Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

26.1.2010 21:12

SMK) kirjoitti:19" kehä löytyy, auttaako?

Ei,kun pitäisi toiset pyörät saada.

31.1.2010 20:13

Moni prosenttista seosta suosittelette 80cc kx:ään? Ero kesä versus talvi? Joku tiesi kertoa että vähän päälle 3 prosenttinen olis hyvä mutta tuntu että ei pelannnu kunnolla sillä seoksella. Varsinkin alakierroksilla oli epätasaisuutta sairaasti eikä piikkikään tullut tasasesti.. Tulppa vaihdettu uuteen. Kaasari ei välttämättä oo kyllä säädöissään.

1.2.2010 0:39

Koitas sitten vaikka 2,5% seoksilla jos vaikuttaa.

1.2.2010 16:26

2% mentiin kesät ja talvet

kytkin

2.2.2010 9:35

Eli kx 125 -94 kytkin kyseessä. Ongelma on laitettaessa ykköselle, niin kierrokset laskee kautta sammuu. Öljyt on vaihdettu ja tarkastin purkamalla kytkimen. Onko normaalia, että kytkipakan loppupuolella on kaksi teräslevyä peräkkäin, jossa toisessa kehällä reikiä?? Vai onko tuo jonkun viritys pakan paksuuteen? Manuaalissa näyttää ainoastaan 1:sen ja viimeisen levyn,joten siitä ei apua. Jos jollain tietoa joka purkanut ja vaihtanut levyt? Allrightissa näyttäis olevan massa/teräslevyjä, varmaan ihan ok kamaa? Vaijeria on myös koitettu säätää.

2.2.2010 19:03

No toimiiko jos antaa kierroksia? Oletko kokeillut lähteä vauhdista liikkeelle? Milloin/miten vika ilmennyt?

3.2.2010 0:45

Aina silloin tällöin tarvikelevyt on niin paljon orkkiksia ohuempia, että moinen viritelmä tarvii tehdä.

3.2.2010 9:43

Juu, kyllä liikkeelle pääsee ja pelaa muuten. Pyörä seissyt 5 vuotta tallissa aikaisemmalla omistajalla. Muuten pelittää hienosti, availin kaasuttimen ja vaihtelin nesteet ja tulpan. Ainut vaan, että kun hiljentelee ja pitää kytkintä pohjassa niin pyrkii sammumaan, eli pitäis saada aina nopeasti vapaalle vaihdettua.
Vähän epäilinkin tuota paksuutta että jotain tuollaista haettu. No hain eilen allrightista uudet teräs/massalevyt ja äkkisältä muistan että nuo uudet teräslevyt on kyllä paksummat kun ne, jotka siellä nyt on. Eli vika voi piileä siinä. Lisäksi teräslevyissä on pieniä pisteitä tuomaan "grippiä" tms..
Massalevyissä urat viistotettu ja manuaalissa sanottukin että 1:nen ja viimeinen levy asetettva siten, että uritus kytkimen pyörimissuuntaa vasten(miten tuon nyt helposti sanoisi :) ). Muut siinä välissä ilmeisesti sitten toisinpäin? Teräslevyissähän toinen reuna on "pyöristetty" ja toinen terävä. Onko merkitystä kummmin päin nuo teräslevyt on? Jostain muistan lukeneeni, että kunhan ovat samoin kaikki levyt?

4.2.2010 11:42

Joo eli väittävät rapakon takana, että ei periatteessa väliä teräslevyillä kuinka päin ovat. Ohje on että terävä reuna painelevyä päin. Kuitenkin tärkeintä on että kaikki ovat samoinpäin!

E:lisään tähän päivitystä. Kytkin toimii nyt hienosti, vaihdoin uudet levyt sisään. Tuon kaksi teräslevyä peräkkäin oli jonkun oma viritelmä ilmeisesti. Nyt siellä on ne osat mitä kuuluukin eli 7 massalevyä ja 6 teräslevyä, alkaen massalevyllä! Nyt irrottaa ja vaijerissa täydet säätövarat.

katteet

10.2.2010 22:40

Ostetaan kx 125 tai 250 2t, 2003 tai uudemman katteita. Jos on ylimääräisiä niin YV:tä!

11.2.2010 20:02

Yleensä kyllä se terävä reuna asetetaan sisäänpäin, mutta kantsii kattoa miten ne uudet massalevyt osuu niihin kruunuun kuluneisiin koloihin, eli laita ne nyt niin päin, että se pyöristys helpottaa liikettä pymimien yli siihen suuntaan liikettä kun ne pykimien reunat vastustaa.

Kawasaki kx lohkot

15.2.2010 20:20

Eli seuraavanlainen kymysys! Onko 1986 vuoden kx125:n moottorinlohkot vastaavat 1987 vuoden kx:n lohkojen kanssa, kun on lohko halki ja helpommalla pääsisin kun halvalla olisi nyt saatavana -86 lohkot.
mutta jos jollain löytyy -87 kone/lohkot järkihintaan niin ostan pois.

-TJ-

15.2.2010 20:45

stontsaa kirjoitti:Eli seuraavanlainen kymysys! Onko 1986 vuoden kx125:n moottorinlohkot vastaavat 1987 vuoden kx:n lohkojen kanssa, kun on lohko halki ja helpommalla pääsisin kun halvalla olisi nyt saatavana -86 lohkot.
mutta jos jollain löytyy -87 kone/lohkot järkihintaan niin ostan pois.

-TJ-


Ei taida nuo vuosimallit olla kovin muuttunut toisiinsa nähden. -90 on ainakin selvästi vasta erilainen joiltain osin kuin omasi. Suht samanlainen motti/lohkot siinä 90 luvun KäXässä kuin omassa -93vm:ssäni.

17.2.2010 17:07

Mulla olis sellanen mielikuva että muuttuu 91? Toi moottori ja varsinkin sylinteri ihan erinäköiseksi.

KX125 -85

21.2.2010 1:31

Elikkäs tuli ostettua tollanen kx 125 vuodelta -85 Nyt kiinnostaisi tietää että onko ton -85 koneessa eroa esim. -86-89 vuosimallin koneisiin? Ja häiritsevänä vikana on kauhea röpötys juuri ennen piikkiä, saattaa välillä tussahtaa putkessakin mutta kun saa kierrokset sinne piikkialueelle niin pelaa todella hyvin. Voisiko johtua kaasarin säädöistä?