17.4.2011 5:23
shadowknight kirjoitti:Selvis, että minun 2T jammussa on kova kromi pytty, nii noihinhan ei tietääkseni mikä tahansa mäntä passaa. Mitä mäntää minun pitäisi ostaa kromi pyttyyn?
17.4.2011 9:23
19.5.2011 16:39
19.5.2011 17:33
19.5.2011 17:52
mikulov kirjoitti:häh? ,et meinaa jättää yhtään välystä?? , ymmärsinkö oikein?
19.5.2011 18:55
Sportivee kirjoitti:mikulov kirjoitti:häh? ,et meinaa jättää yhtään välystä?? , ymmärsinkö oikein?
Oikeaa välystä tässä juuri haetaan, valmistaja ilmoittaa 66.8 sylinterin kooksi, eli A koon mäntä olisi ilmeisesti hieman alle 66.8? Kun eikös männän koko ilmoiteta niin että minkä kokoiseen sylinteriin se sopii eli männän oikea välys on huomioitu valmiiksi sylinteriin? Yamaha ilmoittaa männän koot vaan A std, B std, C std ja D std.
19.5.2011 19:13
timpax41 kirjoitti:Sportivee kirjoitti:mikulov kirjoitti:häh? ,et meinaa jättää yhtään välystä?? , ymmärsinkö oikein?
Oikeaa välystä tässä juuri haetaan, valmistaja ilmoittaa 66.8 sylinterin kooksi, eli A koon mäntä olisi ilmeisesti hieman alle 66.8? Kun eikös männän koko ilmoiteta niin että minkä kokoiseen sylinteriin se sopii eli männän oikea välys on huomioitu valmiiksi sylinteriin? Yamaha ilmoittaa männän koot vaan A std, B std, C std ja D std.
Eli kun sun sylinteri on 66,80,niin std mäntä on varmaan A,eli koko on 66,74,b,olis 66,75 jne.Koska yleensä 6-7 sadasosaa on hyvä välys.On huomattava,että myös pinnoite kuluu.A koko yleensä laitetaan uuteen tai juuri pinnoitettuun sylinteriin.Ensimmäinen vaihtomäntä on kooltaan b.
Huomasin juuri,että sun sylinteri on 66,83,niin esim.66,75 on ihan ok.8 sadasosaa on ihan jees.
19.5.2011 19:20
Sportivee kirjoitti:timpax41 kirjoitti:Sportivee kirjoitti:mikulov kirjoitti:häh? ,et meinaa jättää yhtään välystä?? , ymmärsinkö oikein?
Oikeaa välystä tässä juuri haetaan, valmistaja ilmoittaa 66.8 sylinterin kooksi, eli A koon mäntä olisi ilmeisesti hieman alle 66.8? Kun eikös männän koko ilmoiteta niin että minkä kokoiseen sylinteriin se sopii eli männän oikea välys on huomioitu valmiiksi sylinteriin? Yamaha ilmoittaa männän koot vaan A std, B std, C std ja D std.
Eli kun sun sylinteri on 66,80,niin std mäntä on varmaan A,eli koko on 66,74,b,olis 66,75 jne.Koska yleensä 6-7 sadasosaa on hyvä välys.On huomattava,että myös pinnoite kuluu.A koko yleensä laitetaan uuteen tai juuri pinnoitettuun sylinteriin.Ensimmäinen vaihtomäntä on kooltaan b.
Huomasin juuri,että sun sylinteri on 66,83,niin esim.66,75 on ihan ok.8 sadasosaa on ihan jees.
Eli oikea männän koko on ilmeisesti D? Pytystä ei löytynyt koon ilmaisevaa kirjainta, Tuolla Yamahalla on ajettu varmaan n.30000km joten on sylinerikin kerennyt jo kulumaan.
19.5.2011 21:23
19.5.2011 21:57
Sportivee kirjoitti:Googletin pari tuntia ja A koon pitäisi olla 66.75mm ja välys 0.055-0.06mm Eli jos ottais C koon männän niin välys olisi 0.06mm eli varmaan aika hyvä, D taitaa olla jo rajoilla että on liian tiukka.
23.5.2011 14:45
23.5.2011 20:24
motox95 kirjoitti:Mikä mäntä olis hyvä ja halpa piikkiseen kawaan? Miten paljo takomännällä ajelee enemmän ku normi?
Minkä kokoone sen pitääs olla ku kerra on vaihettu ennemmin?
25.5.2011 20:35
26.5.2011 18:57
26.5.2011 23:05
motox95 kirjoitti:Vielä että onko toi 53.96mm eli B-koko oikee, kun on kerran vaihettu mäntä? Ja kai toi koko pätee kaikissa merkeissä? Aloittelija kun oon