Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
7.9.2012 15:50
Kuinka tasapainotus tapahtuu? ei varmaan ihan kotikonstein
7.9.2012 15:56
Varmasti netistä löytyy videoita kyseisestä operaatiosta mutta lyhykäisyydessään: katsotaan heittokellolla akselista korkein kohta ja paukutellaan limppua kumivasaralla niin, että limput on toisiinsa nähden kohdakkain eli akseli on suorassa
7.9.2012 19:27
Tuo moottorin niputusvideo oli muuten aika ok, mutta pulttipyssy ei kyllä kuulu moottorin kasaamiseen. Purkamisessa kyllä kätevä apu, mutta ainakin itseäni koskee jo sieluun hakata uutta (miksei vanhaakin) kampiakselia pulttikoneella. Ja ei herneitä keneltäkään nokkaan kiitos
8.9.2012 12:58
tuo m racerin video on ihan huippu. paljo helpompi oppia tuollaisesta videosta kuin lukea jotain manuaaleja. Ite oon ekaan nelariin vaihtamassa tuota 2 tahtia ja pakkohan noita on oppia tekemään itse. Säästää viä pitkän pennin !
8.9.2012 17:17
Mulla isoin syy tehdä rempat itse on se, että ne saa tehtyä heti. Jos pyörän saisi aina kuntoon seuraavaksi päiväksi/viikonlopuksi dumppaamalla sen johonkin pajalle ja pari hunttia perään niin olisi parempaakin tekemistä kuin mopon ruuvaaminen.
8.9.2012 21:11
Nyt tuli saatua takajarruuun vaihdettua männät ja koottua jarru kasaan. Sitten kuinkas saan jarrun takaisin iskuun? Ilmaamista oon koittanu ei tunnu tuottavan tulosta.
9.9.2012 12:41
8ade8 kirjoitti:Nyt tuli saatua takajarruuun vaihdettua männät ja koottua jarru kasaan. Sitten kuinkas saan jarrun takaisin iskuun? Ilmaamista oon koittanu ei tunnu tuottavan tulosta.
Yks ilmaustapa mikä itellä on toiminu hyvin: Jarrusatula roikkumaan ylös penkin päälle tai muualle pyörään, kuitenkin niin et se on ylempänä kun työsylinteri/nestesäiliö, ja sitten ilmaamaan normaalisti. Toi idea että se jarrusatula on ylempänä on että sillon se ylöspäin puskeva neste ei pääse "ohittaan" ilmakuplia sielä letkussa, niinkuin tapahtuu vaakatasossa olevan letkun ilmaamisessa.
Toi nyt on yks tapa mitä ite käytän, tänkin kaikki tekee varmaan vähä erilailla..
9.9.2012 18:21
Koitin tuota tulihan sieltä vähän ilmaa ja sitten rupes tuleen vaan nestettä. Mutta männät ei liiku vieläkään missäköhän mahtais olla syy? Jarrupoljin tuntuu ainakin aivan löysältä. Täytyykö ne männät rasvata että lähtee toimimaan?
Ainakaan ei tunnu vuotavan mistään. Tuntuu vai että painetta sinne ei synny.
9.9.2012 20:12
Jossain siellä on vielä ilmaa, muuten poljin ei olisi löysä. Yksi tapa ilmata olisi löytää tarpeeksi iso ruisku että voisi ruutata ilmaruuvista jarrunestettä "väärin päin" systeemin läpi.
Voit myös kokeilla jättää jarrusatulan ylemmäksi vaikka yön yli jolloin ilmakuplat liikkuvat itsestään satulaan ja ne saa helpommin ulos ilmaamalla. Huolehdi siitä ettei letkussa ole mutkia "yläkautta" joihin jäisi ilmaa.
9.9.2012 20:43
Ettet vaan ois kasannu väärin? Mitä noita tiivistevaihtoja tullut tehtyä niin hyvin nopeella ilmaamisella onnistunut.
9.9.2012 21:51
Sekin voi olla mahdollista mutta ei tunnu vuotavan mistään. Mutta onko niitten mäntien laitoissa jarruun jotain erityistä mitä pitää huomioida? Jos vaikka kertoisit miten se tapahtuu niin voisi löytyä syy jos on kasattu väärin. Ite tein näin: Otin vanhat rikkinäiset männät ulos/pois ja tiivisteet. Putsasin vähän osia. Kasaus: vaihdoin uudet tiivisteet paikoilleen ja sitten naputtelin männät sisään ja uudet jarrupalat vaihdoin. Seuraavaksi liitin jarrusatulan kaks palaa yhteeja laitoin letkun kiinni satulaa ja satulan kiinni crossii. Sitten laitoin jarru nesteet jarrunestesäiliöön (shellin joku jarru neste mikä täyttää dot 4 laatu vaatimukset) Sitten aloin ilmailee. Nyt siis tässsä kohassa
9.9.2012 22:03
Elikkäs joku päivä tässä lähtee tilaukseen uudet osat ja kuinkas sitten tuo heittokellolla kattominen, johkin kampiakseli vaan kiinni suoraan, ja mittailemaan? olisko niitä vinkkejä siihen koneen purkuun sitten? räjäytyskuvia tms. kuinka loota sun muut hilppeet levijää ku avaa koneen?
9.9.2012 23:15
8ade8 kirjoitti:Sekin voi olla mahdollista mutta ei tunnu vuotavan mistään. Mutta onko niitten mäntien laitoissa jarruun jotain erityistä mitä pitää huomioida? Jos vaikka kertoisit miten se tapahtuu niin voisi löytyä syy jos on kasattu väärin. Ite tein näin: Otin vanhat rikkinäiset männät ulos/pois ja tiivisteet. Putsasin vähän osia. Kasaus: vaihdoin uudet tiivisteet paikoilleen ja sitten naputtelin männät sisään ja uudet jarrupalat vaihdoin. Seuraavaksi liitin jarrusatulan kaks palaa yhteeja laitoin letkun kiinni satulaa ja satulan kiinni crossii. Sitten laitoin jarru nesteet jarrunestesäiliöön (shellin joku jarru neste mikä täyttää dot 4 laatu vaatimukset) Sitten aloin ilmailee. Nyt siis tässsä kohassa
Ei siinä nyt mitään ihmeellistä sinällään, jarrunesteellä ne osat ois hyvä voidella, jouduitko oikein jollain naputteleen ne männät sisään? Pitäis ihan sormin painamalla mennä. "Liitit jarrusatulan kaks palaa yhteen" Siis meneekö se satula jotenkin kahteen osaan vai täh?
10.9.2012 7:24
juu jarru meneekahteen osaan. Täytyskö ne männät sitte öljytä wd40?
10.9.2012 7:29
[quote="8ade8"]juu jarru meneekahteen osaan. Täytyskö ne männät stte
öljytä wd40?[/quote
e: eiku siis jarrunesteellä