Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

27.2.2009 16:08

Jos dynoon viette niin tarkistakaa mitä tuloksia muista nelareista on saatu juuri siinä dynossa. Dynojen tulokset eivät välttämättä ole kovin tarkkoja tai vertailukelpoisia keskenään.

1.3.2009 23:45

no niin nyt se tulikaste on tehty shine 230:llä numibian sm-endurossa eka pätkä meni ihan hyvin mutta 1-2 siirtymällä alkoi kaasari/vaijeri-kaasukahva temppuilee hirtti kaasu kiinni kun käytti pohjassa.läpi ajettiin mutta puolivaloilla. tämmöistä tää kurapyöräily on tekniikkaongelmat kuuluu asiaan. ps:saattaa johtua uuden vaijerin/kaasuholkin asentajasta toi tempuilu....... eli allekirjoittaneesta. t:jarno ssmk

2.3.2009 14:06

Jarnov: Tuo kaasuvaijeriongelma huomioiden tuloshan oli tosi hyvä. Ilman sitä olisit ollut varmasti vielä huomattavasti korkeammallakin. Kyllä sillä Shinellä näyttää kerkeävän, vaikka tuollakin oli periaatteessa käsittääkseni aika nopeata ja jouhevaa pätkää, eikä mitään ihan hidasta puunkiertoa.

Kannaisi varmaan yrittää etsiä jonkun muun laitteen parempi kaasuvaijeri, joka tuohon sopisi. En ole katsonut, mutta tuntuu siltä, että tuossa originaalivaijerissa ei ole vaijeria vasten muovi/teflon, vaan metallipunos. Se ei ole hyvin öljyttynäkään kovin herkkä ja kuluttaa vaijeria nopeammin. Ongelmapaikka on helposti heti se kaasarista lähtö, kun vaijerin on lähdettävä siitä heti mutkalle ja vaijerin kuoren pään ja luistikannen holtin välys on vakiona väljä, jolloin vaijeri lähtee siitä heti vinoon ja se paikka hankaa vaijeria pahasti. Tuossa kannattaakin se välys ottaa pois vaikka eristysnauhalla tai jollakin. Tällöin saa vaijerin lähtemään suoraan ylöspäin kaasarista ja se mutka tulee kokonaan vaijeriin eikä osittain siihen kaasarin ja vaijerin liitoskohtaan.

2.3.2009 21:22

Kylläpäs oliki huvittavia juttuja ku kävin suomi 24.sta lukemas ton asiawing keskustelun.
Joku oli kirjottanu mm. näin:

"käsi yloö
Kirjoittanut: joka kehtaa, 25.2.2009 klo 18.08

tollasella ajaa, !!! minä en ainakaan. suomi suoltaa huippukuskeja endurossa ja joku kehtaa hypettää moista mutterikasaa. joo varmaan tulee yleistyyn joopa joo ja lehmät lentää."

Siin on ollu kyllä todellinen kuski joka ton on laittanu. Liisa jolle isi on ostanu uuden 250cc ktm.än ensimmäiseks monttukoneeks ja sitä on sit kiva pitää koristeena varikolla. Ja jos harrastukseen vaikuttaa pyörän ulkonäkö enemmän ku vaikka varaosien hinta ja huollettavuus ni sit on asiat huonosti.

3.3.2009 8:50

kgtsm kirjoitti:Kannaisi varmaan yrittää etsiä jonkun muun laitteen parempi kaasuvaijeri, joka tuohon sopisi.


Honda CR 2T:n vaijeri on melko lähellä. Sen vaijeri on aavistuksen pitkä ja vaatii kaasarin päähän säätöruuviholkin.

4.3.2009 19:40

Oli muuten AW:n kuva offroadproossa :D

8.3.2009 19:40

8o
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 15.11.2009 12:51, muokattu yhteensä 1 kerran

11.3.2009 10:24

Ihan asialliselta tuo ainakin näyttää, tuntuu myös menohaluja olevan?

11.3.2009 11:39

Kivastihan nuo lähti :P Olikos tuo jälkimmäinen shine? Eli siis se joka lunta enemmän heitti.

11.3.2009 17:16

Asianwing kait lähdössä päitsillekkin? Ainakin osallistuja luettelossa oli. Siinä saa kyllä luotettavuuden testattua :)

11.3.2009 21:45

8o
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 15.11.2009 12:51, muokattu yhteensä 1 kerran

11.3.2009 22:23

Noniin, hyvältä kuulostaa. Vielä kun päitsin voitatte niin AW:n kunnioitus nousee uudelle portaalle :lol:

11.3.2009 23:17

Onko noi lukemat nytt sitten kone vai takapyörätehoja?

12.3.2009 7:50

8o
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 15.11.2009 12:52, muokattu yhteensä 1 kerran

12.3.2009 14:42

Eli suunnilleen saman verran mitä Bolt-on palikoilla herkistetystä pikkunelarista ;)

Toisaalta se on luultavasti vaan hyvä asia tuossa pelissä, kestää paremmin ja harvempi sunnuntai-harrastelija ainakaan enempää tarvitsee.