Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
11.8.2006 19:03
Älä Henkka viitsi kiukutella. Kyllä sun kysymykset ovat sen verran ylilyöntejä, että itse asiassa sulle ei ole vielä edes v*******u. Ei oo wertti päässy vielä vauhtiin.
Putsariin, laatikkoon, jarruihin, iskareihin, 2T on omat liemensä, eikä niitä voi korvata toisella. Jotkus laittaa laatikkoon auton moottoriöljyä, mutta siinäkin siihen tarkoitukseen suunniteltu liemi toimii paremmin. Muissakohteissa jokin muu viritys aiheuttaa paljon enemmän hämminkiä, jopa hajoamisen saman tien.
Käyt nyt ostamassa 7e No-Toil 0.5l, 7e sen puhdistusaine, pari litraa a 10e vaikka Gear Saveria tai MTX'ää, litran H1R'ää tai vastaavaa n. 20e, 2 litraa iskariöljyä 2*12e ja pullon jarrunestettä dot-4 5e, sekä silikonispray 5e, ketjurasva 5e ja starttipilotti 5e. Noilla sä ajelet komeesti tän kauden, lisäksi ei tarvii kuin bensaa ostaa, mitä kemikaaleihin tulee. Ei ne niin kalliita ole, männät maksaa 100e/kpl, sylkyn pinnoitus 300e, kytkinpakka n. 100e, tulee paljon kalliimmaksi...
11.8.2006 19:07
Hohoh henkkaha veti angstin päälle.
11.8.2006 19:25
No oolrait oolrait sitte
Bensan seassa on Mobilin puol synteettistä että onko se tarpeeks kallista sitten?
Ja koneessa on sitä Teboilin halpaa litkua joka on ihan tarpeeks hyvää vai onko? Ketjuissa on joko Würthin synteettistä vaseliinia tai jäteöljyä, pitäs käydä?
Samaa Würthiä on tungettu vaijereihin ja käy varmaan?
Ilmaputsarissa on sitä kakstahtiöljyä, mutta kait sitä pitää hommata sitä teidän noutoilia, jos on kerta välttämätöntä.
Ja nyt palataanpa sitten normaalin lukujärjestykseen.
11.8.2006 19:59
Henkka90 kirjoitti:No oolrait oolrait sitte
Bensan seassa on Mobilin puol synteettistä että onko se tarpeeks kallista sitten?
Ja koneessa on sitä Teboilin halpaa litkua joka on ihan tarpeeks hyvää vai onko? Ketjuissa on joko Würthin synteettistä vaseliinia tai jäteöljyä, pitäs käydä?
Samaa Würthiä on tungettu vaijereihin ja käy varmaan?
Ilmaputsarissa on sitä kakstahtiöljyä, mutta kait sitä pitää hommata sitä teidän noutoilia, jos on kerta välttämätöntä.
Ja nyt palataanpa sitten normaalin lukujärjestykseen.
En tota synteettistä vaseliinia laittais ketjuihin, kerran kokeilin kun ei ollut muuta. Kerää paskaa aivan törkeesti, ja lentää pois ekalla ketjujen pyörähdyksellä. Ja jäteöljyt voit kaataa sinne minne ne kuuluu eli öljynkeräyspisteeseen. Oon nyt käyttämässä kolmatta purkkia CRC:n ketjuöljyä minkä oon todennut hinta/laatusuhteessa parhaaksi.
Ja minkä takia kysyt onko tarpeeks kallista, kysy mieluummin onko tarpeeksi hyvää. Ja tota notoilia en suosittele jos sulla on vanha putsari, pitää saada kaikki vanha öljy pois että saat pestyä sen sen pesuaineella. Kaikki liotinpohjaset ilmanputsariöljyt on suunilleen yhtä hyviä.
Ei täällä ketään varsinaisesti vittuile, yrittää vaan neuvoa ettet tee koneelles täystuhoa väärillä huolloilla.
11.8.2006 22:46
Nii ja 2t vaihteiston öljyjä tuskin enää kannata säästää mihinkään koska se sama paska kiertää vaa ja silppuu tulee. Jostain nelarin koneesta se kone öljy ehkä käy vielä johonkin tarkoitukseen mut kuka jaksaa alkaa semmosii enää säästämään.
11.8.2006 23:17
Daroth kirjoitti:Ite en kyllä ajovarusteista menis säästämään. Mielummin säästän niistä uusista katteista ja üüber tehoputkista jne jne hienouksista. :E
Näin on, ajovarusteitakin on tullut sen verran kiitettyä että jos niitä ei päällä olisi ollut, olis vissiin useampikin luu murskana. Kuten tuossa eilen hirttäneestä kaasusta johtuneesta ilmalennosta huomasin, taas kerran.
11.8.2006 23:19
Ostaa vaan ne tiettyihin paikkoihin tarkoitetut litkut ja tilpehöörit. eihän tämä harrastus todellakaan ilmaista ole, eikä sillä asenteella passaa liikkeelle lähteäkkään.
11.8.2006 23:40
kimppe kirjoitti:Daroth kirjoitti:Ite en kyllä ajovarusteista menis säästämään. Mielummin säästän niistä uusista katteista ja üüber tehoputkista jne jne hienouksista. :E
Näin on, ajovarusteitakin on tullut sen verran kiitettyä että jos niitä ei päällä olisi ollut, olis vissiin useampikin luu murskana. Kuten tuossa eilen hirttäneestä kaasusta johtuneesta ilmalennosta huomasin, taas kerran.
TOTTA! Torstaina käytiin mxmx:n kanssa vetämässä reilu tuntia enskareittejä ja yks kiva suo yli. Saldo 2 kunnon lipat. Suolla 4-vaihteella urku auki, kun mxmx tuli takaa ohi...rekkautollinen kuraa naamaan ja näkyvyys nolla. Sen jälkeen eturatas vanhaan ajouraan ja perfect superman tuli vedettyä. KIITOS taas kunnon varusteille. Pyörä pystyyn ja hirveen naurun kanssa mxmx:n perään. Toiset lipat johtuivat puutuneista käsistä ja "pölystä"
11.8.2006 23:42
kimppe kirjoitti:Daroth kirjoitti:Ite en kyllä ajovarusteista menis säästämään. Mielummin säästän niistä uusista katteista ja üüber tehoputkista jne jne hienouksista. :E
Näin on, ajovarusteitakin on tullut sen verran kiitettyä että jos niitä ei päällä olisi ollut, olis vissiin useampikin luu murskana. Kuten tuossa eilen hirttäneestä kaasusta johtuneesta ilmalennosta huomasin, taas kerran.
Niin, suojavarusteiden hyödyllisyydestä tulee malli esimerkkiä tässä, vielä ollaan ehjänä:
http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/103452/cat/9628
11.8.2006 23:54
Daroth kirjoitti:kimppe kirjoitti:Daroth kirjoitti:Ite en kyllä ajovarusteista menis säästämään. Mielummin säästän niistä uusista katteista ja üüber tehoputkista jne jne hienouksista. :E
Näin on, ajovarusteitakin on tullut sen verran kiitettyä että jos niitä ei päällä olisi ollut, olis vissiin useampikin luu murskana. Kuten tuossa eilen hirttäneestä kaasusta johtuneesta ilmalennosta huomasin, taas kerran.
Niin, suojavarusteiden hyödyllisyydestä tulee malli esimerkkiä tässä, vielä ollaan ehjänä:
http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/103452/cat/9628
Kuvasta päätellen kannattaisi harkita takarengastalkoita.
12.8.2006 0:08
Öhöm, se wyrthin synteettinen vaseliini on muutne semmosta kamaa, ettei millään kestä ketjut niin pitkää. Kerää paskaa, mutta voitelee silti. Ihan ehdoton juttu, mutta samaan rahaan saa 3pll Bilteman ketjurasvaa, joka on ihan jees sekin.
No-Toil'sta: kuten Juha sanoi, vanha öljy on pestävä kunnolal pois sieltä.
Mutta tota vassua en kyllä vaijereihin laittais. Itse liruttelin sinne ihan polttoöljyä. Viime talvena koitin iskariöljyä ja siitä lähtien se on ollut mun valinta. Niissä kun ei mikään tunnu a) voitelevan pitkällä tähtäimella tai b) luistavan pitkällä tähtäimellä. Iskariöljylla on toiminut hyvin, aseöljypullosta olen lirutellut läpi 20-50ml/vaijeri kerran/3-6kk.
Ne vaijerien öljyymiseen tarkotetut liemet, mitä olen itse tavannut, ovat lähinnä aseöljyn tapaista ja toimiihan ne hyvin, mutta kun joka viikko pitää rasvaa uudestaan niin menee hermo...
12.8.2006 10:14
Miten ois tämä putsariöljy?
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=3884
Voisin samalla tilata kun renkaan tilaan.
Ei tuo würthi minusta paljoa ole paskaa kerännyt, mutta jäteöljy ei kyllä mikään paras ole kun se roiskuu pitkin pitäjiä joten pitää ruveta sitä crc:tä käyttämään.
Eikä tuosta paskan kerääntymisestä ketjuihin varmaan kovin suurta haittaa ole, sillä pesen pyörän perusteellisti joka ajon jälkeen.
E: Vai oisko tämä parempaa tuon ekan öljyn tilalle?
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=3883
12.8.2006 11:16
Henkka90 kirjoitti:Miten ois tämä putsariöljy?
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=3884Voisin samalla tilata kun renkaan tilaan.
Ei tuo würthi minusta paljoa ole paskaa kerännyt, mutta jäteöljy ei kyllä mikään paras ole kun se roiskuu pitkin pitäjiä joten pitää ruveta sitä crc:tä käyttämään.
Eikä tuosta paskan kerääntymisestä ketjuihin varmaan kovin suurta haittaa ole, sillä pesen pyörän perusteellisti joka ajon jälkeen.
E: Vai oisko tämä parempaa tuon ekan öljyn tilalle?
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=3883
Toi eka öljy mieluummin, toi spraypullossa oleva ei ole yhtä hyvää kuin ihan perinteinen.
12.8.2006 13:56
Mä en vaa tykkää tost belraysta yhtää, se ei lähe ikinä siitä putsarista pois se aine. Twin air lähtee kyl paremmin. Mutta on sekin parempi kuin tavallinen öljy