Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

21.10.2009 21:17

Kotarin enskoihin ei ilmeisesti linkkua tule, jotta maavara saadaan pidettyä korkeampana. Maastossa ajoa ei linkku "haittais" siis niin paljon. Yheltä enskakuskilta noin kuulin, emt mitä muista syitä tuolle on ettei linkkua niihin tule. Mikäli koko väite edes pitää paikkaansa.

21.10.2009 22:13

On kyllä taas niin nurinkurinen väittämä kun olla voi, tosin voi olla ihan kotarin juttujakin. Mikähän se mahtaakaan vaatia monipuolisempaa toimintaa, välillä kivikkoa, välillä juuria, mutaa ja istualtaan rämpimistä, välillä patteja ja hyppyreitä vai vaan niitä patteja, hyppyreitä? Juup, siis rossiversioon likut, enskaan ei, just päin vaston voi vielä mennä kaaliin.

21.10.2009 22:47

Noista linkuista keskusteltiin OffroadPron jutussa: "Joachim Sauer kertoo mitä KTM:ltä on odotettavissa tulevaisuudessa". Siinä se kerto pääpiirteissään että enskoissa ei luovuta linkuttomasta, mutta crosseisssa ehkä linkut nähdään, ehkä jo 2011.

http://www.offroadpro.net/articles/view/4574

Ja koko kesä/syksy 2008 tota 350cc Kotaria "ajettiin" jo Belgiassa. Harvoin se kyllä kesti koko päivää, mutta kuuleman mukaan Yentl tykkäs kovastikin: "Kääntyy ku 250F, mut kulkee ku 450F".

22.10.2009 0:10

Ah, offi, no joo, tuleehan siel käytyy lk. kerta viikkoon. Ei taida paljon strömmi"klaanissa" vaikuttaa toi asiakaspalaute, tai sit haluavat vaihtaa asiakaskuntaa kokonaan. On vaan aika pyllystä edelleenkin koko hoito. Niin tai näin, toi uudistus menee enskapelien suhteen ihan kiville. Mutta onhan se hyvä että edes rosseissa päästään siitä 1h PDS:n huoltovälistä eroon. En oo pitkiin aikoihin tajunnu miten kärkikuskit viittii huollattaa takaiskaria usemmin kuin muut linkkuja, mutta ehkä ne saa sponssina 10 vaihtoiskaria kaudelle.

22.10.2009 0:55

JL- kirjoitti:Kotarin enskoihin ei ilmeisesti linkkua tule, jotta maavara saadaan pidettyä korkeampana. Maastossa ajoa ei linkku "haittais" siis niin paljon. Yheltä enskakuskilta noin kuulin, emt mitä muista syitä tuolle on ettei linkkua niihin tule. Mikäli koko väite edes pitää paikkaansa.

Saadaan lisää progressiivisuutta jousitukseen ;)

22.10.2009 8:17

SMK) kirjoitti: Mutta onhan se hyvä että edes rosseissa päästään siitä 1h PDS:n huoltovälistä eroon. En oo pitkiin aikoihin tajunnu miten kärkikuskit viittii huollattaa takaiskaria usemmin kuin muut linkkuja, mutta ehkä ne saa sponssina 10 vaihtoiskaria kaudelle.


Mikäs siinä että pds tarvii enemmän huoltoa? mä en ainakaan mitään niin erikoista tiheetä huollon tarvetta huomannut.

22.10.2009 9:49

Niin, sanoin kärkikuskit. Kyllä niillä oikeesti on pds:t koko ajan leveellään/iskaria vaihdetaan, vaikka toi tunti olikin "vähän" liioiteltua. Mitä tuossa muutamia olen nyt huoltanut, niin ainakin kuskit sanoo esim. että vaimennukset tuntuis häviivän nopeammin (joutuu säätään) tai sit on tullu mehut pihalle, linkullisissa ei oikeastaan ole kuin kinkkimopot missä ihan uudehkoissakin olis tullu mehut ulos, mut linkullisissahan ei ookaan pds:ää.

22.10.2009 17:00

juuso* kirjoitti:Maicokin on alkanut taas valmistaa isoja 2tahtisia.
http://maico-bikeworld.de/catalog/index.php?cPath=31


/www.betaracing.fi Betakin virittelee tulemista markkinoille. 330cc on varmasti mielenkiintoa herättävä.

22.10.2009 17:09

jayjay kirjoitti:
juuso* kirjoitti:Maicokin on alkanut taas valmistaa isoja 2tahtisia.
http://maico-bikeworld.de/catalog/index.php?cPath=31


/www.betaracing.fi Betakin virittelee tulemista markkinoille. 330cc on varmasti mielenkiintoa herättävä.

varmaan aika mielenkiintoinen ajettava ois toi 685cc 2t krossi...

22.10.2009 18:36

SMK) kirjoitti:Niin, sanoin kärkikuskit. Kyllä niillä oikeesti on pds:t koko ajan leveellään/iskaria vaihdetaan, vaikka toi tunti olikin "vähän" liioiteltua. Mitä tuossa muutamia olen nyt huoltanut, niin ainakin kuskit sanoo esim. että vaimennukset tuntuis häviivän nopeammin (joutuu säätään) tai sit on tullu mehut pihalle, linkullisissa ei oikeastaan ole kuin kinkkimopot missä ihan uudehkoissakin olis tullu mehut ulos, mut linkullisissahan ei ookaan pds:ää.


Mulla ei ole tullut kuin kerran öljyt ulos pds:tä 4 vuoden aikana mitä olen kotarilla ajanut ja silloinkin iskari oli tallin lattialla kyljellään, kun alkoi mystisesti vuotamaan. Hondan ja kawan takapäästä on tullut öljyt ulos useampaankin kertaan.

Tuota nopeaa vaimennuksen häviämistäkään en ole meikäläisen harrastecrossin ajossa huomannut. Kovilla vetomiehillähän ei tunnetusti kestä mikään laite pitkään... Ja ei tuo Joskokaan mikään kumisaapascrossari ole ;)

22.10.2009 22:09

No ei, kerran olen nähnyt miehen ajavan ja vaikka kuinka treenaisin niin en pärjäis sille (okei , akka vs. ukko mut silti). En pysty asiasta väitteleen, kuten sanoinkin jo, kyseessähän on kuva joka on syntynyt kuuntelemalla ja työn puolesta. Omat kokemukset PDS:stä on vaan sitä ettei sovi kuin aktiiviseen ajoon vähintään keskikoiselle kuskille, ei mulla niiden kans ongelmia ole ollu.

4.11.2009 18:09

On aika futuristisen näköne!

http://www.motoverte.com/site/toyota-45 ... 44963.html

4.11.2009 19:14

ihan komea silti mutta itse en oikein pidä sivunumerokilvistä

4.11.2009 20:00

Tuolta lisää infoja laitteesta, outoa että väittävät aihion olevat 2009 YZF, kun toi putki on kuitenkin niin 2010.

http://www.flickr.com/photos/toyotausa/4072882008/

5.11.2009 0:34

Uusi Ancillotti:

http://forums.mxtrax.co.uk/showthread.php?t=246650