kierroslaueen, sais edes teoriassa sen tiedon mikä peli oikeesti kukee eniten! Miettii vaan miks 32 pollea pikkunelari on ihan laama vs. 40 pollea iso... se vääntö/tehoKÄYRÄ HUOM!
Ja sit vielä sekin juttu, että saadakseen yhdellä silmäyksellä käsityksen kahden koneen välisistä eroita, pitäis ne esittää nopeuden funktiona optimivaihteella HÄVIÖIDEN OSUUS VÄHENNETTYNÄ.

Ehdotan Toni, että teette vaikka offiin ehdotuksen tuon 450:n testistä tai pyydätte markkinoitianne varten viime vuoden enskavertailunumeron mittausdatan tai vaikka vain kuvat, jos vaikka saisitte halvemmalla kuin jonkun niistä penkityksen.

Onnea Nurmijärvelle uudelle härpäkkeelle. Ja hyi hävetkää jos se teitin kuski hävii mulle :D

13.3.2009 14:06

8o
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 15.11.2009 12:52, muokattu yhteensä 4 kertaa

13.3.2009 16:40

SMK) kirjoitti:Ja noi huipputehot on muutenkin täyttä puppua, tehokäyrä tai vääntökäyrä edes kertoisi jotain. Ja ne pitäis lykätä samaan kuvaan ja integroida siitä vaihteiden välitykset huomioiden yli käytettävissä olevan kierroslaueen, sais edes teoriassa sen tiedon mikä peli oikeesti kukee eniten!
Ja sit vielä sekin juttu, että saadakseen yhdellä silmäyksellä käsityksen kahden koneen välisistä eroita, pitäis ne esittää nopeuden funktiona optimivaihteella HÄVIÖIDEN OSUUS VÄHENNETTYNÄ.


No sittenhän se meenee ihan direktiivin mukaan ;) Mites jos käy vain koittamassa mikä pyörä käy omaan käteen parhaiten

13.3.2009 18:51

No joo, menin jo vähän liian pitkälle :D
Aina välillä vaan tulee "vesilasi täyteen" kun siihen aikansa näitä huipputehohekumajuttuja ripsii.
Ja kun tää viikko on vielä kuunneltu samoja loruja autoista.

Toni, mä en ainakaan saa tossa kuvassa yhdestäkään numerosta selvää... käyrämuoto on aika muhkea. Skaissa ei noussu alhaalla noin yklös suhteessa keskialueeseen ja silti se nous ihan eri suuruusluokkaan kuin pikkuceriffi.

14.3.2009 22:04

Mihin katkesi Asiawingin ja kuskinsa hyvin alkanut taival tänään kisassa?

14.3.2009 22:40

Liikaa voimaa ja pitoa :itku: :roll: :P

Tarvikevannelukko(by Storm) petti kakkos EK puolessa välissä, vieden mukanaan venttiilin. Eli peli oli siinä kun ei päässyt mäkiä ylös.

Ykkös ek:lla Antti joutui jonottamaan jossain pienessä ojankinkareessa, josta johtui muutamat ylimääräiset sekunnit.

Päitsille tulee valetut tuplalukot! Ei enään koskaan kumipäällysteisiä tarvikelukkoja mihinkään vehkeeseen......

26.3.2009 14:27

Sielhän näky olevan sekä Asiawing että Shine menossa Päitsille.
Jännä nähä tuleeko tulosta? ;)

26.3.2009 18:55

Mua kiinnostaa jo se että pääseekö wingi kisan läpi, ei niinkään tulos... :roll: