Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
14.3.2010 23:32
Käytät vissiin kaasun pois kun vaihdat? Eli saattas olla kiihytyspumpun välystä liikaa? Kokeilen sitomalla ne vivut yhteen O-renkaalla.
juuselan kysymystä en ihan tajunnu, siis kun vaihdat vesipumpun stefan niin saat aikana öljyvuodon ULKOpuolelle konetta?
14.3.2010 23:40
No joskus käytän kaasua kiinni vaihtaessa. Näköjään unohtunu laittaa tuonne profiiliin et pyörä on 2t
*edit: no nyt on
19.3.2010 11:58
Jaa, no märkiikö änkän pää? Eli meneekö pintakaasulal känniin ja sit rötää? Vai niiaako pahasti jos avaat kaasun reiluun puoleen väliin? Entä jos käytät vaikka puolella kaasulla hetken, sit kytkin pohjaan, päästät tk:lle ja vaat heti perään? Vajaatahtiset on helppoja säätää...
19.3.2010 12:05
Eli pintakaasulla käy oikein hyvin ja siitä avatessa täyteen. Mietintä hetki tulee vain kun käyttää kiinni ja nopea täysavaus. Tutkin jo sen verran, että näemmä talvisuuttimia vaihdeltaessa syssyllä oli tullut lukihäiriö ja mennytkin vahingossa kesä pääsuutin takaisin!!
Ei kyllä pahemmin oo änkän päässä hikeä. En tiiä sitten liittyykö samaan hommaan, mutta joskus oon huomannu bensaa tilkan ilmansuodatinkotelon pohjalla...
Saisko tuohon " pintakaasulal känniin ja sit rötää " suomennoksen ?
21.3.2010 0:37
Jos sulal on liika suuri tk suutin, se kastelee pintakaasulla kampikammion yms., eli menee känniin. Siitä kun avaset, rötää hetken ja sit herää lauluun - ellei satu puraseen tulppaa.
Toi sun ongelma on erikoinen, ettei se mitenkään muuten ilmene. Paitsi jos se tapahtuu vain ihan alakierroksilla, kun kaasarin läpi virtuas on niin pieni, ettei se vielä toimi kunnolla.
29.3.2010 21:17
mulla on sähköpuolella joku onkelma, jarruvalon katkaisijaa kun painaa nii takavalo vaan himmenee. onko vika katkasijassa vai jännitteensäätimess vai missä..? joskus toimi ihan normaalisti.
30.3.2010 8:14
Veikkaisin maadoitusvikaa...
5.4.2010 14:26
Ostin EXC 250 vm. 2005. Omistajan käsikirjassa sanotaan että venttiilit pitää säätää 20h välein. Muihin perustoimenpiteisiin oli käsikirjassa hyvät ohjeet, mutta venttiilien säädöstä ei mitään. Tekeekö porukka säädöt noihin yleensä itse ja jos tekee, niin mistä oppi / ohjeet hommaan?
Ei viitsisi viedä pajalle 20h välein pyörää ja maksella 65 euroa / tunti...
PS. onko helppo / nopea homma?
5.4.2010 18:03
Ville Länsi kirjoitti:Ostin EXC 250 vm. 2005. Omistajan käsikirjassa sanotaan että venttiilit pitää säätää 20h välein. Muihin perustoimenpiteisiin oli käsikirjassa hyvät ohjeet, mutta venttiilien säädöstä ei mitään. Tekeekö porukka säädöt noihin yleensä itse ja jos tekee, niin mistä oppi / ohjeet hommaan?
Ei viitsisi viedä pajalle 20h välein pyörää ja maksella 65 euroa / tunti...
PS. onko helppo / nopea homma?
Ei ne 20h aikana normaalisti mihinkään muutu. Ite oon tainnu tarkistaa 20h välein, ja tietty jos on jotain ongelmaa ollu. Vajaan 50h aikana ei oo vielä tarvinnu säätää.
11.4.2010 7:56
Perhana, ensimmäinen pyörähdys kylillä ja samantien alkaa temppuilu. Alkuun pelasi tosi hyvin ja lähes koko reissun, mutta kotimatkalla sitten lähdin risteyksestä ja kiristin narua vähän voimakkaammin. Piikille kun olisi pitänyt rueta niin kierrokset loppui kuin seinään, mahoton prötääminen vain kävi. Mielestäni pelasi alakierroksilla ihan ok, mutta kaasua ei kärsi avata. Sen verran tuossa kerkesin, että tulpan vaihdoin uuteen, mutta ei vaikutusta. Harmittaa kun koko talven pelannut niin mallikkaasti ja nyt kesän korvalla rupeaa juonitteleen. Vähän tuntuis sähköpuolen vialta, mutta vinkkiä kaipaisin mistä lähtä liikenteeseen.
11.4.2010 11:51
Kävimpä hieman tutkimassa paikkoja, mutta ei kyllä yhtään viisastunu. Suuttimet putsailin ja läpät tarkistin. Hyvin lähtee käymään ja käy tyhjäkäyntiä niin kylmänä kuin kuumanakin, mutta kun annat kaasua niin alkaa topehtimaan ja tupsauttelee putkeen ja sen jälkeen pöläyttää tummeempaa savua ilmoille. Mitä seuraavaksi? Paikallaan siis kesäsuuttimet ja vaihdon jälkeen pari viikkoa sitten testilenkillä toimi loistavasti.
11.4.2010 12:06
moi, mulla juuri hankittuna muutaman vuoden vanha 250 xc-f joka hakkaa käsille viidenkympin vauhdissa ja sitä suuremmissa nopeuksissa. erityisesti korostuu kovalla alustalla ja kyllä, alla on siis nappulat/mettärenkaat eli osa tulee näistä mutta kun esim siirtymillä ajo on suht haastellista.
Renkaat on vanteillaan kunnolla eikä mitään vuotoja näy putkissa.
Pyörä on ollu crossissa aiemmin eli voisiko jousituksen säätö auttaa tähän paljonkin?
Tuntuu, että pomputus lisääntyy kun on veto päällä ja jos antaa rullata niin pomputus vaimenee.
Onko porukoilla hyviä vinkkejä mistä lähteä viilaamaan tätä ongelmaa?
11.4.2010 12:18
Kottari69 kirjoitti:moi, mulla juuri hankittuna muutaman vuoden vanha 250 xc-f joka hakkaa käsille viidenkympin vauhdissa ja sitä suuremmissa nopeuksissa. erityisesti korostuu kovalla alustalla ja kyllä, alla on siis nappulat/mettärenkaat eli osa tulee näistä mutta kun esim siirtymillä ajo on suht haastellista.
Renkaat on vanteillaan kunnolla eikä mitään vuotoja näy putkissa.
Pyörä on ollu crossissa aiemmin eli voisiko jousituksen säätö auttaa tähän paljonkin?
Tuntuu, että pomputus lisääntyy kun on veto päällä ja jos antaa rullata niin pomputus vaimenee.
Onko porukoilla hyviä vinkkejä mistä lähteä viilaamaan tätä ongelmaa?
Tämä pyörä (mulla sama, mutta vanhempi Racing malli) sai Tekniikan Mailman enskatestissä vuonna 2005 pyyhkeitä juurikin rauhattomuudesta suuremmissa nopeuksissa. "Kuljettajan pitää olla tarkkana" -lehdessä kirjoitettiin. Omani pompottaa myös asfaltilla ajettaessa noin 70 km/h alkaen, ja keula pyrkii myös luikertamaan.
Olen suhtautunut asiaan ajatuksella "ominaisuus, -ei vika."
11.4.2010 13:38
Ville Länsi kirjoitti:
Tämä pyörä (mulla sama, mutta vanhempi Racing malli) sai Tekniikan Mailman enskatestissä vuonna 2005 pyyhkeitä juurikin rauhattomuudesta suuremmissa nopeuksissa. "Kuljettajan pitää olla tarkkana" -lehdessä kirjoitettiin. Omani pompottaa myös asfaltilla ajettaessa noin 70 km/h alkaen, ja keula pyrkii myös luikertamaan.
Olen suhtautunut asiaan ajatuksella "ominaisuus, -ei vika."
Ok, mielenkiintoinen ominaisuus. No, eipä sillä että tuolla paljon tulisi asfaltilla ajettua mutta ko ominaisuus rupesi häiritsemään kun metsään en tuolla ole vielä päässyt.
Oletko saanut millään säädöillä rauhoitettua ko "ominaisuutta"?
11.4.2010 13:52
Tasapainota renkaat, loppuu pompotus.