Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
14.6.2013 20:44
jo kirjoitti:on niihin jotain valmiina myytäviä virityksiä, mutta ihan käsinmomenttiin laittanut ku ei ko. työkaluja ole.
No joo... Pitää testata tuota momenttiavainta sillä 35nm voimalla ja suurinpiirtein samalla voimalla yrittää lenkillä vääntää noi mutterit... Ei varmaan kannata sitten niihin kahteen imupuolen mutteriinkaan momenttia käyttää ku ei kerta kaikkiin pysty..?
14.6.2013 21:31
Itellä on käytössä kyseistä hommaa varten katkastu lenkkiavain, jonka toiseen päähän hitsattu pultin kanta. Just mahtuu. Sen kanssa menee tietysti jonkin verran eri momenttiin, mutta senkin voi halutessaan laskea.
16.6.2013 13:41
Säätelin tuossa kotarin tyhjäkäyntiä kun ei jaksa käydä kun sammuu heti kun ei anna kaasua. Sitä tyhjäkäyntiruuvia sai kääntää sisään päin aika rutkasti ennenku rupes käymään tyhjäkäyntiä. No sitten alko kuuluu semmonen ihme raksutus kaasarista. Mikäköhän on kyseessä? Ei ainakaan ihan normaalilta kuulostanut. Mitäs pitäs tehdä? Pyörä on ktm 125sx 2012. Kiitos vastauksista etukäteen.
Viimeksi muokannut Jontti188 päivämäärä 18.6.2013 11:51, muokattu yhteensä 1 kerran
16.6.2013 19:45
Onko kellään näkemystä / kokemusta kannattaisko swingin laakereiksi laittaa kahden pitkän tilalle kolme lyhyempää neulalaakeria? Siis per puoli. Tuli vaan tämmönen aatos yks päivä mieleen, kun pähkäilin että saisko niiden käyttö ikää pidennettyä.
16.6.2013 21:20
ootteko purkanu pakoaukon säädintä kun käytätte pytyn hoonauksessa?
16.6.2013 21:22
r3iska kirjoitti:Onko kellään näkemystä / kokemusta kannattaisko swingin laakereiksi laittaa kahden pitkän tilalle kolme lyhyempää neulalaakeria? Siis per puoli. Tuli vaan tämmönen aatos yks päivä mieleen, kun pähkäilin että saisko niiden käyttö ikää pidennettyä.
Tuosta laakeroinnin muutoksesta en osaa sanoa, mutta itse olen laittanut rasvanipat sekä swingiin että linkkuun.
Silloin tällöin painaa prässillä uutta rasvaa sisään niin pysyy laakerit puhtaana/voideltuna ja mahdollinen vesi/paska tulee ulos pursuavan rasvan mukana pois.
Joku joskus kommentoi että sitä rasvaa on sitten joka paikassa, mutta eipä tuo maata kaatava homma ole vaikka brake cleanerillä suhauttaa ylimääräiset rasvat pois.
18.6.2013 11:50
Jontti188 kirjoitti:Säätelin tuossa kotarin tyhjäkäyntiä kun ei jaksa käydä kun sammuu heti kun ei anna kaasua. Sitä tyhjäkäyntiruuvia sai kääntää sisään päin aika rutkasti ennenku rupes käymään tyhjäkäyntiä. No sitten alko kuuluu semmonen ihme raksutus kaasarista. Mikäköhän on kyseessä? Ei ainakaan ihan normaalilta kuulostanut. Mitäs pitäs tehdä? Pyörä on ktm 125sx 2012. Kiitos vastauksista etukäteen.
Kaipaisin vastausta tuohon
18.6.2013 15:42
Noh en usko että se raksutus kaasarista kuuluu, kun sielä ei paljoo mitään liikkuvaa ole.
Suosittelisin kokeilla laittaa se tyhjäkäyntiruuvi takaisin lähtökohtaan ja kuunnella onko vaikutusta ääneen. Jos ei niin sitten on luultavimmin koneen puolella jokin laakeri tms. antautumassa.
18.6.2013 22:19
Mulla oli sillon putsari ja kate irti. Nyt kun ne on kiinni ni ei raksuta enään. Oiskohan joku muovi vaan tärissy.
20.6.2013 0:18
Minkälaisia seoksia olette käyttäneet 2T-pyörissä, onko 2% riittävä? Mopoissa käytin muistaakseni paria prosenttia, luulisi riittävän 250cc 2T:llekin? Tämänhetkisistä seoksista (edellisen omistajan jäljiltä) ei mitään tietoa, savuttaa ainakin perkeleesti.
20.6.2013 6:43
Jos haluaa varman päälle ajella, niin 3%. Vähänkään paremmilla öljyillä ei savuta lämpöisenä lainkaan.
20.6.2013 9:10
Nyt alkoi 450 exc -06 käyttäytyä sopimattomasti. Pyörä alkaa röpeltää ja sammuu heti jos käyttää alakierroksia. Tyhjäkäyntikin on olematon ja lopulta sammuu. Mutta kun pitää kierroksia koneessa niin pelaa moitteetta. Tämä ongelma alkoi viime vkl sillä että äkkiä kaasuttaessa kone stumppasi. Mikähän tähän vaivaan olisi ratkaisu?
Kaasutin putsattu ja tutkittu, myös kiihdytyspumpun nivel on jumitettu. Vika ei ole siinä. Vähän kävi mielessä staattori ja sytkäpuola, ainakin olisi hyvä katsastaa. Tietäisikö joku mitä kyseisen vehjeen puolissa pitäisi olla vastuksia?
20.6.2013 20:24
Rupes piikki tänään yhtäkkiä täydestä laulusta oireilemaan niin, että randomilla alkaa bogailemaan ehkä kolme kertaa kierroksen aikana. Bogi loppuu, kun päästää kaasun ja sen jälkeen toimii taas hetken. Aiemmin toiminut normaalisti, eikä mitään oo muutettu, joten ainoa vaihtoehto lienee roskaa kaasarissa, tai polttoaineensuodattimessa? Läpät vioittuneet? Ei kai tuo sähkövikaa voi olla?
Täytyy mahdollisimman moni potentiaalinen vian aiheuttaja tsekata pois nyt, kun tässä himassa ei ole mahdollista kokeilla pyörän toimivuutta.
21.6.2013 14:26
Onko näitä saatavilla Suomessa?
http://buy1.snapon.com/catalog/item.asp ... ir=catalogTuohan tai joku vastaava olisi omiaan noihin sylinterin mutterien vääntämiseen momenttiavaimen kanssa.
Vielä kun tietäisi tuon adapterin pään paksuuden, että mahtuuko se sylinteriseinämän ja mutterin väliin.
21.6.2013 16:47
Eiköhän vastaavia jostain löydy. Mitathan tuon linkin takaa näkeekin: pään läpimitta 21.5mm, eli etäisyys pultin keskeltä ulkoreunaan 21.5mm/2 = 10.75mm.